הרב יוסף חיים עדני
Member
ישנם הרבה סתירות בדברי השו"ע, שנבוכו בהם האחרונים ונדחקו ליישב הדברים, פעמים בטענה ש'חזר בו', ופעמים עשו אוקימתות בדברי השו"ע שלא נזכרו בדברי הב"י ובדברי שאר הראשונים, ועוד תירוצים שונים. וישנם דוגמאות שונות בדבר:
כגון, מותר השמן בנר חנוכה שהתערב האם בטל או לא, השולחן ערוך (באו"ח סימן תרע"ז) כתב, שיש מי שאומר שאין להוסיף עליו ולבטלו. ומאידך (ביו"ד סימן צט' ס"ו) פסק שבאיסור דרבנן מותר להרבות עליו ולבטלו, והקשו האחרונים סתירה ונדחקו ליישב.
האם נכון לומר שיש סתירה בדברי השולחן ערוך?
לכלל התלמידי חכמים היקרים, מי שיש לו ספר שמבאר את זה, או תשובה של מרן הראשל"צ הרב עובדיה זצוק"ל, או מרן הראשל"צ הרב יצחק יוסף שליט"א שמדברים על זה בלהבין את ההסבר בדבר, אשמח.
כגון, מותר השמן בנר חנוכה שהתערב האם בטל או לא, השולחן ערוך (באו"ח סימן תרע"ז) כתב, שיש מי שאומר שאין להוסיף עליו ולבטלו. ומאידך (ביו"ד סימן צט' ס"ו) פסק שבאיסור דרבנן מותר להרבות עליו ולבטלו, והקשו האחרונים סתירה ונדחקו ליישב.
האם נכון לומר שיש סתירה בדברי השולחן ערוך?
לכלל התלמידי חכמים היקרים, מי שיש לו ספר שמבאר את זה, או תשובה של מרן הראשל"צ הרב עובדיה זצוק"ל, או מרן הראשל"צ הרב יצחק יוסף שליט"א שמדברים על זה בלהבין את ההסבר בדבר, אשמח.