מתלמידי מרן הראש"ל
Well-known member
הפס' שמזכירים בזכרונות בתפילת מוסף של ר''ה זה הפס' הנ''ל והרי פירוש הפס' זה שלכאורה זה בא בתור שאלה האם הבן יקיר לי אפרים ??? האם הוא ילד שעשועים ??? שאני אזכור אתו ? איך זה מתאים להזכיר זאת בזכרונות
אבל למה ללכת רחוק למלבי"ם, תפתח את המפרשים על המקום שלא הסבירו ככה, על המלבי"ם זה קושיא.פירוש המלבי''ם על התורה
"הבן יקיר לי אפרים" הלא אין בו שום יקר וחשיבות, וכן "האם הוא ילד שעשועים", הלא אינו ילד כי כבר זקן בא בימים, והמאמרים מקבילים "הבן יקיר לי אפרים כי מדי דברי בו זכר אזכרנו עוד", (כל דבור שאחריו ב', הוא לגנאי) שגם בעת שאדבר בו איזה גנות זכור אזכר עוד מעלותיו מצד שהוא יקר, "אם ילד שעשועים על כן המו מעי לו" שיהמו מעי עליו "ורחם ארחמנו" מצד שהוא ילד קטן שאשתעשע בו, וא"כ איך תבקש שאעשה לך עתה נפלאות ואאהב אותך כמו בימי קדם:
אין שייכות לנידון דנן.הרב פולק בעלון אז נדברו ליו''כ עמ' 5 מבאר נפלא מאוד פסוקים אלו, שאפרים הוא האשכנזני הבעייתי וה' קורא לו באהבה וכו' וכו' וכעת אין לי אפשרות להעלות את העמוד לכאן. ודבריו נפלאים מאוד.
וכמו שכתבתי לעיל. צרף לכאןשאלה רטורית זו
מאוד מעניין אותי לדעת אם ראית את דבריו בטרם הנפת את הכורת והחלטת שזה לא שייכות לנידון דידן? אם לא ראית אני ישמח להשתדל להביאם ואז נוכל לדעת אם זה שייכות או לא.אין שייכות לנידון דנן.
ראיתי את דבריו גם קודם לכן, וגם עכשיו עברתי עליהם, ואיני רואה שם כל תירוץ על הקושיא.מאוד מעניין אותי לדעת אם ראית את דבריו בטרם הנפת את הכורת והחלטת שזה לא שייכות לנידון דידן? אם לא ראית אני ישמח להשתדל להביאם ואז נוכל לדעת אם זה שייכות או לא.
אני עונה אמן על כל מילה, תודה על האיחולים, שיתקיים בקרוב ממשיקיר הפורום ה"ה יצחק משען איש ירושלים