י.א. ישראל
Active member
תוך כדי לימוד הלכות אלו נתעוררתי למה בכלל עושים בורקס חלבי משולש והרי מבואר בדרכי משה בסימן צז וכ"פ ברמ"א שכל הגזירה בפת חלבית היינו דווקא שנילושה ולא ניכר החלבי או הבשרי שבעיסה, אבל בממולא כיוון שניכר לא גזרו, ע"ש. וא"כ מאי שנא הכא שכך עושים?? (אא"כ אי"ז אלא הנהגה טובה למנוע מכשול מהרבים או משום סכנה לרגישים)
ואמרו לי שלפני כ15 שנים התפרסם פסק הלכה בעיתון יום ליום ממרן רבנו הגדול זצוק"ל שפסק שאין צורך לעשותם משולשים
אשמח לדעת אם זה נכון ואם כן מה הנימוק? ואם מישהו יוכל להעלות לכאן אסמכתא לפסק זה?
ואמרו לי שלפני כ15 שנים התפרסם פסק הלכה בעיתון יום ליום ממרן רבנו הגדול זצוק"ל שפסק שאין צורך לעשותם משולשים
אשמח לדעת אם זה נכון ואם כן מה הנימוק? ואם מישהו יוכל להעלות לכאן אסמכתא לפסק זה?