• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

ברכת כהנים בתשעה באב

מענין לענין באותו ענין
האם בכלל יש נשיאת כפים בתשעה באב בבוקר, כי פעם אחת התפללתי אצל המרוקאים
ושם לא תפילין ולא ברכת כהנים ואפילו כהן לא עלה ראשון
וגם את ספר התורה הוציאו מהתיק והוציאו מהארון כשהוא עטוף בטלית.
 
מענין לענין באותו ענין
האם בכלל יש נשיאת כפים בתשעה באב בבוקר, כי פעם אחת התפללתי אצל המרוקאים
ושם לא תפילין ולא ברכת כהנים ואפילו כהן לא עלה ראשון
וגם את ספר התורה הוציאו מהתיק והוציאו מהארון כשהוא עטוף בטלית.
וכבר העיר בזה בחזו"ע שכל האמור לא נהגו במקומנו.
 
אולי כוונת השואל אם לא צם בלילה?
אם לא צם בלילה אינו נוש"כ
בדיוק על זה כתב בהודעה לפניך שכן ישא כפיו, כיון שאין עניין סגולי שמי שהחזיק מעמד וצם ישא כפיו ומי שלא - לא, אלא זה חשש משכרות, ואם אין את החשש כלל (כלומר שלא אכל מהבוקר, לא שאכל ולא שתה), הוא כתב שכן יכול לישא כפיו.
 
בדיוק על זה כתב בהודעה לפניך שכן ישא כפיו, כיון שאין עניין סגולי שמי שהחזיק מעמד וצם ישא כפיו ומי שלא - לא, אלא זה חשש משכרות, ואם אין את החשש כלל (כלומר שלא אכל מהבוקר, לא שאכל ולא שתה), הוא כתב שכן יכול לישא כפיו.
פסק זה אינו נכון.
 
חזור
חלק עליון