כמדומני שראיתי תשובה של הרב יצחק (או שדיבר ע"ז בשיעור) להקל במעט שלא כ"כ מזיק.
מה הכוונה?זה לא מתאים..........
יש הבדל שכתב להקל לבין אין בזה איסור
יש הבדל שכתב להקל לבין אין בזה איסור
בדיוק. (הוא מותיב לה והוא מפרק לה).ואני מבין שלדעת מרן זצל ושליט'א אין אף בכמות מרובה איסור גמור אלא רק כלשון הליכות עולם ''יש מקום לאסור''
אך מה שכתב במעט זה לא מזיק וכו' בזה לכל הפוסקים אין איסור
אתה לא ראית שהוא כותב שראוי להימנע כליל?בדיוק. (הוא מותיב לה והוא מפרק לה).
לכן כמות מרובה - אין איסור, רק יש מקום לאסור, אז למעשה עדיף לאסור.
וכמות מועטת - אין כלל איסור בדבר כיון שאינו מזיק - ולכן אפשר להקל.
בעישון מלבד בריאות יש עוד נזקים כמובא ביד בתשובה לעיל אז ודאי שאין מן הנכון לכתוב לשון להקלבדיוק. (הוא מותיב לה והוא מפרק לה).
לכן כמות מרובה - אין איסור, רק יש מקום לאסור, אז למעשה עדיף לאסור.
וכמות מועטת - אין כלל איסור בדבר כיון שאינו מזיק - ולכן אפשר להקל.
זה פשוט.אולי כוונת בנימין לוריא יש להקל מעיקר הדין אך מצד ש"ע עדין ראוי להחמיר כמו האגרמ שכ' שאין דרך של בן תורה לעשן
ובס' ואין למו מכשול הביא שמרן זצל מעולם לא עישן אפי' סיגריה אחת. ובזה מיושב המכתב שהבאתי לעומת השיעור בלוין
ואגב כתוב במתיבתא חלק פניני הלכה קידושין דף מ שיש דעות שהמעשן ברחוב פסוך לעדות דומיא דאוכל ברחוב