• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

דעת מרן זצ''ל ושאר חכמי ספרד על הורדת 'הצעות' בגלל פאה

אדרבא, זה מה ששמעתי מבנו הגה"צ רבי אפרים שליט"א.
ונכדו של חכם שלום ז"ל אמר לי שכל בנותיו, ונכדותיו הנשואות של החכם ז"ל ושנים מכלותיו חובשות לראשן פא"נ, וכך היו נוהגות גם בפניו בחיי חיותו.
השאלה איזה פאות התיר?
 
השאלה איזה פאות התיר?
יש נושא עיקרוני האם כיסוי שיער בשיער נחשב לכיסוי.
כל השאר הגדרים משתנים מדור לדור כמו שאר הבגדים.

כמובן שלא התכוון להתיר רק פאות הנראות קש.
כי הנידון הקדמון בין הבאר שבע לשילט"ג הוא בדווקא על פאות שלא ניכר אם היא נשואה.
שהב"ש חשש למראית העין [אם הנידון רק על פאות קש איזה מראית העין יש?? הרי ניכר שהיא נשואה ואי"ז שערה..]
והחולקים לא חששו לזה.
 
נערך לאחרונה:
הייתי שבוע שעבר אצל מרן הראש"ל שליט"א ונשאל מאחד הבחורים אם להוריד שידוך בגלל פאה, ואמר עד גיל 22 להוריד שידוך שרוצה פאה. אבל מאחרי גיל 22 לבוא ולשאול אותו שוב, או להתייעץ עם ת"ח אמיתי
אביא כאן את מה ששאלתי בעבר את ראש הישיבה הגאון הגדול רבי זמיר כהן שליט"א:
הבה"ח .... שואל, אחותו היא בת 26, בעיקרון היא מתעקשת על מטפחת ולא רוצה ללבוש פאה, כעת הגיע אליה הצעה מאוד טובה של בחור שרוצה דווקא פאה, היא שואלת האם היא יכולה להתפשר על פאה ולשמוע את השידוך או שלא להתפשר?
תשובת ראש הישיבה וז"ל:
"בגיל הזה. כן להסכים לפאה ובלבד שהיא תהיה פאה צנועה שאינה מושכת את העין ולסמוך על המתירים באופן זה.
ואם הבחור יסכים שרק בשבתות וכיוצ"ב עדיף.
ומידי פעם במהלך החיים לשאול אותו אם עדיין זה חשוב לו או אפשר לעבור לכיסוי ראש במטפחת כפי שראוי לכתחילה."
 
חזור
חלק עליון