לפי זה קשה למה בילקוט יוסף החדש ברכות ספק שיוצא משירותים באמצע סעודה נוטל ידיו בלי ברכה שטעמו שאין חזקת חיובכל זמן שאני רוצה לאכול כביצה פת יש לי חזקת חיוב שאני צריך נטילה (ולדו' אם יהיה ספק בנטילה ידונו בזה כמי שיש לו חזקת חיוב בנטילה)
כמדומני עמ' שמח הספר כרגע לא מוליאפוא הילקוט יוסף (אם זה במהדורה החדשה אשמח אם תצלם כי אין לי אותו)
,המהדורה החדשה ברכות אאצלי בעמוד שמח זה לא (מהדורת תשנ"א)
אבל קיל שבן אדם שרוצה לאכול לחם יש עליו חזקת חיוב ליטול ידיים בכל חתיכה שרוצה לאכולכיון שזה במהדורה החדשה אני לא יכול לראות דבריו
אבל מעיון קל במשנ"ב סימן קסד נראה שהמהרש"ל חולק וסובר שאפילו עשה צרכיו א"צ לברך על הנטילה וא"כ יש ספק האם הוא התחייב בברכת על נט"י או לא וממילא אין חזקת חיוב
כולם מודים שחייב נטילה רק לא מסכימים כולם לברךאין חזקת חיוב עד שודאי לנו לכול"ע שהוא חייב בנט"י בברכה
לא כל מי שאוכל לחם חייב בנטילה פחות מכזית או כביצה, נטל ידיו קודם לכן , וכן לדעת המהרש"ל מי שבאמצע הסעודה הלך לבית הכסא לא חייב בברכת על נט"י