Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
בשורה משמחת בעולם התורה! יצא לאור הספר שרבים ציפו לו "ילקוט יוסף - שבת ב" (סימנים שא - שיז), מאת מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א. לרכישה כעת באתר "המרכז למורשת מרן"
שימו לב! מחיר מסופסד לחברי "איגוד האברכים והקהילות" בנשיאות מרן שליט"א: 40 ש"ח בלבד (במקום 60+ בחנויות). משלוחים לכל הארץ! במוקד: 053-3116485 (גם באין מענה יחזרו אליכם בע"ה), או במייל: a033060260@gmail.com
נזכרתי, שפעם היה לטחינה ירושלים בהכשר הרבנות צפת והיה כתוב עליו בישול ישראל, כי הגאון הראש"ל רבי מרדכי אליהו זצ"ל סובר שיש בטחינה משום בישול עכו"ם (שעולה על שלחן מלכים) ולכך בנו הרב של צפת עשה הכשר ללא בישול עכו"ם, הרי שיש בזה בישול.
כן בהחלט אפשר לאכול מהם
כי סו"ס אינם נחשבים לתבשיל, כי בהם רק ללפת את הפת
כן דעת רוב ככל הפוסקים
לפי"ז יוצא אפוא שאפשר לאכול לחם עם חומוס או ממרח אחר מבושל, ובנוסף לזה גם אורז או תפוח אדמה מבושל, דנחשב הכל לתבשיל אחד.
רב אחד אמר לי שאם אוכלים דברים אלו (חומוס, טחינה וכד') נחשבים תבשיל.
אבל אם אוכלים (כפי שבדרך כלל) יחד עם הפת או שאר מאכלים, אז זה לא נחשב כתבשיל שיצטרף לשני תבשילין.
[והדבר מסתבר...]
ברור החילוק פשוט כפי הנאמר לעיל
כשבא ללפת את הפת זה בטל לפת ולא נחשב לתבשיל בפני עצמו משא"כ אם אוכל אותם בפנ"ע
בס' הליכות מועד ראיתי שכתב שאם לוקח כמות מכובדת של חומוס ואוכלו יחד עם הלחם נחשב כתבשיל בפני עצמו
והוא חידוש, ויל"ע בזה.
כן בהחלט אפשר לאכול מהם
כי סו"ס אינם נחשבים לתבשיל, כי בהם רק ללפת את הפת
כן דעת רוב ככל הפוסקים
לפי"ז יוצא אפוא שאפשר לאכול לחם עם חומוס או ממרח אחר מבושל, ובנוסף לזה גם אורז או תפוח אדמה מבושל, דנחשב הכל לתבשיל אחד.
רב אחד אמר לי שאם אוכלים דברים אלו (חומוס, טחינה וכד') נחשבים תבשיל.
אבל אם אוכלים (כפי שבדרך כלל) יחד עם הפת או שאר מאכלים, אז זה לא נחשב כתבשיל שיצטרף לשני תבשילין.
[והדבר מסתבר...]