• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

ברכת כהנים בתשעה באב

מענין לענין באותו ענין
האם בכלל יש נשיאת כפים בתשעה באב בבוקר, כי פעם אחת התפללתי אצל המרוקאים
ושם לא תפילין ולא ברכת כהנים ואפילו כהן לא עלה ראשון
וגם את ספר התורה הוציאו מהתיק והוציאו מהארון כשהוא עטוף בטלית.
 
מענין לענין באותו ענין
האם בכלל יש נשיאת כפים בתשעה באב בבוקר, כי פעם אחת התפללתי אצל המרוקאים
ושם לא תפילין ולא ברכת כהנים ואפילו כהן לא עלה ראשון
וגם את ספר התורה הוציאו מהתיק והוציאו מהארון כשהוא עטוף בטלית.
וכבר העיר בזה בחזו"ע שכל האמור לא נהגו במקומנו.
 
אולי כוונת השואל אם לא צם בלילה?
אם לא צם בלילה אינו נוש"כ
בדיוק על זה כתב בהודעה לפניך שכן ישא כפיו, כיון שאין עניין סגולי שמי שהחזיק מעמד וצם ישא כפיו ומי שלא - לא, אלא זה חשש משכרות, ואם אין את החשש כלל (כלומר שלא אכל מהבוקר, לא שאכל ולא שתה), הוא כתב שכן יכול לישא כפיו.
 
בדיוק על זה כתב בהודעה לפניך שכן ישא כפיו, כיון שאין עניין סגולי שמי שהחזיק מעמד וצם ישא כפיו ומי שלא - לא, אלא זה חשש משכרות, ואם אין את החשש כלל (כלומר שלא אכל מהבוקר, לא שאכל ולא שתה), הוא כתב שכן יכול לישא כפיו.
פסק זה אינו נכון.
 
חזור
חלק עליון