• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

ברכת שחלק על מרן הרב יצחק יוסף

אני ראיתי ראיון עם זקן חכמי מרוקו הרב יהושוע ממן, שהרב עובדיה היה מעירך אותו מאוד, והיה גדול ממרן בשלוש שנים, ובכ"ז היה מתבטל כלפיו מאוד,
וכן עשה לאחר פטירת מרן שהיה כל כולו מתבטל למרן רבנו הראש"ל ר' יצחק יוסף שליט"א
עד כדי כך שכאשר שאלו אותו בראיון אם היום ניתן לברך על חכם את הברכה הנ"ל, וענה שהוא מברך רק על חכם יצחק יוסף שליט"א
כך נכתב במצורף בעמ' 5.
 

קבצים מצורפים

  • כל ישראל-הרב מאמן זצ''ל_compressed.pdf
    2.6 MB · צפיות: 20
ובסוף חתם וכתב בכתב ידו שהוא מסכים עמו בכל דבר.
כזכור לי היה גם אז לפני 9 או 8 שניים בעיתון יום ליום חתימות של מאות מרבני מרוקו שקיבלו עליהם פסקי מרן הגרע''י זצוק''ל ויבדל''ח מרן הגר''י שליט''א וראש החותמים היה הגר''י ממן זצוק''ל למי שיש את זה שיעלה את זה כאן
מסתבר שלרבינו בנימין לוריא אולי יש לו את זה ?
 
כזכור לי היה גם אז לפני 9 או 8 שניים בעיתון יום ליום חתימות של מאות מרבני מרוקו שקיבלו עליהם פסקי מרן הגרע''י זצוק''ל ויבדל''ח מרן הגר''י שליט''א וראש החותמים היה הגר''י ממן זצוק''ל למי שיש את זה שיעלה את זה כאן
מסתבר שלרבינו בנימין לוריא אולי יש לו את זה ?
גילוי דעת כלל רבני מרוקו על הנהגת מרן היביע אומר זיעא.jpg
 
איזה עוד גדולי הדור אפשר לברך מלבד רבינו שליט"א:

ידוע לכם פסקים נוספים לברך עליהם?
זה לא מתאים לדיון בפורום ציבורי.
יכולים לצאת מזה השמצות, ודיונים על גופם של אנשים וכ"ש רבנים, מה שנוגד את כללי הפורום.
 
בלויית הגר"ח קניבסקי ראיתי רבים שעשו קריעה
גם אני עשיתי קריעה אבל זה שיש הרבה זה לא מספיק השאלה היא האם חייב וזה אף אחד לא אמר שחייב,
ואם כן למה שחלק כן אפשר לברך?
רק מה ההבדל כשיש חולצה שעולה מאה שקל אנשים חושבים פעמיים וסומכים על היתר שהיום לא נחשב התלמיד חכם שעליו חז"ל דיברו,
וכשיש חשש ברכה לבטלה זה יותר זורם לאנשים ולכן מברכים.
 
רא שבנו הוא היו"ר של האיגוד שהפיק את המכתב
אני לא מכיר את בנו, אבל ברור שאביו לא הסכים לטענה שעליו לכפוף עצמו לפסיקת היביע אומר והילקוט יוסף, וברור שלא חזר בו מדעתו עד פטירתו.
לכן תמוה לי לראות שחתם על כרוז כזה, אם אכן חתם
 
חזור
חלק עליון