הוא היחיד מכל חכמי הספרדים,
כך פסקו כל רבותינו בכל הדורות.
המנחת כהן היה אשכנזי... (חי בהולנד לפני כ300 שנה)
דרך אגב הרבה מאוד פוסקים ספרדים סברו שצה''כ הוא 25-30 דק' מהשקיעה החל מר' חיים פלאג'י, והבן איש חי, כף החיים, זבחי צדק, וכן פסק רבינו האור לציון (ושמעתי פעם שכן סבר הגר''ע עטיה זצ''ל) ועוד, וגם שיטת רבים מפוסקי אשכנז הר' אליישיב, הר' ואוזר, החזון איש, וכו'
סליחה, שאני עונה כ''כ בזריזות ובמהירות, אבל פשוט אין לי זמן וכו'
אכן הנך צודק שהרבה מחכמי הספרדים שיערו לפי שעות זמניות, ולא על זה התווכחתי - סה''כ רציתי לומר שגם שיטת המעלות יש לה יסוד בהלכה
ולמעשה, לאחר בירור קצר עם הרב בעל הלוח הנ''ל יצא לי שפשוט הולך בשיטת זקנו, עטרת ראשנו בעל כף החיים זצ''ל.
מחשב עה''ש לדינא 72 דק' ולחומרא 90 דק' - כשיטת הכה''ח (עי' כה''ח סי' פ'ט)
מחשב סוזק''ש כנ''ל
מחשב מנחה קטנה ופלג המנחה מהנץ לשקיעה כשיטת הגר''א וכהכרעת הכה''ח (סימן רלג ורלה)
מחשב צאת הכוכבים במעלות כשיטת בעל כף החיים (כך מוכח מדבריו בסימן רס'א עי''ש, אמנם במקו''א נראה דחישב לפי זמניות וצ''ע)
מחשב השקיעה הנראית ולא המישורית כהכרעת כף החיים בשם החיד''א
ומסימת לשון הגמ' והראשונים והרבה אחרונים משמע להדיא כשיטת המעלות ואכ''מל, וכן מוכח מהפוסקים שפסקו שצה''כ הוא 25-30 דק' ולא 13.5 הרי שבהכרח יסכימו כשיטת המעלות, וכבר הארכתי בזה למעלה עם ראיות חזקות מהש''ס והראשונים לשיטה הנ''ל ואין ענין לחזור ע''ז, חוץ מביאור הגר''א והגר''ז ומשנ''ב ורבים מן הפוסקים שכתבו להדיא ששיעור ביה''ש משתנה לפי האופק, וכן דעת הרבה אחרוני הדור כמו האגרות משה ועוד
ועיין עוד בספר הלכה ברורה להראשל''צ ר' דוד שליט''א בקונטרס שחיבר על ענין שיטת ר''ת בסוף הלכות שבת (כמדומה) שהאריך גם בענין ה''מעלות'' ובביאור דעת מרן זצ''ל בנושא עי''ש
הם מתווכחים בכמה נושאים או בנושא אחד?
כמה נושאים, לא קראתי הכל, קראתי רק ראשי פרקים, כי אין לי פנאי...
דוקא הר' סופר מחבר לוח עיתים לבינה, כותב שם הרבה דברים ליישב שיטת לוח 'אור החיים' אבל אינני זוכר בע''פ בדיוק ע''מ היה נידון שם