אין שם חדש.עיין מש"כ בזה ריו"ח מזרחי, בסידור עוד יוסף חי לראש השנה.
סיכם את שיטות האחרונים.
ולא התייחס לזה שזה הגהת האחרונים מסברתם הרחבה נגד כל הראשונים...
אין שם חדש.עיין מש"כ בזה ריו"ח מזרחי, בסידור עוד יוסף חי לראש השנה.
שלום עליכם טובה וברכה!אין שם חדש.
סיכם את שיטות האחרונים.
ולא התייחס לזה שזה הגהת האחרונים מסברתם הרחבה נגד כל הראשונים...
הרב יוסף מזרחי שליט"א סבירא ליה שהאחרונים יכולים להגיה נגד הראשונים, וכפי שהאריך בקובץ רב ברכות [כמדומני חלק ה'] בענין שהשלטון והשלטן, שאע"פ שדעת 'כל'!!!! הראשונים ללא יוצא מן הכלל שגורסים שהשלטון - מ"מ כתב שהאחרונים שהגיהו מדנפשייהו [ללא שידעו שכך דעת 'כל' הראשונים, שהרי לא היו לפניהם] דבריהם נכונים, ויש לקבלם.אין שם חדש.
סיכם את שיטות האחרונים.
ולא התייחס לזה שזה הגהת האחרונים מסברתם הרחבה נגד כל הראשונים..
האם הרב יוסף מזרחי מודע לזה שבשמונה שערים כת"י של מהרח"ו בג' מקומות כתוב במקום 'בעשן' - 'כעשן' תכלה [כמו שהוא בסידור רפ"ד ושאר הראשונים]?שלום עליכם טובה וברכה!
אחר דרישת שלומו וטובתו כל הימים
אם דורש כת"ר לחקר האמת לדעת את שלום הכתוב על מה ולמה כנ"ל בדברי האמור של מעלתו ע"ד האר"י החי
לך נא ראה מש"כ בספר "תיקון תפילה" "נשמת חיים" (ח"א) בהקדמה עמ' 29 והלאה
בברכה שנזכה לקבל האמת ממי שאמרה
אך דע עקא שראשית ואחרית דבר, שאני סמוך ובטוח בלבב שלם בדבר הזה כולו, שבוודאי ובוודאי לא בכוונה תחילה ח"ו מכוון הוא להעלים מעיני הציבור הקד' את דעתו דעת עליון של מאור הגולה הרי"ח הטוב שצ"ל "בעשן" ולא 'כעשן' מפורש ללא עוררין ספרו "תיקון תפילה" עיי"ש וא"כ אחריו נגרר הרב מזרחי הנ"ל ותו לא מידי ולא עליו תלונתו כי נתלה הוא באילן גדול,האם הרב יוסף מזרחי מודע לזה שבשמונה שערים כת"י של מהרח"ו בג' מקומות כתוב במקום 'בעשן' - 'כעשן' תכלה [כמו שהוא בסידור רפ"ד ושאר הראשונים]?
אם כן - מדוע הוא לא משנה בסידור שלו?
אם לא - נא להודיעו שישנה משום מעלת האר"י החי
למותר לציין שדעת מרן מאור עינינו שיש לומר 'כעשן' למרות שלא ראה את דברי מהרח"ו הנ"ל, וחכם עדיף מנביא.
האם לא אומרים שאילו הבא"ח היה רואה את דברי האר"י במקורם היה בודאי מורה כנוסחתו??ולא עליו כלל ועיקר תלונת כי כתב בשער בכריכה במבוא ובהקדמה שהסידור ע"פ הבא"ח והרוצה להתעקש יתעקש
בברכה
אה"נ, אין לי את הספר תיקון תפלה.והעיקר הוא שלא לומר במידת הענווה ובפה מלא ואנוכי לא ידעתי בלתי היום מש"כ בתיקון תפילה
דברי הבל ורעות רוח כתבת כאן. אין כאן לא גאווה ובוז לומר שמרן זצ"ל לא עמד בנוסח זה, שהרי לא דן בו בכל ספריו. ולפי הכללים שמסר לנו הוא ז"ל, ודאי שכך היה מורה, וכמו ששינה את הנוסח 'שהשלטון', וכן 'כעשן', ואין בין זה לזה מאומה.אבל גם זה לא פלא כי מי שכותב בגאווה ובוז מפורש: "כנראה מרן זצ"ל לא עמד בנוסח זה שהוא נוסח הראשונים ולא נתן דעתו לזה"
אז זכותו המלאה ורצונו עז להתיר לעצמו לשאול שאלות על חכמים מדורות קודמים, בבחינת אם ראשונים וכו'
שוב התבוננתי, שספר תיקון תפלה הוא של הבא"ח, ואותו יש באוצר החכמה.אה"נ, אין לי את הספר תיקון תפלה.
הוא לא נמצא באוצר החכמה משום מה, למרות ששאר ספרי הרב מזרחי נמצאים שם, ולכן לא עליך תלונותי כי אם עליו.
ניתי ספר ונחזי.
מה שטענו לא הודה לו.הבא"ח הביא משם פוסק אחר עיי"ש את הגירסה הזו וא"כ ודאי ס"ל שכן צ"ל וכן נהגו כל חכמי בבל ותלמידי הבא"ח לדורתיו עד כאן רזא דיחודא
מה קשור האר"י?שלום עליכם טובה וברכה!
אחר דרישת שלומו וטובתו כל הימים
אם דורש כת"ר לחקר האמת לדעת את שלום הכתוב על מה ולמה כנ"ל בדברי האמור של מעלתו ע"ד האר"י החי
לך נא ראה מש"כ בספר "תיקון תפילה" "נשמת חיים" (ח"א) בהקדמה עמ' 29 והלאה
בברכה שנזכה לקבל האמת ממי שאמרה
ערב טוב ומבורך!בראש השנה (התשפ"ה) שמתי לבי למ"ש בשער הכוונות שהאר"י הגיה ותקוה טובה לדורשיך, ונימוקו עמו (ע"פ הפשט כיעו"ש). אמנם הוא נגד כל כל הראשונים!
לולא החרשתי שכל החכמים הבבלים ההולכים לאור תורת הבא"ח לא היו יודעים מהומה מדברי תורת הח"ן וכתבי האר"י החימה שטענו לא הודה לו.
הרי אלף פוסקים לא שוים למלה אחת של רבינו האר"י [עכ"פ לדעת הבא"ח].
האם הבא"ח חולק על רבינו האר"י? הרי כל משנתו היא לברר הדק היטב היטב הדק את דברי רבינו האר"י ובתר שיפולי גלימתו אזיל, אז כשנודע דברי מהרח"ו בעצמם מכתי"ק - מה ההתעקשות להשאר בנוסח המשובש?? יש גבול לכל עיקשות!
[בתור הוספה, יש לידע שהנוסח 'כעשן' הוא נוסח כל ישראל מזמן הגאונים והראשונים, ונוסח מהרח"ו בסה"כ 'מקיים' את נוסח הראשונים, ויש כאן תרתי ותלת לטיבותא, אז לעשות גם נגד כל הראשונים וגם נגד רבינו האר"י??]
אתה חוזר שוב ושוב על דברים ללא טעם וללא להתייחס לעיקר.לולא החרשתי שכל החכמים הבבלים ההולכים לאור תורת הבא"ח לא היו יודעים מהומה מדברי תורת הח"ן וכתבי האר"י החי
אבל מה נעשה שמדובר בחכמים וסופרים שהיו בקיאים הדק היטב בכל דברי תורת הסוד
ובכ"ז אמרו מה שאמרו הן בתורה שבע"פ שעלו חזנים במחוזותיהם והן בתורה שבכתב בסידורים שהו"ל ע"י
בטוב ילין מור וברחמים יקיץ מור
בקיצור: הם לא עובדי ה' אלא עובדי הבא"ח.בקיצור: אולי זה מה שרצית לשמוע כי לא ע"ז תרעש ותרגז בטנך שיש עדין אנשים רבים שהולכם ראש בקיר אחרי פסקי הבא"ח