דעת מרן זצ"ל בעניית אמן יהא שמיה רבא בפסוד"ז

כפי שאנו רואים, ביחוה דעת ח"ז סימן י' הובאה תשובה ממרן זיע"א משנת תשנ"ו, שיש לענות עד יתברך, והעונה עד דאמירן בעלמא יש לו על מה שיסמוך.
וזה הצילום הראשון שכאן. הצילום השני הוא מהיביע אומר ח"א או"ח סי' ה' שכתב אפשר שיענה עד דאמירן בעלמא. והצילום השלישי הוא מיביע אומר ח"ו סי' ח' שהסיק שאפשר שיענה עד דאמירן בעלמא.
ויש לדון מה עיקר, האם לענות עד יתברך ורק יש לו על מה שיסמוך אם יענה עד דאמירן בעלמא ולכתחילה ימנע, או שיענה עד דאמירן בעלמא לכתחילה ואין להימנע מזה?
[וביחו"ד שם (ח"ז סי' י) בגליונות ומילואים הבינו העורכים שמרן חזר בו ממ"ש ביחו"ד, ולשונם תמצא בצילום הרביעי כאן].
 

קבצים מצורפים

  • 1718716838677.png
    1718716838677.png
    239.5 KB · צפיות: 0
  • 1718717186292.png
    1718717186292.png
    156.5 KB · צפיות: 0
  • 1718717274894.png
    1718717274894.png
    90.3 KB · צפיות: 0
  • 1718717466510.png
    1718717466510.png
    81.8 KB · צפיות: 0
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון