• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

האם נו נו נחשב לאמירת תיבה

אם נאמרה כהערה או גערה: אמירה כמו "נו נו, למה אתה עושה כך?" נחשבת לדיבור שאינו קשור לאכילה, ולכן מהווה הפסק.
אם נאמרה כעידוד לאכילה: אמירה כמו "נו נו, תתחיל לאכול" עשויה להיחשב קשורה לאכילה, אך לכתחילה יש להימנע מדיבור כלשהו בין הברכה לאכילה.
 
אין ליי את הספרים לכן שאלתי, יישר כח, כמדומני ששמעתי גם מהרב אלחנן פרץ וגם מהרב אהרון בוטבול שהוי הפסק.. מעניין לבדוק באוצר החכמה בעןד ספרים אם יש חולקים
 
אני לא יודע מה ההלכה בכך,אבל חשוב לציין ש"נו" זו מילה לכל דבר בשפה הרוסית,משמעה "קדימה" (כמו ה"דיו" שלנו בעברית להמריץ סוס לזוז)
 
חזור
חלק עליון