כתב בילקו"י יו"ט וחוה"מ סי' תק"ב סעי' ד', לעניין מי שלא היה יכול להדליק אש בערב יו"ט, שמותר לו להדליק ביו"ט, וסיים:

וגם קודם לכן כתב:

ואמנם בילקו"י הנ"ל סיים בצ"ע, אך הלכה למעשה, האם אכן מי שנכבה לו הנר ביו"ט יכול להדליק בעצמו, וכן אם נכבה החשמל, שאז בוודאי לא שייך לקחת משכן דתי, האם יהיה מותר להדליקו ביו"ט?

וגם קודם לכן כתב:

ואמנם בילקו"י הנ"ל סיים בצ"ע, אך הלכה למעשה, האם אכן מי שנכבה לו הנר ביו"ט יכול להדליק בעצמו, וכן אם נכבה החשמל, שאז בוודאי לא שייך לקחת משכן דתי, האם יהיה מותר להדליקו ביו"ט?