וכמדומני שהיה מעשה עם רבינו החזו''א ואמר לו אמן אבל ברכה לבחלה וביאר שיש ריטב''א שאם הוא סבור שמברך כדין אפשר לענות אינני זוכר את הפרטים ואולי הוה הגרי''ש.ראיתי שכשאדם בירך על הגרח"ק הוא ענה אמן
ורק אח"כ אמר לו שטעה...
פסק הלכה חדש?הגרב"מ אזרחי אמר שמותר לברך רק על אדם שהוא ממנהיגי הדור.
יש בזה כללים ברורים על מי אפשר לברך, לא חייב שיהיה ממנהיגי הדור, תראה בילקו"י.הגרב"מ אזרחי אמר שמותר לברך רק על אדם שהוא ממנהיגי הדור.
אולי כוונתו שעל מנהיג הדור בימינו ודאי אפשר לברך
על אף שכיום אין אנו בקיאים בדיני חכם מובהק
זו הגדרה מצויינת הכוללת את כל התנאים בכדי לברךפסק הלכה חדש?
מוזר ממש
לא זכור לי שזה כתוב בשום א' מספרי הפוסקים
ממש לא! אני לא מכיר כזו הלכה שצריך להיות מנהיג הדור בכדי שיברכו עליו.זו הגדרה מצויינת הכוללת את כל התנאים בכדי לברך
אולי כוונתו שעל מנהיג הדור בימינו ודאי אפשר לברך
על אף שכיום אין אנו בקיאים בדיני חכם מובהק
ודאי שלא כתוב בהלכה מנהיג.ממש לא! אני לא מכיר כזו הלכה שצריך להיות מנהיג הדור בכדי שיברכו עליו.
אא"כ כוונתו של הרב לומר ש
זה בדיוק מה שכתבתי, שכוונתו שמי שהוא מנהיג הדור, מסתמא נתקיימו בו כל התנאים.ודאי שלא כתוב בהלכה מנהיג.
אמרתי שזו הגדרה הכוללת את התנאים:
בקיא היכן שישאלוהו.
מוכר ורצוי על הציבור.
ועוד
הגרב"מ אזרחי אמר שמותר לברך רק על אדם שהוא ממנהיגי הדור.
צ״ע. ומש״כהגרב"מ אזרחי אמר שמותר לברך רק על אדם שהוא ממנהיגי הדור.
לא מובן בסברא.אולי כוונתו שעל מנהיג הדור בימינו ודאי אפשר לברך
על אף שכיום אין אנו בקיאים בדיני חכם מובהק
איני מבין בעניותי את דבריךודאי שלא כתוב בהלכה מנהיג.
אמרתי שזו הגדרה הכוללת את התנאים:
בקיא היכן שישאלוהו.
מוכר ורצוי על הציבור.
ועוד
איפה כתוב שצריך להיות "מנהיג" בשביל ברכה זו?הגרב"מ אזרחי אמר שמותר לברך רק על אדם שהוא ממנהיגי הדור.