• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

הגהות בתפילות ימים נוראים

ז"ל הרב בוגר חזו"ע: מהנסיון רוב ככל ההגהות יש להם יישוב ותירוץ.
ושמעתי מרי"ח מזרחי - עוד יוסף חי שברוב הדברים שהגיה התברר שטעה.
ודו"ק.
וז"ל הרב בני בני: הנה דוגמא... [וא"צ להרחיב עוד]
ראה במכתב הגאון הנאמ"ן שבהערה הא'.
ואח"כ הרב בני בני אומר:
חזק וברוך!
ואני לא באתי אלא להביא דוגמא למה שאמרו בשמו שרוב ההגהות שעשה טעות... ואכן זו דוגמא טובה. בפרט כשאתה מוסיף שהוא הבין שהוא טעה... [המהדורא ההיא לא ראיתי]

מה אמר למי,
מזרחי על כסר"ח שטעו, או שמזרחי על עצמו שטעה
תיקו
וע"ז אמר הכתוב: "תבינו ואח"כ תדברו"
"עד כאן רזא רזא דיחודא"
תזכו לשנים רבות נעימות וטובות ושבת שלום ומבורך
 
נערך לאחרונה:
ושאלתי למופלג בנוסחאות ובדק לי שבכל המחזורים העתיקים שבכל הדורות הגירסא בכף, עד שבאו כס"ח.

צילום מחזור וינציא שצ"ה [קצת מטושטש אבל נראה יותר בבי"ת]
1726215791029.png

פירוש בגדי ישע לרבי יוסף משאש:
1726215827729.png

הנאמ"ן במחזור איש מצליח:
1726215870645.png

כוונת הלב:
1726215938928.png

מחזור אבותינו נוסח מרוקו:
1726215970271.png
 
כמדומה שהרב הנאמן שליטא ענה גם בהקדמת הבן איש חי שבהוצאתם וגם בספר מגדולי ישראל.
על מה ענה, הרי שם לא סתר מהומה מדברי מזרחי
בענין הדקדוק והנוסח, על מש"כ בספרו "חזון יוסף" "נקדישך ונעריצך" "נשמת חיים"
ואף בירחון אור תורה לא כתב הנאמ"ן מאומה, להגיב על מזרחי, בעניין נוסח והדקדוק מש"כ מזרחי בספרים הנ"ל


וחוץ מזה אם זכרוני לא מטעני, איך יגיב בספרים שצינת, הרי מזרחי הוציא את ספר חזון יוסף ועוד כנ"ל רק לאחר שהו"ל גדולי ישראל ובא"ח מהדורת כס"ח
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
עי' בהסכמת הגרי"ח סופר לסידור עוד יוסף חי,
בשם דודו מרן רבי יהודה צדקה זיע"א
שהיה בעניני הנוסחאות "ממאס בחדשות ואוחז בישנות".
אהבתי מאוד את הנוסח.
אבל בפרספקטיבה של 40 שנה, אחרי כל הבירורים, והמלל הבלתי נגמר הלזה,
הדברים מאוד מובנים.
אש להבה!
 
אז הבנתי נכון...
ולא כהרב יעקב הבבלי ח"ר וסף חיים מזרחי
מכאן תראה מעלתו של ה' י,ח, מזרחי
שהודה בטעותו להגיה הספרים, וקיבל ע"ע שלא להגיה
אני לא מכיר הרבה רבנים שמסוגלים לומר "טעיתי". ועוד לחזור בהם בספריהם.
ואולי דין גרמא ליה שזכה למה שזכה, והאיר תורת הגרי"ח זיע"א בצורה מבהילה ממש.

גם ראיתי בשיעור שהגאון הנודע למשגב צניע ומעלי מוה"ר אברהם תוויפק שליט"א, מגורי האריות שבתלמידי אביר המעיינים מרן הגרב"צ א"ש זיע"א, חולק לו כבוד לרי"ח מזרחי.
ואף שהגאון הנ"ל בהיותו בסגנון בבלי עתיק, אשר חף מכל גינוני כבוד, ונפשו סולדת מכל השיבושים כיו"ב, מ"מ חולק כבוד להנ"ל, כיון שאוהב האמת באמת והבן כי עמוק הוא.
 
עי' בהסכמת הגרי"ח סופר לסידור עוד יוסף חי,
בשם דודו מרן רבי יהודה צדקה זיע"א
שהיה בעניני הנוסחאות "ממאס בחדשות ואוחז בישנות".
אהבתי מאוד את הנוסח.
כתב על ענין זה גם בהספדו על הגר"י צדקה ז''ל בתחילת ספרו אור יהודה.
 
כתב על ענין זה גם בהספדו על הגר"י צדקה ז''ל בתחילת ספרו אור יהודה.
פלא על הרב פשוט הפלא ופלא
איך טעה בדבר משנה, ושגה ברואה בדבר פשוט כ"כ
ובמקום לכתוב ס' "נר" יהודה שגה לכתוב אור יהודה
פליאה דעת ממני נשגבה לא אוכל לה.
משל הרב פשוט אינו מכיר להגרב"צ שאול ותלמידיו.
אתמהה.
 
פלא על הרב פשוט הפלא ופלא
איך טעה בדבר משנה, ושגה ברואה בדבר פשוט כ"כ
ובמקום לכתוב ס' "נר" יהודה שגה לכתוב אור יהודה
פליאה דעת ממני נשגבה לא אוכל לה.
משל הרב פשוט אינו מכיר להגרב"צ שאול ותלמידיו.
אתמהה.
פורתא לא דק.
והנר מפיץ האור
 
חזור
חלק עליון