• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

הדלקת נרות עם חשמל דלוק

שלום וברכה לכל החברים!
רציתי לשאול אותכם לגבי הראיה שמביא הראשל"צ מהאו"ז כדי להתיר הדלקת נרות כשהחשמל דלוק (מצרף תמונה מהראיה).

השאלה היא:
הראשל"צ מביא סתירה מהאו"ז וכדי ליישב הסתירה מביא החילוק שהדין של תוספת אורה נאמר רק כשהאור נדלק לשם המצוה.
אבל באמת אין סתירה כי אחד זה האור זרוע עצמו והשני זה בנו מהר"ח או"ז, ואם אין סתירה אין הכריח לומר החילק הנ"ל, אני מודה לכם על העזרה
 

קבצים מצורפים

  • SmartSelect_20230908_094210_Drive.jpg
    SmartSelect_20230908_094210_Drive.jpg
    256.6 KB · צפיות: 6
לפו''ר אפשר לומר שלא מסתבר שמהרח או''ז יאמר שאין לברך בעוד אביו סובר שזה מנהג כשר אלא בהכרח שלא מברכים רק אם נעשה לשם מצווה.
אבל בסברא לכאורה צ''ב שהלא מה שלא מברכים על תוספת כיון דהוי שרגא בטיהרא וא''כ מה אכפ''ל אם הוא לשם מצווה או לא ואיני בענין כלל.
 
חזור
חלק עליון