עם כל הכבוד לטענות היפות (הנשמעות אסטניסטיות) תראה לי איזה פוסק כותב לחוש לכל הדברים שכבודו מציג כאן? מי לא קונה אוכל פתוח? (לחם ממאפיה, פירות וירקות, בשר טרי, תבלינים, פיצוחים ועוד)
מה שנמצא בגמ' תמיד כז: א"ל רב לחייא בריה וכן א"ל רב הונא לרבה שטוף ושתי [שטוף] ואחית. פירש הרא"ש שטוף הכוס קודם שישתה שמא אותו ששתה בו לא היה בעל תרבות ולא שטפו אחרי ששתה בו. ואחר שישתה שטוף הכוס (בו) כדי שלא יצטרך השותה אחריך לשטפו. ורש"י כתב ג"כ ואע"ג דאין אדם שותה אלא א"כ שוטף את הכוס כדאמר שטוף ושתי אפ"ה לאחר שתשתה שטוף ואחית דלמא איקרי ושתי בלא שטיפה ונמצא בולע רוקו.
וכן נפסק בש"ע סי' קע סעיף טז. ע"ש במשנ"ב ובסעיף י וטו
אין להוסיף עוד חומרות שלא שמענו ולעשות את כל העולם טועים. גם לגבי נגיעה וכד' בתחילת הקורונה הרב דוד לאו פירסם שלפני כמאה שנה אחד האדמורי"ם אמר שלא לנשק מזוזות בגלל המחלות הנמצאות במזוזה מריבוי הנגיעות. ובכל זאת כולי עלמא מנשקים מזוזות וספרי תורה וספרי לימוד, חומשים וסידורים, פוק חזי, ולא שמענו שזועקים על זה. ושומר פתאים ה'
גם יכול מאוד להיות שיש הבדל בין רוק שנדבק שנושא חיידקים, לבין רק נגיעה בעלמא שלא נשארת (אבל אין לי ראיות לדבר)