לך נא אל הצאן וקח לי משם שני גדיי עזים טבים ואעשה אתם מטעמים לאביך כאשר אהב
במשנה בכלאים (פ"א מ"ו) מנו זוגות מיני בעלי חיים שהם כלאים זה בזה, וביניהם העזים והצבאים. והקשה הרש"ש, שלרוב הראשונים שהצבי האמור בחז"ל הוא הצבי שלנו, א"כ לכאורה אין שום דמיון בינו לעז, ומאי ס"ד שלא יהיה כלאים.
ואולי היה אפשר לומר, למש"כ רש"י כאן, שטעם הגדי כטעם הצבי, א"כ ס"ד שכיון שדומים בטעם לא יהיו כלאים [וצ"ע אם ניתן להיאמר]. ועי' רשב"א (קידושין ג, א) שכוי דומה לעז ודומה לצבי, וזהו הספק האם הוא עז מדבָּרי או סוג של צבי. ולפי"ז אולי כן נחשב שעז וצבי יש ביניהם קצת דמיון אם כוי דומה לשניהם. ויל"ע בזה.
במשנה בכלאים (פ"א מ"ו) מנו זוגות מיני בעלי חיים שהם כלאים זה בזה, וביניהם העזים והצבאים. והקשה הרש"ש, שלרוב הראשונים שהצבי האמור בחז"ל הוא הצבי שלנו, א"כ לכאורה אין שום דמיון בינו לעז, ומאי ס"ד שלא יהיה כלאים.
ואולי היה אפשר לומר, למש"כ רש"י כאן, שטעם הגדי כטעם הצבי, א"כ ס"ד שכיון שדומים בטעם לא יהיו כלאים [וצ"ע אם ניתן להיאמר]. ועי' רשב"א (קידושין ג, א) שכוי דומה לעז ודומה לצבי, וזהו הספק האם הוא עז מדבָּרי או סוג של צבי. ולפי"ז אולי כן נחשב שעז וצבי יש ביניהם קצת דמיון אם כוי דומה לשניהם. ויל"ע בזה.
