• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

ברכת כהנים בתשעה באב

מענין לענין באותו ענין
האם בכלל יש נשיאת כפים בתשעה באב בבוקר, כי פעם אחת התפללתי אצל המרוקאים
ושם לא תפילין ולא ברכת כהנים ואפילו כהן לא עלה ראשון
וגם את ספר התורה הוציאו מהתיק והוציאו מהארון כשהוא עטוף בטלית.
 
מענין לענין באותו ענין
האם בכלל יש נשיאת כפים בתשעה באב בבוקר, כי פעם אחת התפללתי אצל המרוקאים
ושם לא תפילין ולא ברכת כהנים ואפילו כהן לא עלה ראשון
וגם את ספר התורה הוציאו מהתיק והוציאו מהארון כשהוא עטוף בטלית.
וכבר העיר בזה בחזו"ע שכל האמור לא נהגו במקומנו.
 
אולי כוונת השואל אם לא צם בלילה?
אם לא צם בלילה אינו נוש"כ
בדיוק על זה כתב בהודעה לפניך שכן ישא כפיו, כיון שאין עניין סגולי שמי שהחזיק מעמד וצם ישא כפיו ומי שלא - לא, אלא זה חשש משכרות, ואם אין את החשש כלל (כלומר שלא אכל מהבוקר, לא שאכל ולא שתה), הוא כתב שכן יכול לישא כפיו.
 
בדיוק על זה כתב בהודעה לפניך שכן ישא כפיו, כיון שאין עניין סגולי שמי שהחזיק מעמד וצם ישא כפיו ומי שלא - לא, אלא זה חשש משכרות, ואם אין את החשש כלל (כלומר שלא אכל מהבוקר, לא שאכל ולא שתה), הוא כתב שכן יכול לישא כפיו.
פסק זה אינו נכון.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון