Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
"המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.
נראה משום היסח, כמו בבית הכסא שלדעת השו"ע בית הכסא הוי היסח דעת, אבל אנו אומרים סב"ל נגד מרן .
אבל אני זוכר שראיתי מזמן לפני הרבה שנים שהילקוט יוסף בקיצור שולחן ערוך כתב כדעת מרן שהוי היסח דעת ויחזור לברך כל פעם, אבל אז חזר בו.
נראה משום היסח, כמו בבית הכסא שלדעת השו"ע בית הכסא הוי היסח דעת, אבל אנו אומרים סב"ל נגד מרן .
אבל אני זוכר שראיתי מזמן לפני הרבה שנים שהילקוט יוסף בקיצור שולחן ערוך כתב כדעת מרן שהוי היסח דעת ויחזור לברך כל פעם, אבל אז חזר בו.
ענין לקדש את התינוק, שישמע ברכה לפני שאוכל.
וישנן שאינן חייבות בברכה, ומקדימות לומר ברוך אתה "השם" "אלוקינו" וכו' לפני שמכניסות מאכל לפי התינוק, והענין כנ"ל.
נראה משום היסח, כמו בבית הכסא שלדעת השו"ע בית הכסא הוי היסח דעת, אבל אנו אומרים סב"ל נגד מרן .
אבל אני זוכר שראיתי מזמן לפני הרבה שנים שהילקוט יוסף בקיצור שולחן ערוך כתב כדעת מרן שהוי היסח דעת ויחזור לברך כל פעם, אבל אז חזר בו.
ה"ה גם על בית הכסא, אדם יושב בביתו, וצריך לעשות צרכיו, ויש בזה היסח דעת..
ואמרתי אולי כי גם זה במהדורה ישנה, ובדין זה יש חילוק לברכת שהכל לשאר ברכות..
אבל אהכ"נ אמרתי מסברא רק.
ענין לקדש את התינוק, שישמע ברכה לפני שאוכל.
וישנן שאינן חייבות בברכה, ומקדימות לומר ברוך אתה "השם" "אלוקינו" וכו' לפני שמכניסות מאכל לפי התינוק, והענין כנ"ל.
איני יודע כוונת מרן שליט"א אך יש לדון שבדרך כלל מיד כשמתחילים להניק מרגישים צמא, ולא ראוי לברך ככה על המים ששותה תוך כדי. (ומצד נגיעה במקומות המכוסים היקלו בזה הפוסקים כיון שדרכה לגלותם בשעה שמניקה ואינם מצריכים נטילה)
ולפני זה לא צמאים ואי אפשר לברך על המים.
ואם כן כיצד תברך על המים ששותה בשעת הנקה?
איני יודע כוונת מרן שליט"א אך יש לדון שבדרך כלל מיד כשמתחילים להניק מרגישים צמא, ולא ראוי לברך ככה על המים ששותה תוך כדי. (ומצד נגיעה במקומות המכוסים היקלו בזה הפוסקים כיון שדרכה לגלותם בשעה שמניקה ואינם מצריכים נטילה)
ולפני זה לא צמאים ואי אפשר לברך על המים.
ואם כן כיצד תברך על המים ששותה בשעת הנקה?
למה לא תברך אם היא מכוסה?
וגם אם היא לא מכוסה לכאורה אין בעיה שתברך כמו שפסק בילקוט יוסף אוצר דינים שבין נשים אין דין טפח באישה ערווה וזה רק בין איש לאישה.