• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

הגדלת החברים בפורום 'מורשת מרן' - כמות מול איכות!

כמות או איכות - הצביעו!


  • סה"כ בוחרים
    32
תמיד קשה לי למה יש דבר שנקרא פורום מרן ולא ראיתי מעולם פורום של אשכנזים שנקרא
פורום הרב אלישיב או האגרות משה או ר' חיים קניבסקי והמסקנא העולה היא שיש בעיה
בציבור הספרדי שבגלל שיש כל יני שזלזלו במרן כתגובת נגד כל היום הספרדי מנפנפים במרן
וזה תגובה הגיונית הבעיה היא שגם מי שלומד במקומות של חסידי מרן זה גולש גם ללימוד כמובן שכוונתי
רק לחלקם שבמרקום ללמוד סוגיא ולראות מה יוצא להם בסוגיא נקודת הפתיחה שלהם היא שמרן צודק
ורק תגיד להם הפוך ומיד יהפכו אותך למזלזל במרו ועוד שלל גינויים וכל זה נובע רק מנחיתיות שפעם היו שזלזלו
במרן
וממילא לעניננו שאתה קורא לפורום פורום מרן ממילא אתה מרחיק את רוב האנשים שהם לא חסידי מרן (ליטאים
חסידים והרבה ספרדים שלא כל היום חושבים על מרן )ואין סיכוי לפורום להשתדרג כדוגמת פורום לתורה ויש שיטענו שבפורום
לתורה אי מספיק ייצוג לספרדים אם כל אנשי פורום מרן היו שם ממילא היה ייצוג והבעיה שהם רוצים רק פורם שכולם מסכימים עם
מרן ולא מסוגלים לשמוע שום דעה אחרת ולכן הדבר המסתבר הו אשהפורום לעולם לא יתרומם לדבר גדול ביותר ותמיד ישאר כפורום
של קבוצה מסוימת וזה מאד מאד חבל שבוע טוב
 
תמיד קשה לי למה יש דבר שנקרא פורום מרן ולא ראיתי מעולם פורום של אשכנזים שנקרא
פורום הרב אלישיב או האגרות משה או ר' חיים קניבסקי והמסקנא העולה היא שיש בעיה
פשוט מאוד!
א. כי אין להם שיטת פסיקה מיוחדת.
ב. כי אף אחד לא חשב לזלזל בהם.
ב"ה אני לא מכיר שום ספרדי שמזלזל בחזו"א או ברב קניבסקי וכד'. וזה לא שלא חולקים עליו, וזה לא שלפעמים מרן כתב מילים תקיפות, אבל לזלזל?!
תבדוק בצד השני אם זה גם ככה.
תבדוק אם מייחסים חשיבות לדברי מרן זצ"ל כמו שאנחנו מייחסים חשיבות לדברי החזו"א או המשנ"ב או הרב אלישיב או הרב אויערבאך.
וממילא לעניננו שאתה קורא לפורום פורום מרן ממילא אתה מרחיק את רוב האנשים שהם לא חסידי מרן (ליטאים
חסידים והרבה ספרדים שלא כל היום חושבים על מרן )ואין סיכוי לפורום להשתדרג כדוגמת פורום לתורה ויש שיטענו שבפורום
לתורה אי מספיק ייצוג לספרדים אם כל אנשי פורום מרן היו שם ממילא היה ייצוג והבעיה שהם רוצים רק פורם שכולם מסכימים עם
מרן ולא מסוגלים לשמוע שום דעה אחרת ולכן הדבר המסתבר הו אשהפורום לעולם לא יתרומם לדבר גדול ביותר ותמיד ישאר כפורום
של קבוצה מסוימת וזה מאד מאד חבל שבוע טוב
מעולה!
בבני ברק שמים מחסומים בשבת, וכל רכב שנכנס מיד מוחים על כך.
לא אומרים עליהם שהם לא פתוחים לשמוע דעות אחרות, ושהם צריכים גם לקרב חילונים.
כי לא! יהודים לא אמורים להתערבב עם גויים, וחרדים לא עם חילונים, ואנשים שמכבדים ת"ח לא אמורים להתחבר ולהתקרב עם המזלזלים בהם.
אלא פשוט לפרוש מהם ולקיים את דברי הרמב"ם.
 
פשוט מאוד!
א. כי אין להם שיטת פסיקה מיוחדת.
ב. כי אף אחד לא חשב לזלזל בהם.
ב"ה אני לא מכיר שום ספרדי שמזלזל בחזו"א או ברב קניבסקי וכד'. וזה לא שלא חולקים עליו, וזה לא שלפעמים מרן כתב מילים תקיפות, אבל לזלזל?!
תבדוק בצד השני אם זה גם ככה.
תבדוק אם מייחסים חשיבות לדברי מרן זצ"ל כמו שאנחנו מייחסים חשיבות לדברי החזו"א או המשנ"ב או הרב אלישיב או הרב אויערבאך.

מעולה!
בבני ברק שמים מחסומים בשבת, וכל רכב שנכנס מיד מוחים על כך.
לא אומרים עליהם שהם לא פתוחים לשמוע דעות אחרות, ושהם צריכים גם לקרב חילונים.
כי לא! יהודים לא אמורים להתערבב עם גויים, וחרדים לא עם חילונים, ואנשים שמכבדים ת"ח לא אמורים להתחבר ולהתקרב עם המזלזלים בהם.
אלא פשוט לפרוש מהם ולקיים את דברי הרמב"ם.
א. מה זהפירוש שאין להם שיטת פסיקה הם בשיטה שלומדים את הסוגיא ורואים מה הדינים שיצאים ממנה אוי שכחת אבל זה גם שיטה
ב. זה בדיוק הטענה שבגלל שיש שזלזלו ממילא אתה נהיה קיצוני לצד שני בלי היגיון וזה נטו נחיתיות
ג. מעולם לא דיברתי על מזלזלים שהם אנשים תת רמה אלא על חולקים
 
א. מה זהפירוש שאין להם שיטת פסיקה הם בשיטה שלומדים את הסוגיא ורואים מה הדינים שיצאים ממנה אוי שכחת אבל זה גם שיטה
כוונתי שאין להם שיטת פסיקה מיוחדת ושונה שיש מה לדון עליה.
ב. זה בדיוק הטענה שבגלל שיש שזלזלו ממילא אתה נהיה קיצוני לצד שני בלי היגיון וזה נטו נחיתיות
ח"ו. תראה לי מקום אחד בספרי מרן זצ"ל או שליט"א שזלזלו במי שחולק. (חולק, לא מזלזל!)
ג. מעולם לא דיברתי על מזלזלים שהם אנשים תת רמה אלא על חולקים
לך למקום האחר שציינת ותגיד לי אם חולקים או מזלזלים.
אני מכיר כמה וכמה שחולקים בלי לזלזל. גם הרב מאזוז לא תמיד מסכים עם מרן, וגם הרב מוצפי, ועוד ועוד, אבל הם לא מזלזלים. הם חולקים עם שכל.
אבל רבים חולקים בלי צורך באמת לחלוק, אלא הם יוצאים מנקודת הנחה שהרב טעה, וכל מטרתם היא להוכיח את זה.
ככה לא מגיעים לחקר האמת ולא זו דרכה של תורה.
 
כוונתי שאין להם שיטת פסיקה מיוחדת ושונה שיש מה לדון עליה.

ח"ו. תראה לי מקום אחד בספרי מרן זצ"ל או שליט"א שזלזלו במי שחולק. (חולק, לא מזלזל!)

לך למקום האחר שציינת ותגיד לי אם חולקים או מזלזלים.
אני מכיר כמה וכמה שחולקים בלי לזלזל. גם הרב מאזוז לא תמיד מסכים עם מרן, וגם הרב מוצפי, ועוד ועוד, אבל הם לא מזלזלים. הם חולקים עם שכל.
אבל רבים חולקים בלי צורך באמת לחלוק, אלא הם יוצאים מנקודת הנחה שהרב טעה, וכל מטרתם היא להוכיח את זה.
ככה לא מגיעים לחקר האמת ולא זו דרכה של תורה.
לא התכוונתי שמקצינים ולכן מזלזלים אלא שמקצינים שלא מסוגלים לשמוע דעה חולקת
ובפורום פה לא חסר זלזול במי שחולק על מרן עד כדי כך שאומרים שהוא לא יהודי
 
לא התכוונתי שמקצינים ולכן מזלזלים אלא שמקצינים שלא מסוגלים לשמוע דעה חולקת
ובפורום פה לא חסר זלזול במי שחולק על מרן עד כדי כך שאומרים שהוא לא יהודי
תגובה קיצונית וחסרת טעם.
אין יותר מתלמידי מרן זצ"ל ששומעים את כל הדעות, מכל העדות והחוגים, ומתחשבים בהם. דרך הפסיקה של מרן היתה בצורה כזאת.
אבל כמה שנחשבים רבנים בדור הזה, דעת מרן בשבילם היא אפילו לא עוד דעה, היא כעורבא פרח, שלא נזכיר את אלה שבשבילם דעת מרן היא דעה שלילית שיש להתרחק ממנה. עפרא לפומייהו. ועל זלזול כזה בוטה ברור שיש למחות. ועל זה תלמידי מרן האמיתיים מוחים בצדק.
היו דורכים על אבא שלך היית שותק?!
מה לך להיתמם ולטמון ראשך בחול.
 
נערך לאחרונה:
יש כל כך הרבי מונחי יסוד שהניח לנו מרן שזה יהיה חסר תוחלת להתחיל כל ויכוח בויכוחים העקרוניים האלה שיכולים להפוך את פני הסוגיא על פיה. לכן אנחנו מודיעים מראש שאלו תפיסותינו ההלכתיות כדי שיהיה ברור מלכתחילה על איזה מונחי יסוד אנחנו מסכימים.
מלבד כמובן הערך המופחת שנותנים לדברי מרן במקומות אחרים לצערנו כידוע.
 
יש כל כך הרבי מונחי יסוד שהניח לנו מרן שזה יהיה חסר תוחלת להתחיל כל ויכוח בויכוחים העקרוניים האלה שיכולים להפוך את פני הסוגיא על פיה. לכן אנחנו מודיעים מראש שאלו תפיסותינו ההלכתיות כדי שיהיה ברור מלכתחילה על איזה מונחי יסוד אנחנו מסכימים.
מלבד כמובן הערך המופחת שנותנים לדברי מרן במקומות אחרים לצערנו כידוע.
לדעתך תלמידי מרן יכולים לדבר בלימוד רק עם תלמידי מרן נשמע הזוי
 
@מרמור , כל מה שאמר @בנימין לוריא לית לי בדחילי להוסיף.
אך הכלל העולה הוא, שיש לחלוק בצורה עניינית, ויש לחלוק בצורה ש״אני ודאי צודק״. היחידים שהפורום כאן מרחיק זה הסוג האחרון.

בד״כ אתה יכול לשים לב איזה סוג מי, אם הוא מקבל את התירוץ, בין אם זה משנה את דעתו אם לא. לאם הוא נלחם עד חורמה בשביל להציג היפך דעת מרן.
 
תמיד קשה לי למה יש דבר שנקרא פורום מרן ולא ראיתי מעולם פורום של אשכנזים שנקרא
פורום הרב אלישיב או האגרות משה או ר' חיים קניבסקי והמסקנא העולה היא שיש בעיה
בציבור הספרדי שבגלל שיש כל יני שזלזלו במרן כתגובת נגד כל היום הספרדי מנפנפים במרן
וזה תגובה הגיונית הבעיה היא שגם מי שלומד במקומות של חסידי מרן זה גולש גם ללימוד כמובן שכוונתי
רק לחלקם שבמרקום ללמוד סוגיא ולראות מה יוצא להם בסוגיא נקודת הפתיחה שלהם היא שמרן צודק
ורק תגיד להם הפוך ומיד יהפכו אותך למזלזל במרו ועוד שלל גינויים וכל זה נובע רק מנחיתיות שפעם היו שזלזלו
במרן
וממילא לעניננו שאתה קורא לפורום פורום מרן ממילא אתה מרחיק את רוב האנשים שהם לא חסידי מרן (ליטאים
חסידים והרבה ספרדים שלא כל היום חושבים על מרן )ואין סיכוי לפורום להשתדרג כדוגמת פורום לתורה ויש שיטענו שבפורום
לתורה אי מספיק ייצוג לספרדים אם כל אנשי פורום מרן היו שם ממילא היה ייצוג והבעיה שהם רוצים רק פורם שכולם מסכימים עם
מרן ולא מסוגלים לשמוע שום דעה אחרת ולכן הדבר המסתבר הו אשהפורום לעולם לא יתרומם לדבר גדול ביותר ותמיד ישאר כפורום
של קבוצה מסוימת וזה מאד מאד חבל שבוע טוב
אם כבר צריך לכתוב זאת על תלמידי החזו"א, שמעולם לא יגידו שהיה חוזר בו, ופוסקים כוותיה לחומרא ולקולא בכל נושא ונושא.
ואי' לא מחשיבים את הדעה השניה כדעה, גם כשהחזו"א היה יחיד בדעתו.
ראה לדוגמא בענין פולמוס קו התאריך שהחזו"א היה בדעה יחידה (עי' בס' של הגר"מ כשר שהביא ד' הפוס'), והגר"ד לנדו במכתב מפורסם כ' שדעת החולקים אינה נחשבת כיון שהרב מבריסק הסכים עם החזו"א. (אולם בניו של הרב מבריסק פרסמו שלא היתה דעתו כך, כמו שהובא בס' של הרב כשר, ואף על דעת החזו"א כתב שהיה אצלו בימיו האח' והסתייג. אולםן תלמידי החזו"א לא מוכנים לשמוע שיש צד אחר).
תראה לי מקום אחד שהגר"ח קנייבסקי/הגר"נ קרליץ/הגר"ד לנדו/הג"ח גריינמן חולקים או אפי' מפקפקים על החזו"א. חבר של אחי שאל את הגרח"ק על איזה משנ"ב שהחזו"א חולק עליו, והגרח"ק כתב לו "החזו"א אומר ...", חזר ושאל "ומה דעת המשנ"ב" וחזר והשיבו "החזו"א אומר ...".
 
יש כאן כמה חברים בפורום שלא מפחדים להקשות על מרן כמו לביא וקורסיה ועוד. וכי הם מזלזלים?! וכי הם ממעיטים בערכו?!
אמת, ישנם הרבה שמפחדים להקשות על מרן כי הם בטוחים שאם יצאה להם קושיא כנראה שלא למדו טוב את הסוגיא, ניחא, תורה היא וללומדה אנחנו צריכים. מקושיא לא מתים, ולא כל קושיא קטנה תהפוך את הדין. ע"פ רוב לקושיות יש תשובות, ועכ"פ הקושיות לא משנות את הדין אחר שהוא מבוסס מאוד.
האם מרן חזר בו? כן! נו, אז מי שהיה מקשה בין הפסק הראשון לשני, וכי נגיד לו שהוא מזלזל במרן? בוודאי שלא! מותר וצריך להקשות. בצורה חכמה ונכונה. צריך לדעת איך להקשות, מתי להקשות ועל מה להקשות.
גם הרב מיארה הקשה על הפסק של מרן הראש"ל על שניצל, ומחמת כן חזר בו. כמה מהחזרות בדינים הם מחמת הקושיות. מכאן אנו למדים שיש פעמים שצריך לחזור מהפסק, ולכן אנחנו יכולים לסמוך על הפסק, שכן אם תהיה קושיא טובה, הרי שמוכנים לחזור. (לא לחזור כל שני חמישי מחמת כל קושיא, שאז משמע שהפוסק אינו יורד היטב לעומק הסוגיא), וכמו שכתבתי כאן.
 
לדעתך תלמידי מרן יכולים לדבר בלימוד רק עם תלמידי מרן נשמע הזוי
ממש לא, אבל פשוט רוצים לייעל דברים לכן יש מקום מיוחד, אדרבה, זה המקום לדבר ולהקשות בתורתו של מרן כי כאן מכירים יותר ויכולים לענות ולדבר לעניין.
אל תעשו את זה מסובך, כי זה לא.
 
אין לנו אפי' אלף,
 
??????????????????????
אני מחובר כבר כמעט חצי שנה לפורום פה ואני חושב שכמות המשתתפים בפורום היא מאוד קטנה, אין לנו אפי' אלף,
יש פה מון נושאים חשובים שחובה וצריך לפרסם אותם,
יש המון אברכים , בחורי ישיבות, ות"ח, שאני בטוח שהם יהנו מהפורום הזה, רק הבעיה היא שהם לא יודעים עליו,
השאלה היא איך מפרסמים את הפורום וגורמים למצטרפים חדשים?, כעת זו הזדמנות מכיוון שאנו בבין הזמנים שאז הציבור יותר פעיל באתרים,
רק יש בעיה שאם ניתן לכולם להצטרף אולי יתחברו לפה אינשי דלא מעלי דאינם הולכים בדרכם של מרן זצוק"ל ומרן הראש"ל שליט"א ויהיה פה בלאגן וירד הרמה של הפורום.
למי שיש רעיונות איך להגדיל את הפורום ליותר משתמשים בלי לפגוע ברמה הגבוהה שלו נשמח שיכתוב כאן לתועלת הציבור בפרט ובכלל.

הצג קובץ מצורף 3028
ב"ה מתקדמים מ 899 ל 2401
זיכוי הרבים עצום
1701726453280.png
 
חזור
חלק עליון