• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

לברך עם עולה לתורה מחלל שבת

קורסיה

Well-known member
מה המקור של הילקו"י בסוגריים, שכתב שיכול הבעל קורא לברך בשקט עם העולה לתורה? שהרי אין עשרה ששומעים אותו וחייב שיהיו עשרה שישמעו את ברכותיו (ש"ע ס' קלט, ו).
ועוד, אם אפשר לסמוך על קריאת המחלל שבת אף בתור המניין שבעה, אלא שצריך להוסיף עוד עולים, ומותר אף לענות לו אמן על ברכותיו, א"כ למה אין ברכות הש"ץ לא לבטלה?
 

קבצים מצורפים

  • ילקוט יוסף - שבת א-ד - .pdf
    2.9 MB · צפיות: 5
אחד אמר לי קצת ראיה, ממה שהכהנים אומרים בקשה אחר נשיאת כפים, ומכוונים לסיים הבקשה עם האמן של הציבור
משמע אף שהציבור כלל לא מכוון לענות להם אמן ואינם שומעים את הכהנים, מ"מ כיוון שסיימו יחד עם החזן, האמן של הציבור עולה גם לכהנים
ה"ה כאן שהציבור עונה אמן על העולה לתורה, האמן עולה גם לש"ץ שבירך בשקט
מ"מ עדיין איך מותר לעשות כך, אם בכל מקרה מותר לענות אמן אחר העולה ומשמע שאין ברכותיו לבטלה?
 
חזור
חלק עליון