• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

דיין האמת על פצועי צה"ל

kobik85

New member
אודה למשתתפי הדיון אשר ישכילוני בדבר השאלה (שו"ע רכה ט)- האם יש לברך על פצועי צה"ל קטועי גפיים שרואים (בימים אלו לצערנו עקב המלחמה יותר ויותר) ברכת "דיין האמת"? (כמובן כשהרואה אותם מצטער).
מיותר לציין שאין הכוונה בפניהם אלא בלחש.
 
ישר כוח, ראיתי גם ראיתי אחי אהובי את תשובתו של הגר"ד בספרו הלכה ברורה אך עודני מחפש אחר פסיקה ספציפית יותר עבור השאלה הנ"ל (אודה, שקיבלתי כבר 2 תשובות שליליות מרבנים בדבר הברכה אודותם).
 
שר כוח, ראיתי גם ראיתי אחי אהובי את תשובתו של הגר"ד בספרו הלכה ברורה אך עודני מחפש אחר פסיקה ספציפית יותר עבור השאלה הנ"ל (אודה, שקיבלתי כבר 2 תשובות שליליות מרבנים בדבר הברכה אודותם).
מחילה
לא הבנתי את כת"ר
התכוונתי לומר שהוא פוסק שזה רק שאתה הכרת את החייל לפני זה ועתה אתה רואה אותו כך מברך
אבל א לא הכרת אותו לפני לא מברך
 
הבנתי את כוונתך עכשיו, ונראה להקשות על כך, שכל כוונת ההיכרות המוקדמת הנצרכת לברכה היא כדי "לוודא" תחושת צער, אך ודאי שאם אדם רואה חייל צער ליבו מתמלא בצער על פגיעת אחיו. ועוד, שבידוע שברוב המקרים שבהם פוגשים חיילים בביה"ח, מסתמא שהיו שלמים בגופם קודם לכן.
א"כ יוצא שיש צער ויש ידיעה לכאורה כדי לברך.
 
הסברא שם דשמכירו הוי צער גדול ורק על זה מברך אך כאמור זה מחלוקת וזה נקודה מענינת
כעת אני מעל השערה שהנה הברכה דיין האמת ביאר המ"ב שזה מטעם שבא לו ע"י עונש
וזה מענין אם גם במלחמה אמרינן הכי או שבזה אמרינן כדברי האור החיים דאדם בעל בחירה
 
חזור
חלק עליון