• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

האם השתכנזנו???

האשכול ננעל
הלוואי והיה ננעל.
האשכול ננעל - הפעם סופית.
שימו לב : לא ניתן לכתוב תגובות
לחברים היקרים כפי שידוע הדבר שהפורום כאן הוא תל פיות של רבים מכל גווני הקשת בין לספרדים לאשכנזים חרדים ודתיים ועד למשוכנזים ...... אין חלילה שום סתימת פה לאף אחד כל אחד שחושב ורוצה לפתוח דיון על הפורום עצמו ומה שמסביב יכול לעשות זאת ולומר את דעתו בל שאף אחד יעצור בעדו מי שחושב שיש בזה סוג של משתכנזות שיבשם לו ומי שחושב שאין בזה בעיה שיערב לו
ואף שכל מטרת הפורום כאן להגדיל תורת מרן ולאדירה אין זה סותר וכל עוד ואין בכך זלזול באף גדול או רב בישראל
ולגוף הטענה של אשכנזיות לענ''ד זה סוג של סלנג ותו לא כמו שכל אחד אומר הלו בטלפון ואף אחד לא חשוד שהוא הולך להיות גרמני או אמריקאי .....
 
אני מבין מאוד את השכוייח כי פחות מתאים ישר כוח וחזק וברוך שזה ארוך וכבד לייק כו' זה רדוד ולא מתאים לפורום שכזו לכן הכי מתאים זה שכוייח מה הקשר לשיכנוז וכו'
כמו שאמר מרן במוצא"ש אפשר להגיד אומרת הגמורא וכו' ואין בזה שום בעייה ולא שיכנוז וכו'
אני כמו שהרבה יודעים מתעסק מאד בעולם הישיבות הקטנות ורואה שבחורים שיש להם מעט השקפה ליטאית וכו' מצליחים הרבה יותר מהאלו שנשארים ספרדים נחותים וכו' ודאי שאלו שספרדים באמת גם מצליחים וד"ל וגם כמו שראיתי בעולם הישבות את השיכנוז שבאה בד בבד עם הספרדים הקטנים ואיך זה מתגבש להיות "מורון ריב עובדי-ה ייויסף זיכר צודיק וקודיש לברוכה" וכל כך יפה השיכנוז ובד בבד עם מרן זצ"ל
 
ודאי שמי שהולך בדרך של מרן צריך גם לדבר בדרך של כבוד כמו שמדברים חכמינו. -גם בשירה מרן דבר על זה -מצורף וכ"ש שעוסק בדברי תורה
בפורום החשוב אנשים מדברים בלשון חשובה -וזה לא מתאים לדבר בלשון כזאת - לי לא נראה הגיוני שאני אכתוב לת"ח שוכייח.
גם אני חושב שהצורה של האצבע לא מתאימה צריך למצוא צורה אחרת - וזה בין לספרדים בין לאשכנזים ובין למשתכנזים - לטעמי עדיף להחליף למגן דוד


 
אני מבין מאוד את השכוייח כי פחות מתאים ישר כוח וחזק וברוך שזה ארוך וכבד לייק כו' זה רדוד ולא מתאים לפורום שכזו לכן הכי מתאים זה שכוייח מה הקשר לשיכנוז וכו'
כמו שאמר מרן במוצא"ש אפשר להגיד אומרת הגמורא וכו' ואין בזה שום בעייה ולא שיכנוז וכו'
אני כמו שהרבה יודעים מתעסק מאד בעולם הישיבות הקטנות ורואה שבחורים שיש להם מעט השקפה ליטאית וכו' מצליחים הרבה יותר מהאלו שנשארים ספרדים נחותים וכו' ודאי שאלו שספרדים באמת גם מצליחים וד"ל וגם כמו שראיתי בעולם הישבות את השיכנוז שבאה בד בבד עם הספרדים הקטנים ואיך זה מתגבש להיות "מורון ריב עובדי-ה ייויסף זיכר צודיק וקודיש לברוכה" וכל כך יפה השיכנוז ובד בבד עם מרן זצ"ל
מה זה איך זה נהיה כתבתי ח זק וברוך וזה מה שיצא לתשומת לב הרב @בנימין לוריא והרב @מורשת מרן
 
אני מבין מאוד את השכוייח כי פחות מתאים ישר כוח וחזק וברוך שזה ארוך וכבד לייק כו' זה רדוד ולא מתאים לפורום שכזו לכן הכי מתאים זה שכוייח מה הקשר לשיכנוז וכו'
אפשר רק - יישר כמו בגמרא ברכות מב: שבת נג: סג: עירובין לב: פסחים נג: ב"מ נא. סנהדרין ק. שבועות מ. מה: חולין יז: עה: עו:
 
מאַראַנס ירושה האט געביטן.
פון קורס. מיר זענען געווען שטארק באאיינפלוסט פון די אשכנזים. אויך עטלעכע מענטשן אויף דעם פארום.
יפה שגוגל טרנזליט עובד גם באידיש, אך בכל אופן, זה לא שפה מדוברת בכלל באידיש בתוספת מילים שגוגל המציא...
 
צודק מחילה אך זה היה לטובה שנדע שמתהלך פה ת"ח עצום הבקיא בהרבה (או בכול) השס

אמר רבי יוסי בירושלמי שביעית (פ"י סוף ה"ג) מי ששנה מסכתא אחת, ובא לעיר אחד, ורוצים לכבד אותו משום שחושבין ששנה שתי מסכתות, צריך לומר להם, לא, לא שניתי רק מסכתא אחת - מה שהבאתי זה ממסורת הש"ס בגליון הדף בברכות מב:
 
אמר רבי יוסי בירושלמי שביעית (פ"י סוף ה"ג) מי ששנה מסכתא אחת, ובא לעיר אחד, ורוצים לכבד אותו משום שחושבין ששנה שתי מסכתות, צריך לומר להם, לא, לא שניתי רק מסכתא אחת - מה שהבאתי זה ממסורת הש"ס בגליון הדף בברכות מב:
נו נו רואים שזה כבודו
 
כמו שאמר מרן במוצא"ש אפשר להגיד אומרת הגמורא וכו' ואין בזה שום בעייה ולא שיכנוז וכו'
זה בלומד עם החברותא ומשום שזה מה שהולך היום...
אבל במדבר לפני קהל כמו מרן ודאי שלא ניחא ליה בהכי- למה מרן לא מדבר כך בשיעוריו?
אני כמו שהרבה יודעים מתעסק מאד בעולם הישיבות הקטנות ורואה שבחורים שיש להם מעט השקפה ליטאית וכו' מצליחים הרבה יותר מהאלו שנשארים ספרדים נחותים וכו' ודאי שאלו שספרדים באמת גם מצליחים וד"ל וגם כמו שראיתי בעולם הישבות את השיכנוז שבאה בד בבד עם הספרדים הקטנים ואיך זה מתגבש להיות "מורון ריב עובדי-ה ייויסף זיכר צודיק וקודיש לברוכה" וכל כך יפה השיכנוז ובד בבד עם מרן זצ"ל
אף אחד לא מדבר על התורה וההשקפה - כמובן שהאשכנזים גדולים בתורה ויראה וצריך ללמוד את התורה שלהם ואת ההשקפה הטהורה שלהם - זה בכלל לא נקרא שכנוז ואדרבה מי שחושב כך הוא טיפש (מג'נון -בלשוננו)
 
אף אחד לא מדבר על התורה וההשקפה - כמובן שהאשכנזים גדולים בתורה ויראה וצריך ללמוד את התורה שלהם ואת ההשקפה הטהורה שלהם - זה בכלל לא נקרא שכנוז ואדרבה מי שחושב כך הוא טיפש (מג'נון -בלשוננו)
ב"ה ראיתי בחורים רבים שאפי' לצעירנו לא ממש שמים טלית וכו' שמרן בשבילם הוא השיא (הם כן יניחו בשביל הברכה אבל אח"כ יורידו אך הפוך וששאלתי כמה למה עושים כן אמרו שחייבים לצאת יד"ח של המצווה והם פשוט רוצים להתפלל כמו האשכנזים לכן לא שמים טלית
 
ב"ה ראיתי בחורים רבים שאפי' לצעירנו לא ממש שמים טלית וכו' שמרן בשבילם הוא השיא (הם כן יניחו בשביל הברכה אבל אח"כ יורידו אך הפוך וששאלתי כמה למה עושים כן אמרו שחייבים לצאת יד"ח של המצווה והם פשוט רוצים להתפלל כמו האשכנזים לכן לא שמים טלית
על זה אני מדבר.
אנו צריכים לחזק ולעלות את מורשתנו שלא יתביישו שהם ספרדים ואדרבה יתעודדו מכך כמו מה שידוע שסיפר מרן באגרת לבן תורה על מרן זצ"ל שהגיע לישיבת פורת יוסף ודבר איתם על הרבנים הספרדים ובסוף בירך ברוך שעשני ספרדי -ומשום כך צריך לשנות השכוייח הזה ולכתוב בלשון מכובדת של רבותינו הספרדים.
אפילו שיש כאלה שזה לא מפריע להם - יש גם כאלה שזה כן מפריע להם (אני אחד מהם) ולכן לדעתי כן צריך לשנות לטובת כלל הציבור.
 
ולגוף הטענה של אשכנזיות לענ''ד זה סוג של סלנג ותו לא כמו שכל אחד אומר הלו בטלפון ואף אחד לא חשוד שהוא הולך להיות גרמני או אמריקאי .....
ומי שלא רוצה לדבר בסלנג כזה - אני זוכר ששמעתי ת"ח שאמר לא לענות הלו בטלפון אלא כן - שזה לא דרך דיבור נכון ולשון יפה.
אדרבה מזה שהפורום הוא מכל גווני הקשת צריך להתחשב בכולם בפרט אנשי הפורום המדברים בצורה שבה מרן מדבר - נראה לך הגיוני שמרן ות"ח ההולכים בדרך מרן הנמצאים בפורום יכתבו שכוייח????? גם אני לא רוצה לדבר ולכתוב בצורה כזאת.
 
על זה אני מדבר.
אנו צריכים לחזק ולעלות את מורשתנו שלא יתביישו שהם ספרדים ואדרבה יתעודדו מכך כמו מה שידוע שסיפר מרן באגרת לבן תורה על מרן זצ"ל שהגיע לישיבת פורת יוסף ודבר איתם על הרבנים הספרדים ובסוף בירך ברוך שעשני ספרדי -ומשום כך צריך לשנות השכוייח הזה ולכתוב בלשון מכובדת של רבותינו הספרדים.
אפילו שיש כאלה שזה לא מפריע להם - יש גם כאלה שזה כן מפריע להם (אני אחד מהם) ולכן לדעתי כן צריך לשנות לטובת כלל הציבור.
אני לא רואה בזה בעיה כ"כ גדולה כי הבחורים הנ"ל כן יעיינו בספרי חזו"ע ויבי"א ללא בושה גם אצל אשכנזים (אם יש שם)
 
חזור
חלק עליון