מתוך ה'מגדלות מרקחים':
והיתה לו ולזרעו אחריו ברית כהונת עולם (כה יג)
יש לבאר הטעם ששכרו של פינחס היה כהונה לו ולזרעו, דהנה בסנהדרין פב. אמרינן שהבועל ארמית מלבד העונש שקנאים פוגעין בו, נענש בכרת מדברי קבלה, שנאמר במלאכי (ב יא) "ובעל בת אל נכר, יכרת ה' לאיש אשר יעשנה ער ועונה מאהלי יעקב ומגיש מנחה לה' צבקות", ומפרשת הגמ' שם "אם כהן הוא, לא יהיה לו בן מגיש מנחה". ואם כן פינחס שקינא לאלקיו על ענין בועל ארמית, הרי שכרו איתו להיפך, שיהיה לו בן מגיש מנחה, ולכן היתה לו ולזרעו ברית כהונת עולם, וק"ל.
והיתה לו ולזרעו אחריו ברית כהונת עולם (כה יג)
יש לבאר הטעם ששכרו של פינחס היה כהונה לו ולזרעו, דהנה בסנהדרין פב. אמרינן שהבועל ארמית מלבד העונש שקנאים פוגעין בו, נענש בכרת מדברי קבלה, שנאמר במלאכי (ב יא) "ובעל בת אל נכר, יכרת ה' לאיש אשר יעשנה ער ועונה מאהלי יעקב ומגיש מנחה לה' צבקות", ומפרשת הגמ' שם "אם כהן הוא, לא יהיה לו בן מגיש מנחה". ואם כן פינחס שקינא לאלקיו על ענין בועל ארמית, הרי שכרו איתו להיפך, שיהיה לו בן מגיש מנחה, ולכן היתה לו ולזרעו ברית כהונת עולם, וק"ל.