• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

גוי בסוכה

Wed, Sep 30, 9:44 PM (12 hours ago)










שלום. יש לי שאלה- אני דר בחו"ל, - מובא בילקוט יוסף בשם בית דוד- לא יכנס גוי לסוכה, דאז בורחת הקדושה, ושבעה צדיקים מקללים אותו...יש לי סבתא, היא לא בריא כל כך, ויש לה עוזרת גויה, הגויה דר עמה בבית, וחג סוכות, הם עמנו בסוכה, מה לעשות?
היא תפגע אם נגיד לה לא להיכנס לסוכה
 
ב"ה
שלום וברכה,
בחזון עובדיה ובילקוט יוסף מבואר שאין בזה איסור מן הדין, אלא שהנכון הוא לא להכניס, כלומר זו מדת חסידות מאד חשובה, וכמו שכתוב בזוהר הקדוש שמכיון שהסוכה היא צל האמונה, והגוי אין לו אמונה, לכן כשנכנס לשם הקדושה בורחת וכו', ולכן האושפיזין נוהגים בהתאם.
אבל כל זה שייך כשהכל מתנהל כתקנו, ואין צורך חיוני להכניס את הגוי לסוכה, ובא זה ומכניס גוי לסוכה ומבריח הקדושה, שאז יש עליו כעס ותרעומת. אבל במקום צורך חיוני, וכל שכן באופן שהגויה סועדת באופן קבוע את האם, וצריך לשמור על יחסים נכונים משום דרכי שלום, ובשביל שתמשיך לדאוג לאמא כראוי, לכן בודאי שאין נכון לנהוג בזה מדת חסידות ולהביא סיכון ליחס ולטיפול באם, וגם לא שייך בזה כעס וקללה מצד האושפיזין כלל וכלל, ופשוט.
אולם אם אפשר לגרום שהגויה תהיה שם כמה שפחות, וכגון שהאם בעצמה לא תהיה הרבה בסוכה, שהרי בלאו הכי אינה מחוייבת, באופן כזה בודאי עדיף, שבכך לא יהיה ענין לגויה להיכנס, ולמעט בכניסתה לסוכה עדיף.
ובכך, גם בזמנים שנכנסת בעבור האם, נראה שמכיון שהיא משמשת את האם הרי היא נטפלת אליה, ואינה נידונת אלא כפי האם, ויתכן שאינו גורם לקדושה לברוח באופן כזה.

בברכה רבה
שבת שלום ומבורך וחג שמח
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון