• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

הברגת מנורת חשמל כשהחשמל מכובה

זה נידון גדול באחרונים אם כלי שמלאכתו לאיסור שאין בו שימוש של היתר מותר בטלטול לצוגו"מ.
כבר כתבו הפוסקים [וכפי שכבר הזכרתי] שכלי שיש בו שימוש היתר כשפועל, הגם שעכשיו אינו פועל, מ"מ אינו תלוי בפלוגתת הראשונים הנ"ל.
 
יש"כ לזה התכונתי לא לבונה של החזו"א כמו שכתבתי ברור בשאלה.
אלא שכבודו דן מצד בנין קבע, אני מיירי לא במנורה קבוע לקיר אלא למנורה קבועה לכעין סוג של עמוד שמונח על הרצפה, והעמוד אינו מחובר ברצפה, ושאפשר להוזיזו אלא שמהעמוד הזה יוצא חוט חשמל שמחובר לשקע חשמלי הרגיל
לכאו' בדבר קבוע אין הבדל בין כלים לקרקע.
 
חזור
חלק עליון