• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

בשר בליל ברית יצחק בט' הימים

אלא שמרן שליט"א בעצמו לא אסר זאת:
הצג קובץ מצורף 23611
אנא אמינא ולא מסתפינא דהוא טעות סופר, והעיקר הוא כמבואר באורך בביאורים כדעת עליון בחזו''ע, וכן שמעתי מהמשנה למלך שבני תורה חייבים לעיין במשא ומתן בביאורים ולא להסתפק במסקנות לבד.

ובפרט שכבר שנה שעברה ראיתי שהמשנה למלך השיב לנכון לרב נקי הנ''ל בקובץ בית יוסף על כך שסטה מהחזו''ע בלא הכרח כלל, וכ''ש לפי האמור לעיל שהמשנה למלך גם עת שנה תלמודו בעניין זה.
וחבל שהרי עליו המשנה למלך כתב בהסכמותיו שאינו זז ימין ושמאל ממרן מלכא (שאותם אנחנו מבקשים ועכ''פ בדברים הברורים כשמש מהי דעתו לשעה ולדורות דאפושי פלוגתא לא מפשינינן), צ''ל שהצל''ש הוא ביחס לאחרים.
 
מי ששמע את השיעור במוצ"ש יראה שהרב יצא חוצץ על המתירים ..
אומנם בהערות באמת נראה את דעתו להחמיר. מ"מ כל בר בי רב דחדא יומא רואה ומבין שאם מרן כתב מה שכתב בהלכה למעלה ולא חתך לאיסור אלא אדרבה כתב וכן עיקר על ההיתר. המיקל לא הפסיד
 
אומנם בהערות באמת נראה את דעתו להחמיר. מ"מ כל בר בי רב דחדא יומא רואה ומבין שאם מרן כתב מה שכתב בהלכה למעלה ולא חתך לאיסור אלא אדרבה כתב וכן עיקר על ההיתר. המיקל לא הפסיד
לע''ע גם לבר ברי רב דחד יומא עדיף לדחות את דוחק הלשון עד שהתברר הבהרה מהמשנה למלך בעצמו, ואין ספק במסקנה של הילקו''י מוציא מידי ודאי (שהעיקר כמותו) של הביאורים לחומרא וכדעת מרן מלכא בחזו''ע
ואדרבה יבואו היושבים ראשונה במלכות כאן, שחרדים לדעת המשנה למלך, ויבקשו הבהרה למש''כ במסקנה ביחס לביאורים ולחזו''ע והכל על מקומו יבוא בשלום, ואכמ''ל.
 
לע''ע גם לבר ברי רב דחד יומא עדיף לדחות את דוחק הלשון עד שהתברר הבהרה מהמשנה למלך בעצמו, ואין ספק במסקנה של הילקו''י מוציא מידי ודאי (שהעיקר כמותו) של הביאורים לחומרא וכדעת מרן מלכא בחזו''ע
ואדרבה יבואו היושבים ראשונה במלכות כאן, שחרדים לדעת המשנה למלך, ויבקשו הבהרה למש''כ במסקנה ביחס לביאורים ולחזו''ע והכל על מקומו יבוא בשלום, ואכמ''ל.
מישהו אמר לך שכעת זה למעש'ה שאתה מבקש מאיתנו לדחוק את הלשון?
דבר שני. במקום שאינו אסור לא תוכל להורות לרבים שאסור.
 
אגב בילקו"י 'שבוע שמחות' כן כתב מפורש לאסור, ולכן אם כאן כן הראה צד להקל משמע שחזר בו ולא אוסר בודאי.

אין חובה לעשות סעודה בליל הברית עם נטילת ידים ופת, אלא אפשר על ידי טעימת מיני תרגימא בלבד. ואם בכל זאת אוכלים פת, אין הסעודה נחשבת לסעודת מצוה, ולכן אחר ראש חודש אב אסור לאכול בשר בסעודת ליל הברית. [ילקו"י שובע שמחות ב עמוד ח]
 
מישהו אמר לך שכעת זה למעש'ה שאתה מבקש מאיתנו לדחוק את הלשון?
דבר שני. במקום שאינו אסור לא תוכל להורות לרבים שאסור.
מחילה מכבודו אבל ברור שכעת את המעשה אנו מבקשים. (והאמת שבהשגחה פרטית אמש חבר דיבר איתי בעניין ואכמ''ל וכעת ראיתי שזה עלה גם כאן אז אמרתי נשוטט עם חסידי מרן מלכא ותרבה הדעת)
הרי מעיקרא הדיבור היה כאן (עיין לעיל) לאפוקי מהרב נקי שהיקל למעשה, והשאלה שלנו תלמידי מרן מלכא והמשנה למלך ויפה כוח הבן מכוח האב, האם גם המשנה למלך נוטה להקל לפי המשתמע במסקנה שהעיקר כהיש בתרא אע''פ שבביאורים מבואר שהעיקר לחמורא כהחזו''ע?

ובבקשה לא להוציא אותי כאילו אני בא לאסור איסר, ולא באתי אלא לברר למעשה דעת המשנה למלך ביחס למרן מלכא (וכמובן לאפוקי מהרב נקי)

אגב בילקו"י 'שבוע שמחות' כן כתב מפורש לאסור, ולכן אם כאן כן הראה צד להקל משמע שחזר בו ולא אוסר בודאי.

אין חובה לעשות סעודה בליל הברית עם נטילת ידים ופת, אלא אפשר על ידי טעימת מיני תרגימא בלבד. ואם בכל זאת אוכלים פת, אין הסעודה נחשבת לסעודת מצוה, ולכן אחר ראש חודש אב אסור לאכול בשר בסעודת ליל הברית. [ילקו"י שובע שמחות ב עמוד ח]
שוב כבודו חוזר לדקדוקים מיותרים, שאותם הייתם משאיר למשנה למלך לבאר דבריו.
שורה תחתונה, וההוראה למעשה שיש להחמיר כהוראת מרן מלכא והילקו''י בביאורים ובתשובה לאפוקי מהרב נקי בקובץ בית יוסף ובלווין האחרון, שאינה חשובה סעודת מצוה, והמסקנה בילקו''י צ''ע ותו לא,

ומחילה מכבודו ציטוט המקורות של הרב נקי מיותר לנידו''ד שאינו מתייחס שם לדעת מרן מלכא ומציין אליו לעיון ובשתיקה כמראה מקום

אני מבחינתי מיציתי עד שיבוא השלישי הוא המשנה למלך ויפרש דבריו. יישר כוח לך ועוד חזון (עובדיה יוסף) למועד 👍
 
נערך לאחרונה:
מחילה מכבודו אבל ברור שכעת את המעשה אנו מבקשים. הרי מעיקרא הדיבור היה כאן (עיין לעיל) לאפוקי מהרב נקי שהיקל למעשה, והשאלה שלנו תלמידי מרן מלכא והמשנה למלך ויפה כוח הבן מכוח האב, האם גם המשנה למלך נוטה להקל לפי המשתמע במסקנה שהעיקר כהיש בתרא אע''פ שבביאורים מבואר שהעיקר לחמורא כהחזו''ע?

ובבקשה לא להוציא אותי כאילו אני בא לאסור איסר, ולא באתי אלא לברר למעשה דעת המשנה למלך ביחס למרן מלכא (וכמובן לאפוקי מהרב נקי)


שוב כבודו חוזר לדקדוקים מיותרים, שאותם הייתם משאיר למשנה למלך לבאר דבריו.
שורה תחתונה, וההוראה למעשה שיש להחמיר כהוראת מרן מלכא והילקו''י בביאורים ובתשובה לאפוקי מהרב נקי בקובץ בית יוסף ובלווין האחרון, שאינה חשובה סעודת מצוה, והמסקנה בילקו''י צ''ע ותו לא,

ומחילה מכבודו ציטוט המקורות של הרב נקי מיותר לנידו''ד שאינו מתייחס שם לדעת מרן מלכא ומציין אליו לעיון ובשתיקה כמראה מקום

אני מבחינתי מיציתי עד שיבוא השלישי הוא המשנה למלך ויפרש דבריו. יישר כוח לך ועוד חזון (עובדיה יוסף) למועד 👍
אשמח אם תביא את דבריו של מרן בשיעור האחרון. או כתובים או את הדקה המדוייקת. אולי הרב @בנימין לוריא
 
אין לי אפשרות והאמת לא שמעתי סמכתי על הנ''ל
מי ששמע את השיעור במוצ"ש יראה שהרב יצא חוצץ על המתירים ..
אולי זה יעזור לך לדחוק את הלשון בילקו''י ולהשאירו בצ''ע, ולהוריד את הדקדוק של המקיל לא הפסיד כשזה לא כתוב.
מי זה המשנה למלך?
מחילה על החוסר ביאור מעיקרא אך כך אני רגיל לכנות את הראש''ל רבנו יצחק יוסף שליט''א
 
חזור
חלק עליון