האם הרבנים חוטאים?

בויקרא רבה ריש הספר, 'תלמיד חכם שאין בו דעת - נבילה טובה הימנו'.
הוכיחו בעלי המוסר, שמשה רבינו אחרי שעמד על הר סיני וקבל תורה, אם לא היתה בו העדינות ודרך ארץ, להמתין ולהכנס למשכן, היה נכנס ח"ו בגדר....
לכן, הגדרת בני תורה כהנהגה בעדינות אינה מחודשת, אף כי 'מענינת'.
בכל אופן, אם לדעתך הכותרת 'עדינה', ואין ספק שאין בה חשש לכבוד שמים, אז אני מבטל דעתי.
 
לכן, הגדרת בני תורה כהנהגה בעדינות אינה מחודשת,
לענ"ד, הנהגת העדינות מוכרחת אבל היא באה רק אחרי שהאדם כבר בן תורה ואינה קובעת את ההגדרה שלו כבן תורה.
בכל אופן, אם לדעתך הכותרת 'עדינה', ואין ספק שאין בה חשש לכבוד שמים, אז אני מבטל דעתי
אם צפית בסרטון, היית רואה שרבינו הגדול החתם סופר מדבר על זה, ועל כל פנים הכותרת באה כשאלה בשביל לגרות את המחשבה
 
לענ"ד, הנהגת העדינות מוכרחת אבל היא באה רק אחרי שהאדם כבר בן תורה ואינה קובעת את ההגדרה שלו כבן תורה.

אם צפית בסרטון, היית רואה שרבינו הגדול החתם סופר מדבר על זה, ועל כל פנים הכותרת באה כשאלה בשביל לגרות את המחשבה
בהפטרת השבוע, מסופר על יפתח שנדר להקריב את בתו,
וראה מדרש תנחומא (בובר) פרשת בחקותי סימן ז
וכן אתה מוצא ביפתח הגלעדי, מפני שלא היה בן תורה איבד את בתו, אימתי בשעה שנלחם עם בני עמון ונדר, שנאמר וידר יפתח נדר לה', והיה היוצא וגו' (שופטים יא ל לא), באותה שעה כעס עליו הקדוש ברוך הוא, אמר הקדוש ברוך הוא אילו יצא מביתו כלב או חזיר או גמל יקריב לפני, זימן לו הקדוש ברוך הוא בתו, שנאמר והנה בתו יוצאת לקראתו, ויהי כראותו אותה (שופטים יא לד לה), והלא פנחס היה שם, והוא אמר לא אוכל לשוב (שם /שופטים י"א/), אלא פנחס אמר אני כהן גדול בן כהן גדל אשפיל עצמי ואלך אצל עם הארץ, ויפתח אמר אני ראש שבטי ישראל, ראש הקצינים, אשפיל עצמי ואלך אצל הדיוט, מבין שניהם אבדה ההוא עלובה...
 
לענ"ד, הנהגת העדינות מוכרחת אבל היא באה רק אחרי שהאדם כבר בן תורה ואינה קובעת את ההגדרה שלו כבן תורה.

אם צפית בסרטון, היית רואה שרבינו הגדול החתם סופר מדבר על זה, ועל כל פנים הכותרת באה כשאלה בשביל לגרות את המחשבה
עוד שאלה אחת, אבל בעדינות.

האם אתם סבורים שרבינו הגדול החתם סופר, היה מפרסם לשון כזאת, באופן שכל חילוני שיחפש בגוגל 'רבנים', או 'חוטאים', יגיע לתוצאה הזו?
 
עוד שאלה אחת, אבל בעדינות.

האם אתם סבורים שרבינו הגדול החתם סופר, היה מפרסם לשון כזאת, באופן שכל חילוני שיחפש בגוגל 'רבנים', או 'חוטאים', יגיע לתוצאה הזו?
חילוני שיחפש את המילה רבנים לא יגיע לתוצאה של האשכול הזה כי יש מיליוני תוצאות שהם רבנים.
דבר שני. אם הוא יחפש חוטאים גם לא יגיע לאשכול הזה.
ואם הוא יחפש "רבנים חוטאים" הלוואי שיגיע לתוצאה הזו.
 
חילוני שיחפש את המילה רבנים לא יגיע לתוצאה של האשכול הזה כי יש מיליוני תוצאות שהם רבנים.
דבר שני. אם הוא יחפש חוטאים גם לא יגיע לאשכול הזה.
כרגע (יום א' 7:30) התוצאה הראשונה בגוגל של הרבנים חוטאים זה האשכול הזה
 
ר' יעקב תתאר לך שאחד מהתלמידים שלך בא אליך ואומר לך ראיתי את הסרטון שלך ויצא לי שאתה חוטא,
האם תגיד לו נכון??
והוא יוסיף לך כל הרבנים חוטאים זה החתם סופר אומר???
מה תענה לו זה לא צורה שצריך לדבר.
והוא יגיד לך זה לעורר לרבנים את המחשבה.
בקיצור ההדרכה שצריך צורת גישה, ויש צורת גישה שאסורה.
 
לסיכום, אני רואה שהדעות חלוקות, וזה יפה. כך היא דרכה של תורה, זה אומר כך וזה משיב אחרת...
אני כשלעצמי חושב שאם זה מנוסח כשאלה, זה טוב ואדרבה חשוב שאנשים יהיו מודעים לדברים הללו, כמה הם חשובים וכמה הם צריכים להזהר בהליכותיהם והנהגתם.
והלואי שבזה יסתכמו העבירות של כולם.
(ומפורסם הסיפור שאחרי שהאדמו"ר הגדול רבי אלימלך מליז'נסק זי"ע סיים לנער את הכיסים אחרי ה'תשליך' בראש השנה, הוא ראה את תלמידו 'הרופשיצער' מתכופף על הריצפה. לשאלתו ענה ר' נפתלי מרופשיץ שהוא מחפש את העבירות של הרב'ה. כי 'העבירות של הרבי זה מצוות בשבילנו'...)
על על פנים, אולי נצטרך לעשות סקר בין חברי הפורום המכובד והציבור יכריע.
אז מי ילמדני איך עושים סקר?
 
חזור
חלק עליון