• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

הגר''מ שטרנבוך שחלק מחכמתו

שמעתי שפעם מישהו בירך כשראה את הגר"מ אליהו והגר"א שפירא זצ"ל שחלק מחכמתו,
ענה הגר"מ אליהו זצ"ל "אמן ואמן"
ופירש בענותנותו- על הברכה שבירכו על הגר"א שפירא - אמת, ועל הברכה שבירכו עלי - יאמנו הדברים במהרה.
 
ראיתי שכשאדם בירך על הגרח"ק הוא ענה אמן
ורק אח"כ אמר לו שטעה...
וכמדומני שהיה מעשה עם רבינו החזו''א ואמר לו אמן אבל ברכה לבחלה וביאר שיש ריטב''א שאם הוא סבור שמברך כדין אפשר לענות אינני זוכר את הפרטים ואולי הוה הגרי''ש.
 
הגרב"מ אזרחי אמר שמותר לברך רק על אדם שהוא ממנהיגי הדור.
יש בזה כללים ברורים על מי אפשר לברך, לא חייב שיהיה ממנהיגי הדור, תראה בילקו"י.
ואולי כוונת הרב אזרחי כפי שכתב @לעשות רצון קוני
אולי כוונתו שעל מנהיג הדור בימינו ודאי אפשר לברך
על אף שכיום אין אנו בקיאים בדיני חכם מובהק
 
זו הגדרה מצויינת הכוללת את כל התנאים בכדי לברך
ממש לא! אני לא מכיר כזו הלכה שצריך להיות מנהיג הדור בכדי שיברכו עליו.
אא"כ כוונתו של הרב לומר ש
אולי כוונתו שעל מנהיג הדור בימינו ודאי אפשר לברך
על אף שכיום אין אנו בקיאים בדיני חכם מובהק
 
ממש לא! אני לא מכיר כזו הלכה שצריך להיות מנהיג הדור בכדי שיברכו עליו.
אא"כ כוונתו של הרב לומר ש
ודאי שלא כתוב בהלכה מנהיג.
אמרתי שזו הגדרה הכוללת את התנאים:
בקיא היכן שישאלוהו.
מוכר ורצוי על הציבור.
ועוד
 
ודאי שלא כתוב בהלכה מנהיג.
אמרתי שזו הגדרה הכוללת את התנאים:
בקיא היכן שישאלוהו.
מוכר ורצוי על הציבור.
ועוד
זה בדיוק מה שכתבתי, שכוונתו שמי שהוא מנהיג הדור, מסתמא נתקיימו בו כל התנאים.
אבל הכותב כתב שרק על מנהיג אפשר לברך. ועל זה הקשנו שלא מוכר לנו כזו הלכה!
הגרב"מ אזרחי אמר שמותר לברך רק על אדם שהוא ממנהיגי הדור.
 
ודאי שלא כתוב בהלכה מנהיג.
אמרתי שזו הגדרה הכוללת את התנאים:
בקיא היכן שישאלוהו.
מוכר ורצוי על הציבור.
ועוד
איני מבין בעניותי את דבריך
אדם שהוא ראש ישיבה ואינו פוסק הלכה והוא מנהיג של הציבור
וכי אפשר לומר שהוא בקי היכן שישאלוהו בהלכה?
והרי זה תנאי הכרחי לענין זה
 
חזור
חלק עליון