• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

דעת הרב יצחק על כשרות רבנות ירושלים

מ"ד

Active member
לכל המעוניין דעת חכם יצחק שליט"א היא (כפי שאמר לנו) שאפשר לקנות ולאכול ללא כל חשש בכשרות "רבנות ירושלים לא מהדרין" במסעדות בשריות, ואף שאפשר להשיג בכשרות אחרת, מ"מ זה בסדר גמור, וגם בני תורה יכולים לאכול מזה.
זה חידוש גדול, כי לפיו יוצא שלא חייב להקפיד דווקא על "מהדרין" (בירושלים, כל מקום זה משהו שונה)
בברכה,
משה דדון
 
לכל המעוניין דעת חכם יצחק שליט"א היא (כפי שאמר לנו) שאפשר לקנות ולאכול ללא כל חשש בכשרות "רבנות ירושלים לא מהדרין" במסעדות בשריות, ואף שאפשר להשיג בכשרות אחרת, מ"מ זה בסדר גמור, וגם בני תורה יכולים לאכול מזה.
זה חידוש גדול, כי לפיו יוצא שלא חייב להקפיד דווקא על "מהדרין" (בירושלים, כל מקום זה משהו שונה)
בברכה,
משה דדון
כיצד אתה כותב דבר כזה
ברבנות ירושלים רגיל יש בשר שהוא גם לא חלק ויש שם משגיחים שבאים בבוקר לכמה דקות והולכים
קשה לי להאמין שכך אמר מרן הראשון לציון שליט"א [אפילו אתה כתבתה "כפי שאמרו לנו"]
 
ארחיב קצת,
ראשית, בוודאי שמדובר בבשר חלק,
לגבי בישולי עכו"ם,
מדובר תמיד שיהודי מדליק את האש (כך שכבר מותר לאשכנזים, ולדעת מרן אפשר להקל במקום צורך)
ועוד, שלרוב יהודי מניח את התבשיל על האש, ופעמים שזה גוי, ויש כאן רק ספק.
ועוד, שאפשר לבקש במקום שיהודי יניח א"ז על האש.
לגבי דברי מו"ר שליט"א
הרב לא רצה לשמוע את כל המקרה אלא אמר: "רבנות ירושלים זה טוב מאוד", חזרתי ושניתי לפניו את המקרה ושוב אמר: "זה בסדר גמור", לאחר מכן הבהרתי לו שדיברתי על רבנות לא מהדרין והרב אמר: "אפילו הכי זה זה בסדר גמור, דיברתי ע"ז פעם עם הרב עמאר וזה בסדר".
 
מדובר תמיד שיהודי מדליק את האש (כך שכבר מותר לאשכנזים, ולדעת מרן אפשר להקל במקום צורך)
ועוד, שלרוב יהודי מניח את התבשיל על האש, ופעמים שזה גוי, ויש כאן רק ספק.
ועוד, שאפשר לבקש במקום שיהודי יניח א"ז על האש.
כשזה ספק, מותר לכתחילה לבני תורה שיכולים ללכת ולאכול בכשרות מהדרין, אתמהה!
 
 
הרב @נתנאל קנתן כמדומני כתב לנו זאת גם כן פעם באחד המקומות כאן... ?
נראלי על הרבנות הראשית, לא על רבנויות ערים
אמת, שאלתי את הרב לגבי הרבנות הראשית והאם זה לכתחילה ואם גם לבני תורה והשיב: לבני תורה לכתחילה...
ועוד שפעם שאלתי את הרב מחפוד לגבי גרונות הודו של חברת עוף טוב בהכשר הרב אויערבך ואמר לי מותר לכתחילה בהודו זה כמו יורה דעה, ע"כ.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון