ע"ה ס"ט
Well-known member
השאלה האם דיגדג את החתן כמנהגו הקדוש לשמח כפשוטו.פלאי פלאים, ראיתיו רוקד באותה החתונה דלעיל, זמן ממושך כנער צעיר, ולא היה נראה שסובל ברגליו.
השאלה האם דיגדג את החתן כמנהגו הקדוש לשמח כפשוטו.פלאי פלאים, ראיתיו רוקד באותה החתונה דלעיל, זמן ממושך כנער צעיר, ולא היה נראה שסובל ברגליו.
למה מי שצוחק שמח?השאלה האם דיגדג את החתן כמנהגו הקדוש לשמח כפשוטו.
לא ראיתי, ולא ידעתי שכך מנהגוהשאלה האם דיגדג את החתן כמנהגו הקדוש לשמח כפשוטו.
כשהרב סופר ידגדג אותך גם אתה תשמח!!!למה מי שצוחק שמח?
ומדוע היה צורך לכותב להדגיש ששמע שנים מאחינו בני אשכנז? ואם הם היו ספרדים זה היה פחות מדויק? כשהבדלי העדות נוגעים למעשה - כגון קטניות בפסח וכד' - אזי יש צורך לציין זאת. אבל מלבד כגון אלו, אין שום הבדל בין כל עם ישראל, וכדאי לכתוב שמעתי שני יהודים מדברים. חג שמחלפני כמה חודשים הייתי באיזה גמ"ח ל"ע, ובשעה שהמתנתי שמעתי שנים מאחינו בני אשכנז מדברים ביניהם, והאחד מספר לחברו שכעת הם עורכים כתבים של הגרח"ק זצ"ל, ובאחד המקומות ראו שמציין לאיזה ספר, והזכיר שם הספר אך שכחתי שמו, וחיפשו בכל הספרים בעלי שם זה, ובמאגרי מידע כאוצר החכמה וכדומה ולא מצאו לא מיניה ולא מקצתיה, ושאלו לבניו ולתלמידיו של הרב ז"ל ולא ידעו לפרש, עד שאמר להם נכדו הרב הוניגסברג "תעשו מה שהרב היה עושה", וכששאלו אותו מה כוונתו, אמר להם, שכמה וכמה פעמים כשנעלם לגרח"ק ז"ל איזה מקור, שלחו לברר המקור אצל הגרי"ח סופר שליט"א, והיה מראה לו המקור, וכן עשו ששאלו להגרי"ח וברגע כממריה אמר להם "כוונתו לספר פלוני שנדפס בסוף ספר פלוני בעמוד פלוני" ומדובר באיזה ספר נידח, ושם היה, והיה משתומם טובא.
כך שמעתי באוזני מבעל המעשה כשהיה מסל"ת לחברו.
מעשה שהיה כך היה!ומדוע היה צורך לכותב להדגיש ששמע שנים מאחינו בני אשכנז? ואם הם היו ספרדים זה היה פחות מדויק? כשהבדלי העדות נוגעים למעשה - כגון קטניות בפסח וכד' - אזי יש צורך לציין זאת. אבל מלבד כגון אלו, אין שום הבדל בין כל עם ישראל, וכדאי לכתוב שמעתי שני יהודים מדברים. חג שמח
הנה אחד שמבין!לא מבין על מה הרעש.. בסך הכל הוא בא לומר שגם האשכנזים מעריכים אותו
לענד"נ לפי מיעוט הכרתי שהוא שליט"א ברוב ענוותנותו כלל לא סבור שהוא "גדול"...הוא צריך הוכחות שהוא גדול? נראה לי שגדלותו של האדם לא צריכה הוכחות שוב ושוב.
אין לי ברירה ואתה מאלץ אותי.שוב פעם, אחינו בני אשכנז, אנחנו והם... אבל כשהדברים מתחילים לחזור על עצמם הם מאבדים את הטעם. אז, ישאר כל אחד במקומו ויבושם לו. חג שמח לכולנו
וכל זה לדוגמא בעלמא, והרבה יש להאריך!אין לי ברירה ואתה מאלץ אותי.
בא וראה, היחס של אחינו בני אשכנז בפרט בעבר וגם כיום אל גדולי חכמי הספרדים נ"ע ושליט"א בלשון המעטה הוא מחפיר!
את הגרח"פ זצ"ל שהיה גאון עולם מבהיל, כפי שרואה כל ההוגה מעט בספריו, הפכו ל"בבא" של קופת העיר בערב שבועות...
את הרדיפות והיחס המזלזל למו"ר הגר"ע זצ"ל שראינו בזמן אמת, אי אפשר לשכוח, והאמת היא שלו היה אצלם רב גאון מופלא שקוע בתורה בצורה שאין לה אח וריע, בסדר גודל של עשירית דעשירית ממנו נבג"מ, כלומר שהיה בגדר "הגאון הקטן" הרי שהוא היה "מרן המרנים" "גאון הגאונים" "רבן של כל בני הגולה היקום הגלקסיות והחלל"... אבל אי ההכרה בגדלותו ביזויו וביזוי ספריו, לא ישכחו לעולם!
ותיתי להו לבני ספרד הי"ו שאינם נוהגים באחיהם מה שנהגו ונוהגים בהם!
ואשר על כן כשיש סופסוף איזושהי הכרה בגדולים שלנו, הרי שהדבר משמח ומעורר התפעלות!
כבר נכתב באתרא הדין באיזהו מקומן אודות ספר הנייר, ושדברי כב' הראש"ל שליט"א צריכים תלמוד.במקרה היום ישבתי באיזה מקום ומישהו שמע את השיעור הזה. אני חושב שהוא דיבר עליו במקום נוסף בשיעור, אך אין לי זמן לחפש
כבר נכתב באתרא הדין באיזהו מקומן אודות ספר הנייר, ושדברי כב' הראש"ל שליט"א צריכים תלמוד.
לסיום דיון זה אני רק רוצה לציין שגם אצל האשכנזים היו ויש גאונים מופלגים עמלי תורה בטהרה ויראי חטא מעל השגה אנושית. וכולם אהובים כולם עושים רצון קונםוכל זה לדוגמא בעלמא, והרבה יש להאריך!
והאמן לי שאני ב"ה רחוק מגזענות ומשתדל לקבל מכל החכמים הן ספרדיים והן מאחינו בני אשכנז זצ"ל ושליט"א.
אין חולק!לסיום דיון זה אני רק רוצה לציין שגם אצל האשכנזים היו ויש גאונים מופלגים עמלי תורה בטהרה ויראי חטא מעל השגה אנושית. וכולם אהובים כולם עושים רצון קונם