• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

האם יש היתר להשתמש בשרת רשת שאין לו סינון של 'נטפרי'?

שילה אפרהימי

Well-known member
אחר שברור מעל לכל ספק שמערכת 'נטפרי' היא הנקייה ביותר, ושאין כמעט מקצוע שאי אפשר לעבוד בו דרך הסינון הזה, האם יש היתר לאי מי להשתמש בסינון אחר? מחמת שרוצה שרת אחר שהוא יותר מהיר וכדו' או שרוצה להתחבר לאינטרנט שבמקום עבודתו, או שאין לזה היתר (לפחות לא היתר גורף)?
 
יש כאלה שעובדים עם דברים מסויימים שאין בנטפרי כמו אתרי חדשות מסויימים, אתרי תוכן, ועוד דברים שמוגדרים כדברים שיש בהם בעיה של סוג התוכן וכדו' שבמקומות אחרים הם יכולים להגיע לשם.
ה"ה גם למכשירים חכמים (באישור רב, מפוקח וכו')
 
מי שצריך משהו מסויים יכול לפנות עם אישור רב מוסמך ויפתחו לו. כך אמר לי אחד מאנשי נטפרי (ואפי' אתרי משחקים...). באם לא יפתחו לו אזי צריך לשאול רב אם יכול לסמוך על סינון אחר ואם זה חשיב 'ליכא דרכא אחרינא'.
 
ייתכן שאין זה נקרא 'איכא דרכא אחרינא', וכמובן שהכל תלוי ברמת הסינון, שיש סינון שא"א להתפשר עליו, ויש שכן, וע"ז אמרתי שיתכן שיש מקרים שצריכים הוראה מפורשת מרב.
 
אני שמעתי מהרב גלזר ש'איכא דרכא אחרינא' (במקור הדברים כמובן על מקום עם נשים) הכוונה כשזה לא גורם לו טירחא יתירה מדאי (!) וכ"ש הפסד ממון.
דין זה נכון וכתוב בהרבה פוסקים. אולם בילקו"י (תפילה סי' עה) כתב, שדין זה הוא רק באקראי, אבל אם עושה דבר בקביעות חייב לעשותו בדרך צנועה - אף אם יש בזה יותר טירחא
 
לדעתי כל המושג של איכא דרכא אחרינא זה כמו מה שאמרו בגמרא לעבור על יד בית מינות וכיוצא בזה, אבל באינטרנט לא מסונן שניתן לומר שמי שמשתמש בו נכשל באופן ודאי בראיות ומחשבות אסורות, אין בזה היתר של איכא דרכא אחרינא.
אך כמו שאמר @מכון קול יוסף, אם מדובר על סינון חילופי ראוי ג"כ, והנושא של תמונות לא ראויות הוא על צד הרחוק והבלתי מצוי אולי כאן אפשר להקל מצד הסברא הזו, אבל אם מדובר על סינון שרובו נקבים נקבים חלולים חלולים, הדעת נותנת לאסור
 
רק אומר את אשר גילה לי איש העוסק בתחום המדיה והתקשורת
יש אפשרות גם במכשיר אנדרואינד כמו אייפון וכדו' עם חותמת של הדרן שגם הוא חסום מהרבה מרעין בישין (לדבריו!)
ולבקש מהם גוגל עם סינון של נטפרי
ככה שגם בעלי המכשירים הניידים יש להם כיום דרכא אחרינא גם בזה
 
חזור
חלק עליון