מחלוקת ראשוניםאחר המחילה מכת"ר הרמה של הרה"צ רבי חיים רבי שליט"א
לדבריו קול באשה ערוה אפי' דיבור בעלמא, וזו לא שמענו מעולם
מחלוקת ראשוניםאחר המחילה מכת"ר הרמה של הרה"צ רבי חיים רבי שליט"א
לדבריו קול באשה ערוה אפי' דיבור בעלמא, וזו לא שמענו מעולם
אשמח להקלטה או שכתוב [שתי הצדדים לא נשמעים אמינים, אף הרה"צ הגר"ח רבי מהחמירים בצניעות (בחוצות) אינו מהתמיהים, והוא מקובל בקרב הגדולים)טוב, הייתי נוכח באיזה הספד שהרב חיים רבי שליט"א הספיד, ודיבר על עניני צניעות, ושבדורנו האשה היוצאת לרחוב צריכה להתכער בכל מיני כיעור השייכים וכיוצ"ב, ובשעה שהיה מדבר נכנס חכם שלום נ"ע, ולאחר מכן חכם שלום דיבר ושפך עליו אש וגופרית פחד פחדים...
ואתה דע לך!
אנסה לבדוק מול המשפחה.אשמח להקלטה או שכתוב
אין לי מושג, איני מכירוגם למש"כ כאן שאינו הולך עם אשתו ברחוב אשמח למקום שכתב כן?
א. לא שמענו שכך הלכה. ב. מח' ראשונים על דיבור המביא לקירבה, אבל על דיבור בעלמא מי שמענו?!מחלוקת ראשונים
מכיון שהיה זה בשיעור לפני זמן מה איני מתכון לעבור על כל שיעוריו הרבים של הרב רביגם למש"כ כאן שאינו הולך עם אשתו ברחוב אשמח למקום שכתב כן?
לפי מה שזכור לי, בספר המאורות כותב שאשה לא תקרא מגילה משום קול באשה ערוה, והב"ח בסי' רעא כותב דמה"ט לא תוציא י"ח בקידוש.א. לא שמענו שכך הלכה. ב. מח' ראשונים על דיבור המביא לקירבה, אבל על דיבור בעלמא מי שמענו?!
אמנם כשאין מי שיוציא י"ח נ"ל שבחזו"ע פורים כתב להתירלפי מה שזכור לי, בספר המאורות כותב שאשה לא תקרא מגילה משום קול באשה ערוה, והב"ח בסי' רעא כותב דמה"ט לא תוציא י"ח בקידוש.
אמנם כשאין מי שיוציא י"ח נ"ל שבחזו"ע פורים כתב להתיר
ברור שלהלכה לא קיי"ל כהב"ח, והרי מרן השו"ע פסק שאף מוציאות במגילה ודלא כהבה"ג [אם איני טועה]. וחילוקו של כת"ר מסתבר מאד, שאף להב"ח הכא שפיר דמי.יתכן שהטעם בזה משום הטעמים שבמגילה, שהם כזמר, ואאלת"ה כמו שצידד ביחו"ד ח"ג סי' נא בהע' (וכמשמעות הב"ח סי' רעא שהביא, אם כי לא מחייב שבא מצד קול באשה ע"ש), ראה שם שהקשה מגמ' מפורשת גבי קה"ת וכו'. ע"כ. ובאבות אמרו אל תרבה שיחה עם האשה, הא מיעוט לצורך שרי.
[ושמא אפשר להוסיף ולחלק, בין כשיושב ומכוין לצאת יד"ח בכל מילה, לבין שמיעה בעלמא כלאח"י, דאל"כ לא שבקת חיי לכל בריה]
ועכ"פ לא מצינו בפוס' למי שהעיר כן לגבי ברכת הגומל
מה הפירוש? בוודאי שצריכות לברך. רק שיוצאות יד"ח מאדם שעולה ומברך.נשאלתי, שלכאורה לפי דברי החזו"ע למה נשים לא יברכו הגומל לאחר כל נסיעה 72 דקות או לאחר כל חולי שעלו למיטה, ולמה לא נוהגים כן, וצל"ע, אשמח לתשובה.
פוק חזי שאין נוהגים כן בכלל ואף אישה שנוסעת 72 דקות לא באה לעזרת נשים לצאת ידי חובה, ומעולם לא שמענו מעוררים על זה, וע"ז צ"ב.מה הפירוש? בוודאי שצריכות לברך. רק שיוצאות יד"ח מאדם שעולה ומברך.
כל שבוע יש הרבה שנוסעים, ולא כולם מברכים. רק בד"כ אחד עולה ומוציא יד"ח את כולם.
לא קשור הוא מדבר על אשתו נדהמצורף מתוך ואין למו שהקיף קצת הנושא של קול באשה וגם דן על הגומל.
ולכל מאן דבעי
דעת הגרח'ק בענין הליכה ברחוב כמו הגאון הרב רבי שליט'א עכ'פ לכתחילה
הצג קובץ מצורף 5744
נכון וכ' שאין לשנות המנהואגב זכורני שהרב רצאבי כ' שהם לא נהגו בברכה זו מהטעם של צניעות.
מצורף מש"כ בזה בשו"ת ברכת יהודה ח"א סי' ח'. וכן ניתן לראות כאן מש"כ בשו"ת הנ"ל ח"ז סי' ל"ז.נשאלתי, שלכאורה לפי דברי החזו"ע למה נשים לא יברכו הגומל לאחר כל נסיעה 72 דקות או לאחר כל חולי שעלו למיטה, ולמה לא נוהגים כן, וצל"ע, אשמח לתשובה.