• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

הגהות בתפילות ימים נוראים

הרי הם בס"ה עובדים את ה' דרך תורת הבא"ח
מי שעובד את ה' דרך תורת הבא"ח יודע שהבא"ח ניחא לו ורצונו שיעשו כמו שהוא היה עושה אילו היה יודע מדברי רבינו האר"י. ואין בזה אפילו סרך צל צילו של ספק קל שבקלים.
ומי שלא עושה כן, אינו בגדר הנ"ל.
 
מי שעובד את ה' דרך תורת הבא"ח יודע שהבא"ח ניחא לו ורצונו שיעשו כמו שהוא היה עושה אילו היה יודע מדברי רבינו האר"י. ואין בזה אפילו סרך צל צילו של ספק קל שבקלים.
ומי שלא עושה כן, אינו בגדר הנ"ל.
מ"מ נלע"ד שלדידין גריסת סידורי הרש"ש יכריעו ויש לזה ראיה שלמרות מש"כ בשו"ע ופרי עץ חיים וכן היה מנהג בג'דאד, לתקוע בין מלכויות לזיכרונות ג' פעמים תשר"ת ובין זכרונות לשופרות ג' פעמים תש"ת ולאחר שופרות ג' פעמים תר"ת אבל בכ"ז אנחנו אזלינן בתר סידורי הרש"ש וידועים דברי הרי"ח הטוב בבא"ח ש"ש "נאמן רבנו הרש"ש שכל דבריו היה מוציא אותם ומולידם מדברי רבנו האר"י ז"ל בעצמו" ע"כ עיי"ש, ותוקעים ג' פעמים בכל פעם תשר"ת תש"ת תר"ת, וכן לדידן שכתוב בסידורי הרש"ש בענן ולא כענן
והסכימו עימי כל החכמים הבבלים ההולכים לאות תורת הבא"ח בגלוי ובעיקשות ללא כחל וסרק וללא מורה ופחד וד"ל ואכמ"ל
ואני מאוד מקווה שתשקוט הארץ והכל יבוא על מקומו בשלום
ואי"ה ובל"נ לא הגיב בזה כלל ועיקר
 
נערך לאחרונה:
מ"מ נלע"ד שלדידין גריסת סידורי הרש"ש יכריע
ועליה אני דן.
הרש"ש גם לא חולק על האר"י בשום מקום, וכיון שנודע גירסת האר"י המדוייקת - גם הרש"ש ושאר מקובלי בית אל והבא"ח וכולם היו מורים ובאים לומר 'כעשן', וחבל שממשיכים להתעקש ולבזבז זמן לשוא.
 
להיכן כת"ר עוד רוצה להגיע? אם רוב ככול הסידורי הרש"ש כתוב בעשן אם זה לא חולק אז מה זה חולק
לא נורא, תאמר ואוווווו איך לא חשבתי על כזה רעיון נפלא מהשופר, תפרגן קצת, מה קרא מה אתה לא בן אדם
לא נורא לא קרא כלום שיש עוד אנשים שלא זכו ללכת לאור תורת הגר"ע יוסף
העולם לא נהפך שחושבים הפוך ממך וכמובן בטוב טעם ודעת
 
נערך לאחרונה:
וכמובן בטוב טעם ודעת
הבעיה שכאן זה לא בטוב טעם ודעת. זה ממש טפשות וסכלות. אין מילים אחרות להגדיר את הקבעון המחשבתי הלקוי.
אני ב"ה מקבל דעות אחרות, אבל כאשר הם בטוב טעם ודעת, וכפי שכתבת. כאן איני רואה זאת.
 
חזור
חלק עליון