המנחת יצחק בדרשה כתב להוכיח מדברי רש"י שגלו שבעים שנה כנגד שבעים שמיטות ויובלות שביטלו -
ולכאורה לרבי שכשאין יובל אין שמיטה מן התורה, חלק מהשמיטות היו דרבנן,
וע"כ שגם על אי שמירת שמיטה דרבנן יש עונש גלות, עכ"ד.
וזה מתאים עם החזו"א שעל שמיטה דרבנן יש "וצויתי את ברכתי".
מיהו יל"ד [לא ראיתי כעת דברי המנחת יצחק, ואולי עמד בזה] שהלא בסוגריים ברש"י כתוב שאחד היובלות לא היה בזמן שהיו בארץ ישראל,
רק כיון שזה נגרם בגלל עוונם שחייב גלות - גם זה נחשב,
ולפי"ז ה"ה השמיטות שלא היו מדאורייתא מחמת עוונם שגלו ואין יובל - גם זה נחשב,
ומה שרש"י לא שאל זאת - יתכן משום שלפי רבנן הרי שמיטה לא תלוי ביובל.
ולכאורה לרבי שכשאין יובל אין שמיטה מן התורה, חלק מהשמיטות היו דרבנן,
וע"כ שגם על אי שמירת שמיטה דרבנן יש עונש גלות, עכ"ד.
וזה מתאים עם החזו"א שעל שמיטה דרבנן יש "וצויתי את ברכתי".
מיהו יל"ד [לא ראיתי כעת דברי המנחת יצחק, ואולי עמד בזה] שהלא בסוגריים ברש"י כתוב שאחד היובלות לא היה בזמן שהיו בארץ ישראל,
רק כיון שזה נגרם בגלל עוונם שחייב גלות - גם זה נחשב,
ולפי"ז ה"ה השמיטות שלא היו מדאורייתא מחמת עוונם שגלו ואין יובל - גם זה נחשב,
ומה שרש"י לא שאל זאת - יתכן משום שלפי רבנן הרי שמיטה לא תלוי ביובל.