• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

האם טחינה נחשב תבשיל -דחוף

ז"א שכל הסלטים כגון מטבוחה וכדומה אפשר לאכול בסעודה מפסקת?
ממש לא!! כל סלט מבושל כגון מטבוחה חומוס גזר מבושל וכדו' נחשב תבשיל ואסור יותר מאחד.
טחינה אינה תבשיל ומותר לצרפה לעוד תבשיל
 
נזכרתי, שפעם היה לטחינה ירושלים בהכשר הרבנות צפת והיה כתוב עליו בישול ישראל, כי הגאון הראש"ל רבי מרדכי אליהו זצ"ל סובר שיש בטחינה משום בישול עכו"ם (שעולה על שלחן מלכים) ולכך בנו הרב של צפת עשה הכשר ללא בישול עכו"ם, הרי שיש בזה בישול.
 
ז"א שכל הסלטים כגון מטבוחה וכדומה אפשר לאכול בסעודה מפסקת?
כן בהחלט אפשר לאכול מהם
כי סו"ס אינם נחשבים לתבשיל, כי בהם רק ללפת את הפת
כן דעת רוב ככל הפוסקים
לפי"ז יוצא אפוא שאפשר לאכול לחם עם חומוס או ממרח אחר מבושל, ובנוסף לזה גם אורז או תפוח אדמה מבושל, דנחשב הכל לתבשיל אחד.
 
ברור החילוק פשוט כפי הנאמר לעיל
כשבא ללפת את הפת זה בטל לפת ולא נחשב לתבשיל בפני עצמו משא"כ אם אוכל אותם בפנ"ע
בס' הליכות מועד ראיתי שכתב שאם לוקח כמות מכובדת של חומוס ואוכלו יחד עם הלחם נחשב כתבשיל בפני עצמו
והוא חידוש, ויל"ע בזה.
 
כן בהחלט אפשר לאכול מהם
כי סו"ס אינם נחשבים לתבשיל, כי בהם רק ללפת את הפת
כן דעת רוב ככל הפוסקים
לפי"ז יוצא אפוא שאפשר לאכול לחם עם חומוס או ממרח אחר מבושל, ובנוסף לזה גם אורז או תפוח אדמה מבושל, דנחשב הכל לתבשיל אחד.
רב אחד אמר לי שאם אוכלים דברים אלו (חומוס, טחינה וכד') נחשבים תבשיל.
אבל אם אוכלים (כפי שבדרך כלל) יחד עם הפת או שאר מאכלים, אז זה לא נחשב כתבשיל שיצטרף לשני תבשילין.
[והדבר מסתבר...]
יש מקור לזה?
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון