יאיר יחזקאל
Active member
שלום רב,
ידוע לי שאומרים בזה סב"ל נגד מרן (שכתב בסימן קסח ס"ח גבי לחמניות [וה"ה פת הב"ב] לברך עליהם בתוך סעודה).
השאלה, האם מרן הגר"ע זצוק"ל וכן הרב הראשל"צ שליט"א אוחזים שדעת השו"ע לברך גם על מה שהוא פת הב"ב מחמת ספק (ואז אמרינן סב"ל נגדו) או דס"ל שדעת מרן רק פת הב"ב ודאית (ואין דעתו לברך על פת הב"ב מצד הספק). [דעתי נוטה יותר שדבריו אמורים על כל מה שהוא פסק שנקרא פת הב"ב, אף שפסק כן מחמת ספק].
ידוע לי שאומרים בזה סב"ל נגד מרן (שכתב בסימן קסח ס"ח גבי לחמניות [וה"ה פת הב"ב] לברך עליהם בתוך סעודה).
השאלה, האם מרן הגר"ע זצוק"ל וכן הרב הראשל"צ שליט"א אוחזים שדעת השו"ע לברך גם על מה שהוא פת הב"ב מחמת ספק (ואז אמרינן סב"ל נגדו) או דס"ל שדעת מרן רק פת הב"ב ודאית (ואין דעתו לברך על פת הב"ב מצד הספק). [דעתי נוטה יותר שדבריו אמורים על כל מה שהוא פסק שנקרא פת הב"ב, אף שפסק כן מחמת ספק].
למה אני שואל? כי אם דעת מרן לברך בתוך הסעודה גם על פת הב"ב מחמת הספק, למה לא נצרף את דעת הפמ"ג (הקדמה להלכות ברכות) שמסתמא לא כיוון עליה כיוון שרגיל לברך עליה 'מזונות' (כך מבאר דעתו הגר"ע יוסף בחזו"ע ברכות רפג'). והרי לנו ס"ס לברך בצירוף דעת מרן.
נערך לאחרונה: