• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

האם מותר לשתות מי סודה לפני התפילה

למה לא שותה האדם מים
א"כ מעדיף משקה משובח יותר
אך זה נתון לשיקול הדעת
א. סודה הוא משקה מרענן יותר מחמת הגזים.
ב. פעמים שאדם קם לאחר שאכל בלילה עם בחילות וכו' סודה עוזר לבחילות כידוע.
 
מי אמר שאסור לעשות גרבסים בתפילה
א''א להמציא הלכות בלי מקור
אולי גם אסור לעשות אפצי' אא''כ אסור רק שאנוס
הוא לא אמר שאסור, הוא אמר שזה לא מכובד.
ובשו"ע סי' צז סע' א: לא יגהק ולא יפהק ואם צריך לפהק מתוך אונס יניח ידו על פיו שלא תראה פתיחתו. ודו"ק.
 
הרב אד יעלה,
חשדתיך כטועה בדבר משנה,
לגבי גרב'ס
שולחן ערוך אורח חיים הלכות תפילה סימן צז סעיף א
לא יגהק (מוציא מגופו לפיו נפיחה מתוך שובעו רייטי"ר בלע"ז),
ולגבי להתעטש, לכאו' זה אותו הדבר
אם כי, יש שאמרו שעיטוש שאני ע"פ מאמרם המתעטש בתפילתו סימן טוב לו
 
הוא לא אמר שאסור, הוא אמר שזה לא מכובד.
ובשו"ע סי' צז סע' א: לא יגהק ולא יפהק ואם צריך לפהק מתוך אונס יניח ידו על פיו שלא תראה פתיחתו. ודו"ק.
הרב אד יעלה,
חשדתיך כטועה בדבר משנה,
לגבי גרב'ס
שולחן ערוך אורח חיים הלכות תפילה סימן צז סעיף א
לא יגהק (מוציא מגופו לפיו נפיחה מתוך שובעו רייטי"ר בלע"ז),
ולגבי להתעטש, לכאו' זה אותו הדבר
אם כי, יש שאמרו שעיטוש שאני ע"פ מאמרם המתעטש בתפילתו סימן טוב לו
החשד נכון טעיתי.
אבל עדיין צריך מקור לאיסור לשתות דבר שיביא לידי גרבס.
 
חזור
חלק עליון