יישר כח לכולם על המקורות.
וראיתי בילקו"י סימן נ"א הלכה ל"ד שאפשר לענות אמן על ברכת אשכנזיה על פסוקי דזמרא וברכות ק"ש, מטעם ספק ספיקא שמא הלכה כדעת הפוסקים שאין דין ברכה לבטלה בברכות השבח. וכ"כ בעין יצחק ח"ב עמ' תק"ג בהערה ד"ה 'וכיוצא בזה יש לדון', בקשר לברכת אשר יצר.
ואם כן, מדוע לא צירף ספק זה לספק ספיקא, כך שניתן יהיה לענות אמן אחר ברכות השבח: ברכה אחרונה על המגילה כשאין עשרה, שהחיינו על ברכת אשכנזי על המגילה ביום, ברכת אשכנזי על נרות ההידור בחנוכה (שעשה נסים ושהחיינו)?