• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

שהחיינו למי שמתחתן בימי החנוכה - או שעוקר דירתו ?

דוק היטב

Active member
מה הדין במי שמתחתן בימי חנוכה, ובכך עד עכשיו יצא ידי חובתו ע״י אביו בביתו, וכעת מתחיל לקיים את המצווה הוא בעצמו בא׳ מימי חנוכה, האם יברך ברכת שהחיינו. מכיון שהוא מקיים פעם ראשונה את המצווה ?
ואת״ל שאינו מברך כיון שיצא יד״ח, ילה״ס כעי״ז לעניין מי שעובר דירה, ומדליק בביתו החדש באמצע ימי חנוכה, האם יברך שהחיינו למ״ד שחנוכה היא חובת הבית. (ויש להסתפק בזה אם עובר דירה באותו לילה, אם נמלך לגור במקום אחר, אם יצטרך להדליק ולברך מחדש.)
 
מה הדין במי שמתחתן בימי חנוכה, ובכך עד עכשיו יצא ידי חובתו ע״י אביו בביתו, וכעת מתחיל לקיים את המצווה הוא בעצמו בא׳ מימי חנוכה, האם יברך ברכת שהחיינו. מכיון שהוא מקיים פעם ראשונה את המצווה ?
בפשטות אין לו לברך שהחיינו, (והוא יוצא בברכת שהחיינו שבירך אביו בלילה הראשון).
אולי אם ירצה יכוון ע"ז בברכת שהחיינו שמברך בחתונה, אבל נ"ל שאין כ"כ עניין בכך.
ואינו דומה למי שלא היה בביתו ביום הראשון שמברך ביום השני, כיון שהוא דווקא על בעה"ז, אבל אשה שלא היתה ביום הראשון לא מברכת ביום השני כיון שנגררת אחר בעלה (כמו שנתבאר במק"א), וה"ה שהבחור נגרר אחר אביו.
 
חזור
חלק עליון