עושים את זה יותר בבתי כנסת בפריפריה, במחוזות העירוניים זה פחות מקובל משום מה.
זה גם תלוי איך עושים זאת. בזמני בישיבה בפעמים הבודדות שזה היה פורים משולש (כמדומני פעם אחת?), עשינו ערבית בשקיעה כמו שעושים בכל תענית, עשינו ק״ש לפני המגילה בהוראת הראש ישיבה, והתחלנו את המגילה. סיימנו חצי שעה מוקדם יותר מבד״כ.
לעומת זאת השנה - פעם ראשונה שאני שומע קריאת מגילה בלילה מחוץ לישיבה (שנים שעברו עשינו ״יציאה מיוחדת״ בשביל הקריאה המיוחדת בישיבה) - בבית כנסת ליד ביתי יש איזה מין מנהג שמקפידים להתפלל ערבית דווקא בצאה״כ אפי׳ בצום (בד״כ בצום רגיל יוצרים מנין נוסף לערבית בשקיעה, בפורים כנראה לא רוצים ליצור ב׳ מנינים של מגילה בשביל לא ערבב את הציבור עם ב׳ קריאות(?) מדובר במנין שנמצא בחדר סמוך ולכן עשויים לשמוע אותו), סיימנו את המגילה אמנם ב-19:00 (ניכר היה שלקורא היה קשה, הוא חזר על כמה פסוקים כמה פעמים), אך זה היה קשה מאד. אני זוכר ששמעתי את המגילה, אך האם אני זוכר מה שמעתי? לא כ״כ.