ראיתי בזה בילקו"י דברים לא ברורים [לענ"ד ראוי לנסח מחדש חלקים גדולים בילקו"י ע"מ שיהיו יותר ברורים]
ציטוט:
כשחל תשעה באב בשבת, טוב להחמיר גם לדידן, גבי תספורת הראש שלא להסתפר בכל השבוע שלפניו, כדי שלא יכנס לאבלות כשהוא מקושט. אבל לענין גילוח הזקן למי שרגיל בכך, ונגרם לו צער במניעת התגלחת, אין צריך להחמיר בזה, ובפרט אם עושה כן לכבוד שבת. [ילקוט יוסף ויחוה דעת שם. הליכות עולם ח"ב עמוד קמג. וגדולה מזו כתב המהריק"ש שרבים מיראי ה' וחושבי שמו נמנעים מלהספר בערב שבת חזון. הגם שהוא לפני שבוע שחל ט"ב שחל בתוכה. וכ"ש אם חל ט' באב ביום א' או ג' שנכון שלא להסתפר שלא יכנס לאבלות והוא מקושט].
בתחילת הדברים כתב הרב "טוב להחמיר... שלא להסתפר בכל השבוע שלפניו" - כשחל ת"ב בשבת.
אח"כ כתב הרב בהערה - כ"ש שאם חל ת"ב ביום א' או ג' שנכון שלא להסתפר".
אז מה למעשה?? כמו שכתב בהערה או כמו שכתב בתחילה?
אשמח לשמוע ממי שיש לו דברים ברורים יותר בענין, אולי מ-כתבים או שיעורים מאוחרים יותר וכד'.
ציטוט:
כשחל תשעה באב בשבת, טוב להחמיר גם לדידן, גבי תספורת הראש שלא להסתפר בכל השבוע שלפניו, כדי שלא יכנס לאבלות כשהוא מקושט. אבל לענין גילוח הזקן למי שרגיל בכך, ונגרם לו צער במניעת התגלחת, אין צריך להחמיר בזה, ובפרט אם עושה כן לכבוד שבת. [ילקוט יוסף ויחוה דעת שם. הליכות עולם ח"ב עמוד קמג. וגדולה מזו כתב המהריק"ש שרבים מיראי ה' וחושבי שמו נמנעים מלהספר בערב שבת חזון. הגם שהוא לפני שבוע שחל ט"ב שחל בתוכה. וכ"ש אם חל ט' באב ביום א' או ג' שנכון שלא להסתפר שלא יכנס לאבלות והוא מקושט].
בתחילת הדברים כתב הרב "טוב להחמיר... שלא להסתפר בכל השבוע שלפניו" - כשחל ת"ב בשבת.
אח"כ כתב הרב בהערה - כ"ש שאם חל ת"ב ביום א' או ג' שנכון שלא להסתפר".
אז מה למעשה?? כמו שכתב בהערה או כמו שכתב בתחילה?
אשמח לשמוע ממי שיש לו דברים ברורים יותר בענין, אולי מ-כתבים או שיעורים מאוחרים יותר וכד'.