• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

הגדלת החברים בפורום 'מורשת מרן' - כמות מול איכות!

כמות או איכות - הצביעו!


  • סה"כ בוחרים
    32
רבי @אושרי רביב הי"ו היקר והאהוב.
במחילה אלף פעמים מכבודך, איני חושב שיש קשר בין קבלת הוראות מרן לתנועת ש"ס ולתמיכה בה.
אפילו מקימי התנועה הגה"צ חכם שבתי אטון ז"ל ונשיא מועצת החכמים הגר"ש כהן ז"ל והגר"ש בעדני ז"ל היו חלוקים על רבינו הגדול זיע"א בעניני הלכה לרוב ושימרו המנהגים הקדומים (בנוגע לגר"ש בעדני ז"ל ושימור המנהגים הקדומים אין לי ידיעה ברורה) , ומ"מ הלכו יד ביד עם רבינו הגדול זיע"א לקומם מורשת בני ספרד להחזיר העטרה ליושנה ולהגדיל תורה ולהאדירה.
גם מו"ר חכם בן ציון זיע"א שהיה חלוק בהלכה רבות עם רבינו הגדול זיע"א מ"מ ידוע ומפורסם אהבתו וידידות נפשו עם רבינו הגדול זיע"א, ואע"פ שלא הצטרף לתנועת ש"ס מחמת שהיה סבור שאסור להשתתף בבחירות, מ"מ הורה שמי שבלא"ה משתתף בבחירות יצביע לתנועת ש"ס ומבשרך אל תתעלם. וכנ"ל הגה"צ חכם יהודה מועלם ז"ל.
וברשת החינוך התורנית שייסד חכם בן ציון נ"ע עם רעהו הגר"י צדקה ז"ל צירפו את רבינו הגדול זיע"א לנשיאות באהבה ואחווה שאין לה אח וריע, הגם שהיו חלוקים בהלכה לרוב, ומי לנו כהגר"י צדקה ז"ל שהיה אדוק ודבוק בפסקי דודו הבא"ח ז"ל ומ"מ היה מכבד את רבינו הגדול ז"ל בלא גבול ומידה, צא וראה במכתבים הנדפסים בראש ספר טה"ב הנדמ"ח.

ואגב, למיטב ידיעתי כל החכמים הנזכרים סברו בענין היתר המכירה בשביעית שאין בו ממש, וכך קיבלו מרבם הגר"ע עטיה ז"ל ומ"מ היו בידידות ובאחווה שאין לה אח וריע עם רבינו הגדול ז"ל. וזו הנהגה מופלאה של חכמי פורת יוסף, וכזה ראה וקדש.

סוף דבר, אין לערב מין בשאינו מינו, ומחלוקת בהלכה לחוד, והנהגה לחוד, ומ"מ הכל באהבה ובאחווה וכבוד אמיתי וידידות נפש שאין כדוגמתה.
יש אנשים שחלקו עליו הלכתית אבל כיבדוהו.
ולעומ"ז יש אנשים שקראו חרם על ספריו, והכריזו שמיטה על הזכרתם בספריהם, ויש שהזכירוהו רק כשהיה להם מה להעיר עליו. ועליהם אנחנו מדברים.
 
דברים שלמדתי בעקבות הדיון בימים האחרונים ועוד קצת תובנות והערות....
*לא כל ידיעה או סיפור צריך לחשוף ולהוציא לציבור במיוחד בחג כשזה יכול להכאיב.
*כשאדם מרגיש מאוים או נדחק הוא בורח גם מדברים שטובים בעבורו.
*לא כל אדם מסוגל להבין מורכבויות ודרך אמצע או התנהלות פרקטית נכונה (להיות חכם על פני צודק...)
*יש כאלו שמסתפקים בדיינים צעירים ורבני שכונות להנהגה על פני עמל והרבצת תורה של 70 שנות תורה-חוסר הערכה והבנה אמיתית מהי תורה ומה היא עושה לאדם. (גם גדלותו העצומה של מרן פוסק הדור שליט"א אינה בגלל הגלימה אלא בגלל הידיעה המקיפה בכל הש"ס וההלכה שותי"ם ראשונים ואחרונים עמל שקיעות והרבצת תורה 60 שנה...)
*עדיין נשארו בש"ס... את אלו שקובעים דין לעצמם כשלא מתאים להם מהלך של חברי מועצחה"ת (מרן הגר"מ מאיה שליט"א שפעל שנה שעברה לשינוי המבורך בעיני...)
*ישנם רבים שהכאב של פגיעה ברשכבה"ג מרן אביר הרועים זיע"א גרם לשנאה גם כלפי גאונים שמחלוקתם הייתה לשם שמים והם עצמם נזהרו בכבודו של מרן זיע"א....(ועוד להאשים את ענקי התורה בדקירת מחטים עפ"ל...)
*לא כולם מאמינים בתשובה ולא כ"א יודע להיות סלחן...
*מי שצעד עם מרן בזמנים הקשים כשהוא היה לבד ללא ספק הוא אדם ענק שלא מושפע ממעמדות ולחץ חברתי...
 
*לא כולם מאמינים בתשובה ולא כ"א יודע להיות סלחן...
טענו כאן לפנ"ז (איני זוכר אם אתה או מישהו אחר) שש"ס התקרבה אליהם ולא הם לש"ס, כלומר הם לא עשו תשובה, אלא שהמציאות שונה.
*יש כאלו שמסתפקים בדיינים צעירים ורבני שכונות להנהגה על פני עמל והרבצת תורה של 70 שנות תורה-חוסר הערכה והבנה אמיתית מהי תורה ומה היא עושה לאדם. (גם גדלותו העצומה של מרן פוסק הדור שליט"א אינה בגלל הגלימה אלא בגלל הידיעה המקיפה בכל הש"ס וההלכה שותי"ם ראשונים ואחרונים עמל שקיעות והרבצת תורה 60 שנה...)
ממש לא, מעדיפים את דרכו של מרן זיע"א שהיו לו 93 שנות עמל ויגיעה עצומה בתורה.
 
דברים שלמדתי בעקבות הדיון בימים האחרונים ועוד קצת תובנות והערות....
*לא כל ידיעה או סיפור צריך לחשוף ולהוציא לציבור במיוחד בחג כשזה יכול להכאיב.
*כשאדם מרגיש מאוים או נדחק הוא בורח גם מדברים שטובים בעבורו.
*לא כל אדם מסוגל להבין מורכבויות ודרך אמצע או התנהלות פרקטית נכונה (להיות חכם על פני צודק...)
*יש כאלו שמסתפקים בדיינים צעירים ורבני שכונות להנהגה על פני עמל והרבצת תורה של 70 שנות תורה-חוסר הערכה והבנה אמיתית מהי תורה ומה היא עושה לאדם. (גם גדלותו העצומה של מרן פוסק הדור שליט"א אינה בגלל הגלימה אלא בגלל הידיעה המקיפה בכל הש"ס וההלכה שותי"ם ראשונים ואחרונים עמל שקיעות והרבצת תורה 60 שנה...)
*עדיין נשארו בש"ס... את אלו שקובעים דין לעצמם כשלא מתאים להם מהלך של חברי מועצחה"ת (מרן הגר"מ מאיה שליט"א שפעל שנה שעברה לשינוי המבורך בעיני...)
*ישנם רבים שהכאב של פגיעה ברשכבה"ג מרן אביר הרועים זיע"א גרם לשנאה גם כלפי גאונים שמחלוקתם הייתה לשם שמים והם עצמם נזהרו בכבודו של מרן זיע"א....(ועוד להאשים את ענקי התורה בדקירת מחטים עפ"ל...)
*לא כולם מאמינים בתשובה ולא כ"א יודע להיות סלחן...
*מי שצעד עם מרן בזמנים הקשים כשהוא היה לבד ללא ספק הוא אדם ענק שלא מושפע ממעמדות ולחץ חברתי...
לצערי יש לך חוסר משווע בהבנת הנקרא!
האמת שכבר אני מהרהר פעמיים אם בכלל שוה לי לדון איתך
תעמיד את עצמך ליד הרב שנקרא @פשוט [לדוגמא] ותראה מה ההבדל, הוא מדבר מתוך עובדות ויודע מה המציאות, שבדיוק עליה גם אני מדבר, ושנינו היינו באותה תקופה כל אחד מההסתכלות שלו [אגב לא ידוע לי שאנחנו מכירים זה את זה!], ואני מעיד שהוא צודק! אתה לעומת זה יש לך אינטרס ואג'נדה שאתה רוצה לקדם בכל מחיר! הסברתי ואני מסביר שלא באתי לדבר על שום רב, ולא להפחית בכבודו של אף אחד, ולא האשמתי אף רב שהוא דקר במחט את רבינו [עפרא לפומי אם כך אמרתי], ולא אמרתי שאין סליחה ושלא צריך להיות פרקטי
פשוט נבנתה כאן דרך שהולכת להיחרב!
ולפני שאני יביא את הציטוט מהרב סימן טוב [שהוא נאמן עלי כבי מאה עדים] אשאל אותך שאלה: מה דעתך שיצרפו את הרב יצחק ברדא למועצת החכמים? ומה דעתך על הרב שמואל אליהו? או הרב שלמה אבינר? אם תגיד לא - בבקשה תאשים את עצמך בכל הרשימה הנכבדת שכתבת למעלה! ואם תגיד כן - אני משתתף בצערך.
וכעת אעבור לטענה שמרן רבינו עובדיה זיע"א היה ניחא ליה באיחוד הזה:
לפי האמת מי שקצת שמע את מרן ראה וידע שהיו דברים שעליהם הוא לא ויתר, מרן רבינו היה רך כקנה ונזהר לכבד כל אדם, אבל היה פס אדום ששם הוא עצר ולא היה מחריש, אולי בכלל יהיה כדאי לפתוח לזה שרשור נפרד לאסוף את ההתבטאויות שלו שלכולם יש מכנה משותף אחד
הנה הציטוט [מההקדמה. התמונה לא עולה, העתקתי טקסט מאוצה"ח]:

זכורני שלפני הרבה שנים התבטא גדול וצדיק אחד שאחרי שרבינו יפטר הוא יוציא לאור ספרי השגותיו על פסקיו של רבינו וכשדבר זה נודע לרבינו הוא הפטיר ואמר נראה מי ימות לפני מי... וכך היה שאכן אותו גדול וצדיק נפטר כבר הרבה שנים לפני שרבינו עלה בסערה השמימה, ובעת פטירתו נזכרתי בדברי רבינו ונעשה כל בשרי חידודין חידודין, בפרט לאור העובדה שאותו גאון היה קטן בשנים מרבינו וגם בריא וחזק ממנו.
והיה עוד גאון וצדיק שהיו תלמידיו אומרים שאחרי פטירתו של רבינו הוא ינהיג ויפרסם כתביו הרבים החתומים באוצרותיו בהם נימק ובירר למה העיקר כדבריו ולא כדברי רבינו, ובעוה"ר גם הוא נפטר בחייו של רבינו.
ומפורסם על איזה גאון וחסיד שהיה רבינו אוהבו כבנו, אך חלק בהרבה דברים על רבינו, ואמנם רבינו עודדו וגידלו, אך פעם אחת התבטא בכאב "אני מנסה להוביל לבני הדור קו ודרך ברורה בהלכה ופלוני מפריע לי בזה וגורם בלבול", ולא עבר זמן רב וגם הוא נפטר בחייו של רבינו. וכל אלו היו גאונים צדיקים וחסידים ראשונים כמלאכים וכל מעשיהם לשם שמים ואיננו מהרהרים אחריהם, ברם לא יכלו גם הם להמלט מקפדתו של רבינו הגדול זצוקל ה ואם בארזים נפלה שלהבת מה יעשו איזובי הקיר' ע"כ.


לא ניכנס כעת לניחושים והשערות על מי מדובר כי אני באמת לא יודע, אבל דבר אחד ברור, אם יש משהו שניחא ליה למרן רבינו עובדיה זה שלא יסתרו את הקו ההלכתי שלו שהוא מסר עליו נפש!
ולכן אני חוזר ואומר בצורה ברורה, אין כאן נטירת איבה לא לרב סאלים ולא לרב זעפרני ולא לרב עדס, אבל בהחלט אפשר להגיד בלשון עדינה הם לא גרמו נחת רוח למרן בחייו, ולא נראה שהיום הם ישנו את דרכם, ולכן בשום אופן לא מקובל שהם ישבו בכיסא שאותו בנה מרן רבינו
כמובן אני בעד שימצאו דרך לתת להם במה מאוחדת , לעזור להם בהקמת הקהילות, ושהם יעזרו לנו, אבל שהתחומים יהיו ברורים
ברכה והצלחה
ושיהיה ברור להבא אם יהיו כאן תגובות מתלהמות אני פשוט לא יענה, ב"ה יש לי את האפשרות להשחיז חיצים לא פחות מאף אחד, אבל זו לא דרכנו וכך לא צריך לדבר מי שמדבר מהלב ומהאמת
 
חזור
חלק עליון