• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

האם אמרתם תחנון/ הלל היום (ה' באייר)

האם היום יום העצמאות אמרת תחנון/ הלל?

  • חס ושלום! כן לתחנון לא להלל!

    קולות: 57 60.6%
  • לא תחנון לא הלל כמו בן גוריון (אבל אני להבדיל כן התפללתי...)

    קולות: 25 26.6%
  • אמרתי גם תחנון גם הלל (למה?!)

    קולות: 2 2.1%
  • לא תחנון כן הלל (והיידה למנגל...)

    קולות: 10 10.6%

  • סה"כ בוחרים
    94

ציון ש

Well-known member
ידועה אמרת מרן זצ"ל 'אני כמו בן גוריון לא אומר תחנון ולא הלל',
מאידך יש אומרים שהיתה זו הנהגה פרטית ולא הוראה כללית שהרי הרבה מתלמידיו אומרים תחנון
מה אתם עושים ולמה? אנא פרטו .
 
מה שהציבור עושה.
הציבור אמר - אמרנו.
הרי אני לא חושב שאם מישהו יגיד תחנון ביום העצמאות, זה יהיה בעייתי כמו להגיד תחנון ביום פורים, או בסוכות וכו'?
עם כל הדיון סביב הנושא והצדדים לכאן ולכאן, לא נראה לי שמי שאמר "פגע בקדושת היום" כמו בחגים הנ"ל.
 
למה "חס ושלום"? פשוט אצל כל החרדים אומרים תחנון ולא אומרים הלל. לא "חס ושלום" אם היינו הולכים למקום שנוהג אחרת (ולא אומרים תחנון) היינו נוהגים כמותם.
זה בהומור, כל הסקר נכתב בלשון הומור
 
שלום לכולם
אם יש מי שיודע פרטים על התשובה ביחוה דעת ח"ז
שמרן אומר לא לומר תחנון
איזה ישיבה זו
מי השואל
אולי רק שם מרן ראה לנכון להשיב כי הכיר השואל וכו

יום טוב
 
נכון לשעה זו (9.56 בערב) מעל שמונים אחוז מחברי הפורום אמרו היום תחנון ושלא כהוראת מרן המפורשת ומנהגו עצמו.
ואני שואל שאלה כואבת. למה?
האם בגלל שסוברים שיש חילוק בין הוראתו הציבורית להוראתו ההלכתית?
(במילים אחרות מרן סתם לא אמר תחנון כי הוא היה רב ראשי ולא כי הוא חושב ככה)
או בגלל ההשפעה של ההגמוניה האשכנזית?
או שיש סיבה שהוראתו השתנתה?
או שלא הולכים אחרי הוראתו תמיד.
 
נכון לשעה זו (9.56 בערב) מעל שמונים אחוז מחברי הפורום אמרו היום תחנון ושלא כהוראת מרן המפורשת ומנהגו עצמו.
ואני שואל שאלה כואבת. למה?
האם בגלל שסוברים שיש חילוק בין הוראתו הציבורית להוראתו ההלכתית?
(במילים אחרות מרן סתם לא אמר תחנון כי הוא היה רב ראשי ולא כי הוא חושב ככה)
או בגלל ההשפעה של ההגמוניה האשכנזית?
או שיש סיבה שהוראתו השתנתה?
או שלא הולכים אחרי הוראתו תמיד.
שאלה:
אתה נמצא במקום שאומרים, לא משנה אם זה אשכנזים, חסידים, ספרדים, ספרדים משתכנזים וכו'.
אם תגיד תחנון תעבור על איסור? בא נשאל: מרן סבר שמי שאומר תחנון ביום העצמאות זה כמו להגיד תחנון בפורים? ודאי שלא.
לכן אם אתה נמצא במקום שאומרים, ודאי שתגיד. לא כן?
 
התפללתי כרגיל.
לא ראיתי בסידור שיום זה הוא מהימים שאין אומרים בהם
גם לא היו חתן ובעל ברית.
פשוט אצל כל החרדים אומרים תחנון ולא אומרים הלל.
איך אפשר ביום העצבנות להגיד הלל??
לכן אם אתה נמצא במקום שאומרים, ודאי שתגיד. לא כן?
הדא הוא דאמרן:
בגלל ההשפעה של ההגמוניה האשכנזית
 
נכון לשעה זו (9.56 בערב) מעל שמונים אחוז מחברי הפורום אמרו היום תחנון ושלא כהוראת מרן המפורשת ומנהגו עצמו.
ואני שואל שאלה כואבת. למה?
האם בגלל שסוברים שיש חילוק בין הוראתו הציבורית להוראתו ההלכתית?
(במילים אחרות מרן סתם לא אמר תחנון כי הוא היה רב ראשי ולא כי הוא חושב ככה)
או בגלל ההשפעה של ההגמוניה האשכנזית?
או שיש סיבה שהוראתו השתנתה?
או שלא הולכים אחרי הוראתו תמיד.
גם מרן שליט״א אמר היום תחנון.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון