מישהו שאל אותי אם בחור ישיבה שמדליק בישיבה בלילה הראשון, האם יברך גם שהחיינו.
הרי אולי מכיון שכבר יצא יד"ח קודם לכן מאביו גם בברכת שהחיינו, ממילא לא יוכל לברך שוב.
ואם מדובר במקום שכולם לא הדליקו - אה"נ יברך, אך בישיבה ספרדית שכולם יוצאים יד"ח מהוריהם, לכאו' הדבר דומה לערב חנוכה שחל בערב שבת, שאחר שכולם כבר הדליקו בביתם ובירכו שהחיינו לא מברכים שוב שהחיינו בביהכנ"ס. (וראה בילקו"י חנוכה עמ' ריז-רכא)
או שאולי מכיון שסו"ס הוא מדליק בביכנ"ס והוא עצמו לא בירך שהחיינו הוא כן יוכל לברך.
הרי אולי מכיון שכבר יצא יד"ח קודם לכן מאביו גם בברכת שהחיינו, ממילא לא יוכל לברך שוב.
ואם מדובר במקום שכולם לא הדליקו - אה"נ יברך, אך בישיבה ספרדית שכולם יוצאים יד"ח מהוריהם, לכאו' הדבר דומה לערב חנוכה שחל בערב שבת, שאחר שכולם כבר הדליקו בביתם ובירכו שהחיינו לא מברכים שוב שהחיינו בביהכנ"ס. (וראה בילקו"י חנוכה עמ' ריז-רכא)
או שאולי מכיון שסו"ס הוא מדליק בביכנ"ס והוא עצמו לא בירך שהחיינו הוא כן יוכל לברך.