מסכים לגמרי לכן אני הולך לצאת ושותה היחיד מבית הכנסת..וכמה חבל שלא עושים ברוב הבתי כנסת הפסקה קטנה לפני קריאת המגילה כדי שאנשים יטעמו או ישתו מעט
אדרבה מהמ"ב משמע שרק אם דיבר ולא שמע את המילה לא יצא יד"ח, אולם אם דיבר בלחש וכדו' וודאי שיצא.מהמשנה ברורה הנ"ל נראה שאין מציאות כזו שאדם מדבר ויכול לומר ששמע את התיבה בשלימותה.
אין בזה שום בעייתיות ע"פ הסוד.מסכים לגמרי לכן אני הולך לצאת ושותה היחיד מבית הכנסת..
רק נראה לי שעל פי הסוד זה בעיתי, אולי המון העם חושש לזה..
מלבד המחלוקת הנ"ל.אין בזה שום בעייתיות ע"פ הסוד.
הוא מדבר ששח בקול, והגע עצמך דמי שמדבר בלחש וודאי ששומע היטבזה לשונו שם: "דהשומע אם שח בעת הקריאה לא יצא אפילו אם חיסר לשמוע תיבה אחת, דהא לא שמעה כולה אבל הקורא יצא".
מלשונו משמע שאין מציאות כזו שהשומע גם ידבר וגם לא יחסיר תיבה אחת.
אבל מדין אכילה קודם קריאת המגילה אין בעייתיות ע"פ הסוד. (ומה שהעולם מחמיר זה בגלל דברי המ"ב)מלבד המחלוקת הנ"ל.
הכה"ח כותב בהלכות תפילה, שע"פ הסוד אין לטעום לאחר תפילת העמידה, אלא רק אחר עלינו לשבח, בכל התפילות.
טוב אלו אוקימתות מעניינות שאין איך להוכיח אותם, בכל אופן לי נראה גם במציאות אחרת ממך.הוא מדבר ששח בקול, והגע עצמך דמי שמדבר בלחש וודאי ששומע היטב
שוב אלו דברים שאתה קובע מדעתך, יש בעיה ע"פ הקבלה של הפיכת העולמות בכל סדר בתפילה ודברים אלו ידועים לכלל הציבור ובמציאות רואים שחוששים לזה בהרבה אופנים, גם בזה אין איך להכריע כדברי מי. בכל מקרה ייש"כ גדול..אבל מדין אכילה קודם קריאת המגילה אין בעייתיות ע"פ הסוד. (ומה שהעולם מחמיר זה בגלל דברי המ"ב)
עושים את זה יותר בבתי כנסת בפריפריה, במחוזות העירוניים זה פחות מקובל משום מה.וכמה חבל שלא עושים ברוב הבתי כנסת הפסקה קטנה לפני קריאת המגילה כדי שאנשים יטעמו או ישתו מעט.
פתאום אני קולט שיש אנשים שלא מכירים מה זה לקרוא את המגילה בכל שנה מתוך הצום...עושים את זה יותר בבתי כנסת בפריפריה, במחוזות העירוניים זה פחות מקובל משום מה.
זה גם תלוי איך עושים זאת. בזמני בישיבה בפעמים הבודדות שזה היה פורים משולש (כמדומני פעם אחת?), עשינו ערבית בשקיעה כמו שעושים בכל תענית, עשינו ק״ש לפני המגילה בהוראת הראש ישיבה, והתחלנו את המגילה. סיימנו חצי שעה מוקדם יותר מבד״כ.
לעומת זאת השנה - פעם ראשונה שאני שומע קריאת מגילה בלילה מחוץ לישיבה (שנים שעברו עשינו ״יציאה מיוחדת״ בשביל הקריאה המיוחדת בישיבה) - בבית כנסת ליד ביתי יש איזה מין מנהג שמקפידים להתפלל ערבית דווקא בצאה״כ אפי׳ בצום (בד״כ בצום רגיל יוצרים מנין נוסף לערבית בשקיעה, בפורים כנראה לא רוצים ליצור ב׳ מנינים של מגילה בשביל לא ערבב את הציבור עם ב׳ קריאות(?) מדובר במנין שנמצא בחדר סמוך ולכן עשויים לשמוע אותו), סיימנו את המגילה אמנם ב-19:00 (ניכר היה שלקורא היה קשה, הוא חזר על כמה פסוקים כמה פעמים), אך זה היה קשה מאד. אני זוכר ששמעתי את המגילה, אך האם אני זוכר מה שמעתי? לא כ״כ.
אני גם ירושלמי ורק בשנה האחרונה גיליתי מה זה...פתאום אני קולט שיש אנשים שלא מכירים מה זה לקרוא את המגילה בכל שנה מתוך הצום...
מה יש להתווכח, ברור שאם אתה שח בלחש אתה יכול לשמוע את הש"צטוב אלו אוקימתות מעניינות שאין איך להוכיח אותם, בכל אופן לי נראה גם במציאות אחרת ממך.
תשאל את כל אלו שמחמירים, הם יגידו לך שזה בגלל דברי המ"ב, לא בגלל דברי כה"ח.שוב אלו דברים שאתה קובע מדעתך, יש בעיה ע"פ הקבלה של הפיכת העולמות בכל סדר בתפילה ודברים אלו ידועים לכלל הציבור ובמציאות רואים שחוששים לזה בהרבה אופנים, גם בזה אין איך להכריע כדברי מי. בכל מקרה ייש"כ גדול..