• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

גמרא ברכות יב א

oz0112

New member
הגמרא אומרת שבסופו של דבר גם אם היה מברך על תמרים ברכת המזון היה יוצא
כי הם מזינים

התבוננתי בדברי הריטב"א על ברכות הלשון שלו הייתי לי מאוד קשה להבנה
אם תוכלו לעזור לי בהבנת הנקרא שלו
ד"ה:"ומדקאמר' דתמרי נמי מיזן זייני"
שמעי' דאי בריך על שאר מינים שלוש ברכות לא יצא,ולא אמרינן מעין שלוש לא עדיף משלוש,אלא כיון דשאר פירות לא זייני מברך עלייהו על הארץ ועל המזון ,ולא מכין מזון לכל בריותיו"
את ההתחלה שאם בירך על שאר המינים ברכת המזון לא יצא מובן לי
מהקטע ולא אמרינן עד הסוף לא מובן לי
תודה
 
כוונתו שאין אומרים ק"ו אם ברכת מעין שלוש פוטרת כ"ש שלוש ברכות, אין אומרים כן משום שמזכירים בברכת המזון פעמיים לשון מזון וזה לא שייך בשאר פירות, ונראה שצריך לגרוס [לא] מברך עלייהו על הארץ ועל המזון
 
חזור
חלק עליון