חיים אלוש
Active member
ענוה גדולה מכולן.בסרטון כאן מישהו התחיל לברך שחלק מכמתו
על הרב מאזוז
והרב הבין שהוא התחיל לברך
ומיד צעק עליו שזה ברכה לבטלה!
ענוה גדולה מכולן.בסרטון כאן מישהו התחיל לברך שחלק מכמתו
על הרב מאזוז
והרב הבין שהוא התחיל לברך
ומיד צעק עליו שזה ברכה לבטלה!
אני לא חושב שזה רק ענווהענוה גדולה מכולן.
א. מי גילה לך רז זה ש"מעולם" לא בירכו עליהם?אני לא חושב שזה רק ענווה
אלא הוא גדל בבית אביו הגדול
ומעולם לא בירכו על אביו או מוהרח''ך או מוהרמ''ך
וממילא בוודאי שלא יברכו עליו
זה מה שהוא אומר בהקלטה על אבא לא ברכו ועל ר' חויתה לא ברכוא. מי גילה לך רז זה ש"מעולם" לא בירכו עליהם?
ב. מה הקשר אם בירכו עליהם לברכ
בתוכניתו של הרב אדיר עמרוצי (תלמידו המובהק שך הגרמ"מ) בקול חי, אמר שפעם בירך שחלק מחכמתו בשו"מ על הרב מאזוז, והרב מאזוז לא צעק עליו, וענה אמן. ואף הזכיר בשידור את ההסרטה הנ"ל. ואמר למרות שהפיצו הסרטה וכו', אני מעיד שברכתי וענה על ברכתי אמן.בסרטון כאן מישהו התחיל לברך שחלק מכמתו
על הרב מאזוז
והרב הבין שהוא התחיל לברך
ומיד צעק עליו שזה ברכה לבטלה!
שימחק את השם שלו.בתוכניתו של הרב אדיר עמרוצי (תלמידו המובהק שך הגרמ"מ) בקול חי, אמר שפעם בירך שחלק מחכמתו בשו"מ על הרב מאזוז, והרב מאזוז לא צעק עליו, וענה אמן. ואף הזכיר בשידור את ההסרטה הנ"ל. ואמר למרות שהפיצו הסרטה וכו', אני מעיד שברכתי וענה על ברכתי אמן.
ואגב. היום הגיע לידי מכתב שבחור שואל את הרב מאזוז לאיזו ישיבה ללכת. חזו"ע או עטרת יצחק או יקירי.
והגר"מ ענה לו בסדר עדיפויות. א. חזון עובדיה. ב. יקירי. ג. עטרת יצחק.
הנ"ל לע"ע לא חפץ בפרסום המכתב לכן אינני מעלה.
לא מובן כלל, מישהו מעתיק ממישהו?
מישהו אחר הגיב כן לעיל.......קראתי רק את הכותרת כעת - (אולי בזמנים עברו אפי' הגבתי לעיל)
אני שמעתי איך שאלו את הרב יהושוע מאמן (ולמפורסמות א"צ ראיה)
ששאלו אותו אם, ועל מי בדורנו ניתן לברך "שחלק" אמר להם על ר' יצחק יוסף (במבטא הידוע שלו, למי שמכיר) ורק עליו אני מברך.
המשמעות שהכתב האדום הוא כת"י הגר"מ, וכיון שהכתב לא ברור [ואכן צ"ע מתי נכתב, כי אין זה כתב ידו המוכר], העתיק המעתיק את דבריו בכחוללא מובן כלל, מישהו מעתיק ממישהו?
תביא את כל המכתב ותמחק את הדברים שלא רוצים שיפרסמו.
ועל מה כתב אח"כ תטיל גורל? שמא על ענין אחר?והגר"מ ענה לו בסדר עדיפויות
זה חצי קולמוסהמשמעות שהכתב האדום הוא כת"י הגר"מ, וכיון שהכתב לא ברור [ואכן צ"ע מתי נכתב, כי אין זה כתב ידו המוכר], העתיק המעתיק את דבריו בכחול
וזה גם סוד האשכנזים הממעטים בברכות אלו מאוד.זה מה שהוא אומר בהקלטה על אבא לא ברכו ועל ר' חויתה לא ברכו
וגם שידוע לי שלא נהגו לברך שם
נשמע זר.קראתי רק את הכותרת כעת - (אולי בזמנים עברו אפי' הגבתי לעיל)
אני שמעתי איך שאלו את הרב יהושוע מאמן (ולמפורסמות א"צ ראיה)
ששאלו אותו אם, ועל מי בדורנו ניתן לברך "שחלק" אמר להם על ר' יצחק יוסף (במבטא הידוע שלו, למי שמכיר) ורק עליו אני מברך.
ואווו תפתח שירשור חדש מדהים אנשים חושבים אחרת אבל זוהי האמתהיום מרן שליט"א סיפר לי בערגה על הקשר החם שהיה לו עם הגאון רבי משה לוי, ואמר ששררה ביניהם אהבה וידידות גדולה (ואגב, אתמול קבלתי שיחת טלפון מאחד מבאי ביתו של הגר"מ לוי שהעיד בשם בנו של הגר"מ, שאמר כמה אהבה אביו היה רוחש למרן שליט"א, אמר עוד דברים על הצד שכנגד נגד. ואכ"מ).
וביני וביני מרן שליט"א סיפר, שבאחד הפעמים (כמדומני בהנחת אבן הפינה אצל הגר"ש לוי) הזמינו אותו וגם את הרב משה לוי לדבר. וכשמרן שליט"א ניגש לדבר, הגר"מ לוי אמר לו, מחילה, אני רוצה לדבר לפני כבודו, כי אני ממהר לעוד שיעור. ומרן שליט"א כמובן הסכים לו, ואז דיבר ממש בקצרה, ובריש דבריו פתח בשבחו של הרב שליט"א, ובייחוד בשבח סדרת הספרים ילקוט יוסף שיש בהם מלא בקיאות ועיון, ואמר שהרב שליט"א זכה לסייעתא דשמיא מיוחדת שרבים לא זכו לה, שספריו התקבלו בכל העולם, וכו' וכו', וכשסיים לדבר, ומרן שליט"א ניגש לדבר, אמר לו הגר"מ לוי, אני נשאר לשמוע את הרב, באמת אין לי שום שיעור, רק רציתי למצוא תירוץ למה לדבר לפני הרב, כי היה חשוב לי שהרב ישמע מה אני אומר על ספריו.
ומרן שליט"א סיפר לי עוד (ועוד חז"ל) על האהבה שגם הוא רחש לגר"מ לוי. והוסיף ואמר המחלוקת שלי איתו זה רק בענייני הלכה, שלדעתי הוא לא צודק בחלק מהפסקים.