• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

הילולת התנא רשב"י במירון ל"ג בעומר תשפ"ג - עידכונים

ישיבישער של מרן

Well-known member
חבר צוות

110 דונם ל-3 מתחמי הדלקה, חניונים, אוהלי תפילה, וח"י רוטל

110 דונם של אוהלי תפילה ולימוד, מתחם חלאק'ה חדשני ומרווח, מוקדי הדלקה ומתחמי מזון וח"י רוטל - וזה רק חלק קטן ממה שצפוי להתקיים ב"מתחם ההילולא" (מתחם 89) אותו התחילו להכשיר לקראת ההילולא במירון, כחלק מפעילות הסדרת ההר של השר הממונה הרב מאיר פרוש והפרויקטור הרב יוסי דייטש​

משה ויסברג | חדשות בארץ3.4.2023 | 18:42
pltal.png



05c92bcda9ae7d809d5e.jpg


הכשרת השטח במירון | צילום: באדיבות המצלם
כחלק מיישום מסקנות ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון, הורה השר פרוש לאתר שטח מישורי ומרווח לטובת התכנסות עשרות האלפים העולים מירונה. לאחר מאמצים מרובים אותר שטח ענק בכניסה ליישוב, שטח בהיקף של כ-110 דונם שקיבל את השם "מתחם ההילולא" (מתחם 89), ויכול להכיל כ-25 אלף איש בו זמנית. הפעילות בשטח מתאפשרת בזכותו של שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף שאישר את העברת השטח לטובת ההילולא.
לאחר שהושלמו ההכנות התכנוניות וההנדסיות, החלו עבודות ההכשרה, לאזור שצפוי לכלול מתחמי הדלקה לטובת הדלקות האדמו"רים והרבנים מכלל העדות והחוגים, רחבות ריקודים גדולות ומישוריות, מתחמי חלאק'ה חדשניים לטובת ילדי החלאק'ה ובני משפחותיהם, מתחמי מזון וחלוקת ח"י רוטל ואהלי תפילה ולימוד ממוזגים ורחבי ידיים.


במתחם תוקם בנוסף במת ענק של שמחה וריקודים, לצד אוהל מיוחד שיעמוד לטובת המשפחות השכולות של קדושי מירון. כמו כן מוקמים במתחם חדרי נוחיות חדשים לגברים ונשים בהיקף משמעותי שאמור להכיל את עשרות האלפים.
על מנת לסייע ולהקל על החוגגים, לצד המתחם החדש יוקמו גם חניוני ענק לטובת הגעה קלה ונוחה לקהילות השונות המקיימות הדלקה במתחם.
הכשרת המתחם מצטרפת לכלל העבודות הנעשות בשטח, וביניהן בניה מחודשת של דרך הכהנים והרחבתה פי שלוש מהקיים, הסרת המכשולים, בניית מתווה תחבורה סדיר, ביטול חניוני הויסות והוספת חניוני התרעננות ועוד.
שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "הכשרת המתחם הינה צעד משמעותי שיאפשר להמוני העולים לשמוח לכבוד רשב"י, מבלי לפגוע בשלום הציבור ומבלי לסכן את ציבור המתפללים והחוגגים. נמשיך לפעול במטרה לאפשר את קיום ההילולא באופן מכובד ובטוח ובעיקר בעין טובה ובערבות הדדית".
הממונה על ההילולא, יוסי דייטש: "בהתאם למדיניות השר, אנחנו פועלים ללא לאות כדי לאפשר את קיום ההילולא באופן המיטבי. אני מודה לשר השיכון ולצוות לשכתו, כמו גם לאנשי רשות מקרקעי ישראל ולכל הגורמים הרלוונטיים שפועלים יום ולילה לאפשר את קיום ההילולא כסדרה. הזמן קצר והמלאכה מרובה, ובסייעתא דשמיא נעשה ונצליח".

בחדרי חרדים
החלו העבודות להכשרת מתחם 89 במירון
כחלק מפעילות הסדרת הר מירון של השר הממונה הרב מאיר פרוש, החלו להכשיר שטח ענק בכניסה ליישוב, בהיקף של כ-110 דונם שקיבל את השם "מתחם ההילולא" (מתחם 89), ויכול להכיל כ-25 אלף איש בו זמנית.
המתחם צפוי לכלול מתחמי הדלקה לטובת הדלקות האדמו"רים והרבנים מכלל העדות והחוגים, רחבות ריקודים גדולות ומישוריות, מתחמי חלאקה חדשניים לטובת ילדי החלאקה ובני משפחותיהם, מתחמי מזון וחלוקת ח"י רוטל ואהלי תפילה ולימוד ממוזגים ורחבי ידיים.
במתחם תוקם בנוסף במת ענק של שמחה וריקודים, לצד אוהל מיוחד שיעמוד לטובת המשפחות השכולות של קדושי מירון. כמו כן מוקמים במתחם חדרי נוחיות חדשים לגברים ונשים בהיקף משמעותי שאמור להכיל את עשרות האלפים.
על מנת לסייע ולהקל על החוגגים, לצד המתחם החדש יוקמו גם חניוני ענק לטובת הגעה קלה ונוחה לקהילות השונות המקיימות הדלקה במתחם.
הכשרת המתחם מצטרפת לכלל העבודות הנעשות בשטח, וביניהן בניה מחודשת של דרך הכהנים והרחבתה פי שלוש מהקיים, הסרת המכשולים, בניית מתווה תחבורה סדיר, ביטול חניוני הויסות והוספת חניוני התרעננות ועוד.
 

לקראת ל"ג בעומר: השר והפרויקטור בראיון מיוחד על כל השינויים הצפויים

1-1.jpg

דוד כהן, פלאש 90​

לקראת ל"ג בעומר: השר והפרויקטור בראיון מיוחד על כל השינויים הצפויים​

השר הממונה והפרויקטור מציגים בראיון ל'JDN' את העקרונות לקראת הצגת מתווה תשפ"ג: "אטפל במירון כמו אבא אוהב ואחראי; בעז"ה אצליח", מצהיר פרוש • דייטש פונה לציבור: "התנהלות הציבור תכריע את גורל ההילולות שלאחריה"
  • יצחק בן אליהו
  • י״ח בניסן ה׳תשפ״ג (אפריל 9, 2023)
  • פורסם: 11:03
  • עודכן: 11:03
  • 1 תגובות



בעוד 33 יום בדיוק נציין את ל"ג בעומר, יום הילולת התנא האלוקי רבי שמעון ב"ר יוחאי. במשרד ירושלים ומסורת ישראל, בראשות השר מאיר פרוש, ובצוות הפרויקטור יוסי דייטש, נערכים כבר תקופה ארוכה לתאריך הזה, מתוך תפילה והשתדלות שהעם היהודי יצליח לחזור למסורת ארוכת השנים של ההילולא באתרא קדישא מירון.
ההחלטות מתקבלות בצל האבל שעדיין מורגש בכל שדרות הציבור החרדי על האסון הנורא בשנת תשפ"א, וצוות ההכנה נמצא בקשר שוטף עם משפחות הנספים, לשתף אותם בתהליך קבלת ההחלטות, לארגן מעמד זיכרון שיכבד את צביון המשפחות ולסייע להם לעלות להר.
"מה שקרה במירון בל"ג בעומר תשפ"א עדיין כואב ושותת את דם לב כולנו", אומר בכאב פרוש, "ארבעים וחמשה קדושים וטהורים הסתלקו מאיתנו באסון כבד מנשוא, עלינו לזכור את הקדושים ולפעול למען הילולא בטוחה בשנה הבאה ובשנים שיבואו. יהיה זה לעילוי נשמתם. המשרד יהיה לאוזן קשבת לכל דבר ועניין למשפחות הנספים, והם יהיו מעורבים בכל החלטה הקשורה למירון".
2-1-1024x576.jpeg
השר פרוש בוחן את העבודות בדרך מהדרין החדשה
דייטש מציין כי "חובתנו לזכור בכל עת את 45 הקדושים שנספו באסון הכבד במירון בל"ג בעומר תשפ"א ובכוונתי לשמור על קשר מתמיד עם משפחות הנספים, לעדכן אותם בתהליכים, ולהיות להם לאוזן קשבת. יהי רצון שנזכה בעזרת ה' להצליח לעילוי נשמתם. אני נושא תפילה שנזכה לקדש שם שמיים, ונצליח בשליחות הקודש לזכות רבי שמעון בר יוחאי זיע"א".

השר

בראיון ל'שחרית' מציג את השר מאיר פרוש חזונו להילולא הקרובה: "קודם כל ולפני הכל שהכל יעבור בשלום מבלי נפגעים בגוף ובנפש חלילה. מעבר לזה חשוב לי שכלל הציבור יוכל להשתתף ולשמוח, כל אחד בזמן שמתאים לו ולפי המנהגים אותם הוא נוהג. זו ההילולא של כלל ישראל ואני מקווה ומצפה שכך זה יהיה גם הלאה. הילולא מוצלחת זו הילולא שעברה בשלום מצד אחד, והציבור כולו הצליח להשתתף בצורה הראויה והשמחה מצד שני".
"הבעיה האמיתית של מירון היא, שעד היום המדינה לא השקיעה במקום", מרחיב פרוש. "ובכל מירון היתה תחושה של 'שטח הפקר'. ראינו זאת כשהרשויות באו והרסו, את מה הם הרסו?! את כל מה שנבנה ע"י כל מי שרצה לבנות, ואיך שבא לו לבנות, הכל היה ללא תכנון וללא חשיבה כללית. זה חפר מתחת האדמה, וזה בנה מעל האדמה, זה שם פחים וזה בנה בקרשים – שטח הפקר! זו גם הסיבה שבעת שקרה האסון – מצאנו את עצמנו מופקרים ב'שטח ההפקר'. עכשיו המדינה מוכנה להשקיע במקום משאבים מתאימים, וזאת ברור, שעם כסף ניתן למצוא פתרון".
"ישנם דברים שחייבים לעשות בעקבות החלטות של 'ועדת החקירה', ואף אחד לא יכול לעמוד כנגדן. הוועדה קבעה כמה וכמה דברים שמחוייבים להיעשות".
3-1.jpeg
שיתוף פעולה מוצלח ופורה עם מפקד המחוז ניצב שועאע (שוקי) תחאוכה
"מאחר שכולם מבינים שכולם רוצים להגיע, וגם המגיעים לא רוצים לחסום אחרים, כל העניין רק תלוי בהסברה מתאימה ותיאום מול כל החוגים שמבקשים להגיע למירון; שכולם יתכננו עצמם עם שעת ההגעה למירון. את זה ניתן לעשות באמצעות הסברה מתאימה. כך נביא גם את כל התכנון של תנועת הקהל, כי כולנו רוצים להגיע, וכולם חייבים להתאים את עצמם יחד עם כל הצבור".
"אנו גם מבינים שכאשר מדובר בקהל של מאות אלפים, עלולות להיות תקלות. לפעמים המערך נתקע וצריך להתמודד עם זה. אבל ברגע שכולם מבינים שחייבים לנהל את זה נכון כי אסור לנו להרשות שיקרה חלילה אסון, אני מקווה שנוכל להתמודד יותר נכון גם מול התראות חריגות שעלולות להתפתח".
"ברור שהפעילות במירון לא יכולה להיות בידיים של אלה שאין להם את הרגישות המתאימה ואינם חשים ולא מרגישים את מה שכואב לציבור הנוהר בהמוניו למקום. הנני משוכנע ומקווה שכשאטפל במירון כמו אבא אוהב ואחראי, עם כל הרגישות המתאימה, בעז"ה אצליח".
"עכשיו ישנה משימה אחת בלבד", מסיים פרוש, "להתקדם בהצלחה לעבר ההילולא, בשמחה ובבטחה. יוסי דייטש הוא איש מקצוע מצוין ואני סמוך ובטוח שהוא ידע להפעיל את כישוריו גם באירוע המורכב הזה".

הפרויקטור

בשיחה עם 'שחרית' מציג דייטש את היעדים שבכוונתו להשיג במשגרת המתווה שיציג בקרוב: "בהתאם להנחיות של השר הרב פרוש, אנו פועלים להגדיל למקסימום האפשרי את הקיבולת של מתחם ההילולא, מתוך מטרה שכמה שיותר יוכלו לבוא ולהשתתף. אם הציבור יפעל יחד איתנו לפיזור נכון של המשתתפים, כל מי שירצה להגיע, יוכל לעשות זאת, בבטחה ובשמחה, ובסייעתא דשמיא".
4-1-1024x576.jpeg
פגישה עם נציגי משפחות נספי אסון מירון
הוא מתייחס להחלטה לקחת על עצמו את התפקיד: "יש פה שליחות אמיתית. אני אדם שמערש ילדותו גדל על מירון, נמצא כמה וכמה פעמים בשנה במירון, בשבתות, בחגים, סתם באמצע השבוע, גדלתי על זה שמירון זה לא סתם עוד מקום. זה מקום שמוטבע אצלנו בדם. דבר שהושרש לי עוד מאבא שלי וסבא שלי, מהאדמו"ר שלי".
"כשאתה גדל בצורה שכזו ואתה רואה את מה שקרה בשלוש השנים האחרונות במירון, הלב שלך נחמץ, ואם יש לי אפשרות אמיתית לנסות לתקן את זה ולסדר את זה, אתה לא פועל מתוך רציונל אלא מתוך רגש. הרצון האמיתי בסוף הוא לשנות. אחרי שלוש שנים שאנשים נאלצו פעם אחר פעם לוותר על ההילולא בכל פעם מסיבה אחרת, אנשים שבמשך כל השנה מחכים ומצפים לזה, אנשים שמתפללים ברגש ומחכים לרגע שבו יוכלו לפעול ישועות במירון, כשאתה רואה את כל זה אתה לא יכול שלא להתייצב למשימה – קשה ככל שתהיה".
"בעבודה נכונה ועקבית ניתן להסדיר את ההר ולתכנן מתווה נכון להילולא. ניתן לעשות את זה וצריך לעשות את זה, אבל גם צריך לעשות את זה ברגישות גבוהה ובצורה הנכונה. אנחנו לא באים 'לשנות' אלא 'להסדיר'. שהמקום יהיה בטוח. וזה משפיע גם על ההתנהלות שלנו שצריכה להיות ברגישות יתירה ולא בצורה אוטוקרטית. אנחנו לא פקידים אלא שלוחי ציבור".
"המטרה היא שכל הציבור כולו יוכל להשתתף, וכולם ירגישו את החוויה בצורה הטובה ביותר כבר מהרגע שהם יצאו מהבית ועד לרגע שהם חזרו בשלום. לנסות לקצר משמעותית את זמני הנסיעה, להקל ברכישת הכרטיסים, שהאבא עם ילד החלאק'ה בן השלוש שיוצא איתו על הידיים מהבית יוכל לעלות בנחת על האוטובוס, לעצור בדרך להתרעננות במקום מוצל עם שתייה וחלוקת מזון, ולאחר מכן להגיע למתחמי ההדלקה בצורה נוחה ובלי הרבה הליכה, לרקוד ולשמוח כמו שצריך, ולאחר כמה שעות לחזור הביתה בצורה בטוחה. לצד החשיבות העצומה בנושא הבטיחותי חווית ההילולא חשובה לא פחות. המדד להצלחת ההילולא הוא בשילוב נכון של שני הפרמטרים".
5-1-1024x576.jpeg
מבט על מתחם ההילולא החדש
"הציבור צריך להבין דבר אחד: לצד האחריות האדירה שיושבת על כתפי, ישנה אחריות לא פחות גדולה על הציבור. התנהלות הציבור תכריע גם את גורל ההילולא הקרובה וגם את גורל ההילולות שלאחריה. אני יכול רק לתכנן, הביצוע בסופו של דבר נתון בידי הציבור. אם הציבור יהיה ממושמע ואחראי, יפעל לפי ההנחיות – ובעיקר – יהיה חב לאחריני ויבין שכל עיכוב שלא לצורך על ההר או אי ציות להנחיות פוגע בכלל הציבור – אם כל זה יקרה אני משוכנע שבעזרת השם ההילולא תעבור בהצלחה ותפתח לנו פתח להרחיב עוד ועוד לטובת הציבור גם בהילולות הבאות", דברי דייטש.

המתווה

במסגרת הראיון נחשף 'שחרית' לחלקים מהמתווה המתוכנן, שיגובש באופן סופי בימים הקרובים ויוצג לציבור לאחר חג הפסח. המתווה יאפשר את הגעתם של מאות אלפי אנשים להילולא, בחלוקה על פי שעות, ובפיזור על פני ההר והמתחמים שבסביבתו.
השנה ייושמו מספר שינויים במתווה ההילולא, כאשר דגש רב ניתן להסעת ההמונים מכל רחבי הארץ להר מירון, וממנו בחזרה. אחת הבשורות המשמעותיות שהציג הממונה דייטש, נוגעת לחניוני הוויסות, שעמדו בשנה שעברה בעין הביקורת הציבורית.
דייטש הודיע כי השנה לא יופעלו חניוני ויסות, ובמקומם יופעל חניון התרעננות בצומת אליקים. החניון יופעל בהשקעה חסרת תקדים של משאבים מצד כל הגופים והגורמים הרלוונטיים, ויינתן בו שירות לעולים למירון, הכולל אוכל ושתייה, לצד כל התנאים הנדרשים.
6-1-1024x576.jpeg
מקבלים החלטות לקראת תחילת העבודות
החידוש המרכזי השנה הוא הכשרת מתחם ענק, בגודל 150 דונם. תודות לשר השיכון יצחק גולדקנופף, האחראי על רשות מקרקעי ישראל, המתחמים חדשים הועברו לידי הפרויקטור ועבודות ההכשרה מתחילים בימים אלו.

המתחם החדש והמרווח, צפוי לכלול אזורי התכנסות לטובת מעמדים בראשות האדמו"רים והרבנים מכלל העדות והחוגים, יוקמו רחבות ריקודים גדולות ומישוריות, מתחמי חלאק'ה חדשניים לטובת ילדי החלאק'ה ובני משפחותיהם, מתחמי מזון וחלוקת ח"י רוטל ואהלי תפילה ולימוד ממוזגים ורחבי ידיים.
על מנת לסייע ולהקל על החוגגים, לצד המתחם החדש יוקמו גם חניוני ענק לטובת הגעה קלה ונוחה לקהילות השונות המקיימות הדלקה במתחם.
זה לא סוד שהאתגר הגדול ביותר המוטל על אנשי ההילולא הוא הציון הקדוש של הרשב"י זיע"א, ציון שכמובן יד אדם לא תיגע בו ולא תשנה בו מאומה. המונים מהמשתתפים ירצו לגשת למקום הקדוש, לשאת תפילה, לבקש ישועה, אך המקום יכול להכיל בכל רגע נתון מתי מעט של אנשים.
המתווה שהוכן לניהול הקהל בסביבת הציון מבוסס על עיקרון מרכזי מרכזי, ערבות הדדית. הידיעה של כל מי שנמצא בציון כי כמוהו יש עוד רבים, שרוצים לזכות ביום הקדוש להיכנס למערה, לאווירת יום הכיפורים שבמקום, בוודאי תזרז אותו להסתפק במעט ולאפשר גם לאחרים את הזכות.
הפרויקטור עמל בימים אלו על הכנת מתווה מיוחד לציון והאזור, ומינה לשם כך מפיק ייחודי, הר"ר שמואל הולצמן, שיהיה אחראי על סדרי ההילולא במתחם הציון. המתווה המתגבש יאפשר את כניסתם של אלפים למערה ולגשת לציון הקדוש, תוך הבטחת שלומם וביטחונם, בהסתייעות מאות סדרנים מהקהילה החרדית שמכירים את רגישות המקום וינהלו את הכוונת הקהל במעלה ההר, סביב חצר הציון והכניסה למערה.
7-1-1024x768.jpeg
כביש הגישה החדש
בצמוד לציון הקדוש, ייבנה אוהל מיוחד, רחב ידיים, ממוזג, מרוהט ונוח, בו יוכלו להתכנס רבים מהאנשים הבאים למירון בכדי לקורא את ספר התהלים, ללמוד את הזוהר הקדוש, או להתפלל במרחק של מטרים ספורים מציון התנא האלוקי, באופן בטוח ורגוע.
כמו כן, בחצר רבי אלעזר תוקם רחבת ריקודים בטוחה ומרווחת, שתשמר את המסורת הארוכה של ריקודים לאורך כל יום ההילולא, "כמו בשמחת תורה".
בהתאם להמלצת ועדת החקירה, על גג הציון תתקיים הדלקה אחת בלבד, של כ"ק האדמו"ר מבאיאן, שידליק בתחילת יום ההילולא, כמסורת אבותיו.
כחלק מהכשרת השטחים, החלו העבודות בשטח להכשרה והרחבה של 'דרך בורמה', לטובת רכבי ההצלה והחירום ולרווחת עשרות אלפי העולים.
העבודות בשטח יצאו לדרך לאחר עבודה מאומצת של השר הממונה מאיר פרוש שפעל מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לאישור תקציבי של 20 מיליון ש"ח להכשרת הדרכים.
הדרך החדשה צפויה לכלול כאמור כביש מרווח ומשופר, בנוסף לתאורה ועמדות עצירה לאורך כל הדרך לטובת רכבי ההצלה והחירום.
בנוסף, במסגרת העבודות בהר נבנה ציר חירום משופר ומרווח שישמש גם לעלייה לציון וגם למעבר חירום מקוצר ומרווח.
במקביך, החלו העבודות לסלילה מחדש של 'דרך הכהנים' בהר בעלות של 20 מיליון ש"ח, תקציב שאושר על ידי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולאחר עבודה מאומצת של שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש והפרויקטור הממונה יוסי דייטש.
במסגרת העבודות בהר נבנה ציר חירום משופר ומרווח, שאמור לשמש גם כ'דרך הכהנים' החדשה שתורחב לששה מטרים – פי שלוש ממה שהיה עד כה. העבודות כולן נעשות בפיקוח הלכתי צמוד של 'אתרא קדישא', והשביל החדש נסלל בצורת 'כיפין על גבי כיפין' – למהדרין מן המהדרין לרווחתם של אלפי הכהנים העולים להר.
8-1-1024x741.jpeg
בסיור מעמיק בשטח
כחלק מהסלילה מחדש הוסרו הגשרים הרעועים ששימשו עד כה למעבר הכהנים, והדרך המשופרת תתחיל כבר מהכניסה ליישוב, מה שמוכר כ"שער – י'", ועד לרחבת 'תולדות אברהם יצחק' מעל הציון. בנוסף, כאמור, הדרך תשמש גם כציר חירום ראשי ותאפשר מעבר בטוח של אלפי החוגגים גם למעלה ההר וגם בירידה ממנו.

השטח

השר פרוש והפרויקטור דייטש לא מסתפקים בדיבורים מרחוק, וירדו פעם אחר פעם לזירת האירוע, להר מירון, בכדי לפקח מכלי ראשון על התקדמות העבודות, לראות בעיניהם את המתחמים המדוברים, לבדוק בעצמם את דרכי הגישה החדשים, ולוודא ששום פרט לא פוספס.
גורמים המעורים בהכנת ההילולא מספרים כי מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב שועאע שוקי תחאוכה, התגלה כשותף מלא למטרה החשובה של קיום הילולא שמחה ובטוחה. באחד הסיורים המשותפים אמר תחאוכה לשר פרוש כי "האנשים שמעורבים פה, מצד המשטרה ומצד השר והפרויקטור, פועלים יחד בשיתוף פעולה מלא, יש אמון מלא ביננו ומערכת יחסים טובה – זה קריטי בכדי שנוכל לקדם מתווה טוב בזמן הקצר שנותר עד להילולא המתקרבת. היה אסון קשה לפני שנתיים וכולנו רוצים שהאנשים יחזרו הביתה בבטחה, מעבר לכך אנחנו רוצים להוציא לפועל מעמד מצלח ושמח".
"הקו המוביל הוא לפעול מתוך מטרה להבטיח הילולא בטוחה ושמחה. אנחנו מגבשים יחד מתווה מוסכם, נאפשר את ההקלות הנדרשות לשם יישומו, מאחר ומכינים מתחמים שיכולים להכין עשרות אלפי אנשים. הפקנו את הלקחים ואנחנו מיישרים קו עם השר והממונה בכדי להגיע ליום האירוע בצורה הכי טובה. כולם פה רוצים בהצלחת כולם".
9-1.jpg
סקירה בשטח. צילום: דוד כהן, פלאש 90
דייטש מסכם בפנייה לציבור: "התנהלות הציבור תכריע גם את גורל ההילולא הקרובה וגם את גורל ההילולות שלאחריה. אני יכול רק לתכנן, הביצוע בסופו של דבר נתון בידי הציבור. אם הציבור יהיה ממושמע ואחראי, יפעל לפי ההנחיות – ובעיקר – ינהג בעין טובה ויבין שכל עיכוב שלא לצורך על ההר או אי ציות להנחיות פוגע בכלל הציבור – אם כל זה יקרה אני משוכנע שבעזרת השם ההילולא תעבור בהצלחה ותפתח לנו פתח להרחיב עוד ועוד לטובת הציבור גם בהילולות הבאות".
פרוש אמר בסיור האחרון שלו במירון, לעת עתה כמובן, ימים בודדים לפני חג הפסח, כי "כולנו רוצים לראות בהילולא הקרובה שינוי היסטורי, באירוע מוצלח, שמח ובטוח. זה לא אירוע חד פעמי, תזכרו שגם בתשפ"ד תהיה הילולא, אני מתחייב כאן שנתכנס למחרת ל"ג בעומר, כל אחד יציג מה שצריך לעשות במסגרת מתווה קבע ונעבוד על זה במשך שנה שלמה. יש עוד הרבה דברים הדורשים טיפול ולא אפשרי לעשות אותם ברגע האחרון".
נותר לנו מכאן לשאת תפילה כי בזכות התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א, נזכה לשמוח בשמחתו בשלום.

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >

 

נפתח קו המידע הרשמי להילולת הרשב"י במירון


15:27 י״ט בניסן תשפ״ג 10.04.2023 בנצי לייזרוביץ
נפתח קו המידע הרשמי להילולת הרשב"י במירון. הקו יביא בעברית ואידיש את כל המידע הדרוש לציבור בכדי להכיר באופן מלא את המתווה המתוכנן והפעילות הנעשית בהר מירון לקראת ההילולא
F210127YS44-scaled-2000x2000c.jpg
צילום: Yonatan Sindel/Flash90
EmailWhatsAppFacebookGmail

מערך הדוברות וההסברה להילולת הרשב"י תשפ"ג במירון החל להפעיל את קו המידע הרשמי לעדכון הציבור בהכנות להילולא, לקראת השלמת הכנת המתווה והצגתו לציבור.
הקו הוא נדבך משמעותי בפעילות ההסברה הצפויה לקראת ההילולא, בכדי להבטיח שכלל הציבור מכיר את פרטי המתווה וכללי הבטיחות, בכדי להגיע בצורה בטוחה להר מירון ביום ההילולא.
בהתאם להמלצות ועדת החקירה לחקר אסון מירון, והקו אותו מתווים שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, והפרויקטור ההילולא, יוסי דייטש, יש לפעול להביא את כל המידע לכל חלקי הציבור.
הקו שהחל לפעול בימים האחרונים, כחודש להילולא, יביא בעברית ואידיש את כל המידע הדרוש לציבור בכדי להכיר באופן מלא את המתווה המתוכנן והפעילות הנעשית בהר מירון לקראת ההילולא.
מספר הקו: 03-566-1111
 

הצלם הצפתי תיעד: החלו העבודות להכשרת שטחים במירון​


17:41 י״ט בניסן תשפ״ג 10.04.2023 נתי קאליש
לקראת ל"ג בעומר, ולאור הסיכומים עם השר הממונה, החלו עבודות ההכשרה של מתחם 89 להילולא הקרובה במירון. הצלם דוד כהן היה שם ותיעד | גלריה
















 

לקראת חשיפת מתווה ההילולא: 100 נציגים במפגש במירון​

לקראת חשיפת מתווה ההילולא של ל"ג בעומר תשפ"ג: נפגשו היום נציגי הקהילות במירון בראשות השר מאיר פרוש והפרויקטור יוסי דייטש שם הציגו את מקומות ההדלקה, האירועים, התחבורה והחניונים​

משה ויסברג | חרדים13.4.2023 | 20:27
pltal.png




6ca324adcf16413c25ab.jpg
נציגי הקהילות במפגש עם השר והפרויקטור | צילום: מיכאל דימנשטיין
לקראת מסיבת העיתונאים והצגת מתווה הילולת הרשב"י תשפ"ג לציבור, ביום ראשון הקרוב, שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש ופרויקטור ההילולא, יוסי דייטש, קיימו במירון מפגש עם נציגי הקהילות השונות העולות מדי שנה להילולא במירון.
במסגרת המפגש, בו השתתפו כמאה נציגים של עשרות קהילות המייצגות את חלק הארי מהעולים מדי שנה להילולא במירון, הציג השר פרוש את עקרונות המתווה והמתחמים שישמשו את הרבנים והאדמו"רים.
פרויקטור ההילולא יוסי דייטש הציג בפני המשתתפים את פרטי המתווה באופן פרטני לכל קהילה וקהילה, בדגש על מקומות ההדלקה, האירועים הקהילתיים, התחבורה הציבורית, החניונים ומיקום הקהילות. הפרויקטור ציין את שיתוף הפעולה הפורה בין ראשי הקהילות ונציגיהן לממונים על ההילולא, והדגיש את התפקיד המכריע של שיתוף הפעולה בהצלחת ההילולא כולה.
0681af800ed626973d19.jpg

נציגי הקהילות קיבלו מאחראי מתווה התחבורה לקהילות במטה הפרויקטור, ישראל שנור, סקירה מקיפה על אמצעי התחבורה לקהילות וחניוני ההתרעננות היעודיים לקהילות, על טהרת הקודש.
יועץ השר פרוש לענייני מירון, שימי בלוי, הממונה על הקשר עם הקהילות, הציג בפני הנציגים את לוח הזמנים לקראת יישום מתווה ההילולא, כולל תיאום ואישור האירועים, תכנון קווי התחבורה, והשלמת ההיערכות בכל ההיבטים הנדרשים.
שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש אמר במפגש: "נמצאים כאן נציגי מכל קהילות ישראל, ספרדים ואשכנזים, חרדים ודתיים, רבנים ומשפיעים, אדמו"רים וראשי ישיבות, כי ר' שמעון הוא לכל. בסופו של דבר, אתם מייצגים את רוב העולים למירון, ולכן חשוב שתהיו חלק מהמתווה והצלחת ההילולא הקדושה".
לדברי פרויקטור ההילולא, יוסי דייטש: "ביקשנו לפגוש את נציגי הקהילות לפני הפרסום הרשמי של המתווה בכדי להציג בפניהם את העקרונות שעל פיהם נפעל ולשמוע מהם את הצרכים בכדי לאפשר את קיום כלל האירועים המתוכננים בראשות גדולי ישראל מכל העדות והחוגים".
b318ceea32cf2ab85d43.jpg

בחדרי חרדים
 
photo_2020-05-12_00-47-58.jpg
כאן אפשר לשמוע את הסיפור שמסופר ע"י הרב משה יוסף
 
כאן אפשר לשמוע את הסיפור שמסופר ע"י הרב משה יוסף
זו נוסחה חדשה שלא שמעתי בלתי היום.
גם השינוי בין ח"ר יוסף עדס ז"ל לבין רבי משה חי שראבני ז"ל.
גם השינוי בין הבא בחלום, התנא האלהי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א או שמא רבי יעקב חיים סופר ז"ל בעל כף החיים. וצריך בירור.
 
זו נוסחה חדשה שלא שמעתי בלתי היום.
גם השינוי בין ח"ר יוסף עדס ז"ל לבין רבי משה חי שראבני ז"ל.
גם השינוי בין הבא בחלום, התנא האלהי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א או שמא רבי יעקב חיים סופר ז"ל בעל כף החיים. וצריך בירור.
בפינת ההלכה (אמור תשע"ח) מרן שליט"א סיפר:
1681460573593.png
גם בשיעור השבועי הזכיר כן כמה פעמים:
1681463938640.png
 

קבצים מצורפים

  • עלון עין יצחק בהר תשעח.pdf
    444 KB · צפיות: 2

"בתפילה, בשמחה ובבטחה": הלוגו של הילולת הרשב"י נחשף

לקראת חשיפת מתווה ההילולא המלא, הקמפיין יוצא לדרך וכולל את עקרונות המתווה – הלוגו הייחודי כולל אלמנטים המשקפים את ציון הרשב"י במירון והילולת ל"ג בעומר



צילום: דוברות לשכת השרצילום: דוברות לשכת השר


25 יום להילולת הרשב"י במירון – הקמפיין יוצא לדרך: במשרד ירושלים ומסורת ישראל בראשות השר מאיר פרוש, ובמטה פרויקטור הילולא, יוסי דייטש, משיקים את הלוגו המאוחד שילווה את קמפיין ההסברה, לקראת חשיפת מתווה ההילולא ביום ראשון הקרוב.
הלוגו משדר את עקרונות מתווה ההילולא, "בתפילה, בשמחה ובבטחה", בליווי אלמנטים המשקפים את ציון הרשב"י במירון והילולת ל"ג בעומר.
במודעות שצפויות להתפרסם בפלטפורמות השונות מצוין כי "השנה הרחבנו ויצרנו מתווה בתפילה בשמחה ובבטחה".
השלב הראשון מתייחס להיערכות לתפילות ההמונים על ציון הרשב"י, כאשר לראשונה נפרשים לטובת ההמונים, אוהלי תפילה ושטיבלא'ך מרווחים וממוזגים ברחבי ההר, לגברים ולנשים.

השלב השני במתווה עוסק בהיערכות לקראת ההילולא, ולשיפורים שבוצו, במטרה לקיים את ההילולא בשמחה גדולה. במודעה מוזכר כי השנה יתקיימו "מעמדי הדלקות, אוהלי הכנסת אורחים, תזמורת ורחבת ריקודים, עמדות חלאק'ה מסודרות ומרווחות, במתחם ההילולא המורחב (89) ובמתחמים נוספים".
בעקרונות המתווה שנחשפים, ישנה התייחסות לביטחון הבאים להילולא, שנערכת בהתאם לדרישות הבטיחות המחמירות ביותר, כמו גם בהתאם למסקנות ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון. "נוהגים בעין טובה ובערבות הדדית", נכתב במודעה, "שוהים עד 5 שעות, מקשיבים להוראות הסדרנים מאנ"ש". במודעה מציינים גם כי "שביל המהדרין והכהנים שופץ והורחב, לגישה נוחה ובטוחה".
 

פרויקטור מירון יוסי דייטש: "נשים את היריבויות בצד"​


22:10 כ״ה בניסן תשפ״ג 16.04.2023 אסתי פלד
פרויקטור מירון, יוסי דייטש ב"מהדורה המרכזית": "נקים במירון למטה אוהלי הכנסת אורחים, מעמדי ההדלקות והכל. כך נרחיב את האפשרויות למבקרים, אבל עדיין יש מגבלת זמן. דיברנו עם גדולי הרבנים, 5 שעות זה מספיק. ניתן לסיים את התהילים בהשתפכות הנפש בשעתיים וחצי. יש אחוז מסוים שלא מעניין אותו למרבה הצער הערבות ההדדית. אבל לפחות ש-85%, יכבדו את חבריהם"
%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%93%D7%95%D7%93-%D7%9B%D7%94%D7%9F-%D7%A4%D7%9C%D7%90%D7%A9-90-%D7%A0%D7%A6%D7%99%D7%92%D7%99-%D7%94%D7%A7%D7%94%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%A1%D7%99%D7%95%D7%A8-%D7%91%D7%9E%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%9F-5-scaled-2000x2000c.jpg
צילום: דוד כהן פלאש 90
EmailWhatsAppFacebookGmail

פרויקטור מירון, יוסי דייטש לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית': "ראשית, לא דיברתי עד כה כח הציבור רוצה יותר מעשים ופחות דיבורים. צניעות זה מה שמתבקש.המתווה נתון לשינויים אבל ניתן להציג את עיקריו. אין לי שליטה מליאה אבל יש שותפות שעובדים בשת"פ מלא. למרות האזהרות, בממשלה החדשה הרב פרוש ראה בזה שליחות, אחרי 3 שנים שזה היה נראה גרוע"
"הרצון שתהיב אווירה שמחה כשהדגש הוא העצב של האסון הנורא. לא נוכל לחזור לאותה צפיפות, לא נוכל לתת את כל ההדלקות. נשאיר את הדלקת האדמו"ר מבויאן, היתר יהיו במתחם מול החניונים במירון ובמתחם בני עקיבא. נקים במירון למטה אוהלי הכנסת אורחים, מעמדי ההדלקות והכל. כך נרחיב את האפשרויות למבקרים, אבל עדיין יש מגבלת זמן. דיברנו עם גדולי הרבנים, 5 שעות זה מספיק. ניתן לסיים את התהילים בהשתפכות הנפש בשעתיים וחצי"
"יש אחוז מסוים שלא מעניין אותו למרבה הצער הערבות ההדדית. אבל לפחות ש-85%, יכבדו את חבריהם, כל שעה יכולים לבוא בים 8,000-9,000 איש. הרחבנו את דרך בורמה, את דרך הכהנים ונפרצו שבילים חדשים. כמעט בכל נקודת מפגש יצרנו נקודת החלטות שיוכלו לבחור. המשטרה אישרה לנו שרק סדרנים חרדים יהיו בהר, נראה קבל עם ועולם שהציבור החרדי יכול לנהל אירועים בסדר גודל כזה"
"אנחנו מתייעצים עם אנשים מהעבר, אנחנו לא מתביישים ואנחנו קשובים להערות הציבור. נדבר אחרי ההילולא, ונאמר בעזרת ה' נשמת כל חי. אני בחרדה מדי יום, כולי תפילה ואני מבקש מהציבור להתפלל להצלחתי. יש אנשים שזה היום הכי שמח בשבילם, יש כאלו שבאים עם מטען כבד של קשיים. לא רוצה לקחת קרדיט לעצמי, אני חושב שזה דבר גדול לעם ישראל להחזיר את זה בציבור שלנו"
הפרויקטור סיכם: "בוא נשים את הפוליטיקות והיריבויות בצד כדי שהעניין יצליח. נראה לעולם שהציבור החרדי שומר על המקומות הקדושים בכבוד הדדי"
האזינו:
 

מתווה ההילולא נחשף: הגדלת מספר העולים ו"מהפכת בטיחות"​


14:55 כ״ה בניסן תשפ״ג 16.04.2023 בנצי לייזרוביץ
מתווה הילולת הרשב"י תשפ"ג נחשף: הכשרת דרכי גישה חדשות ומשופרות, בניית מתחם ההילולא המורחב, הגדלת מספר החוגגים ושמירת המסורת המירונית. השר פרוש, ממ"ז צפון במשטרה ניצב תחאוכה ופרויקטור ההילולא דייטש, הציגו את מתווה ההילולא במסגרת מסיבת עיתונאים וסיור בהר מירון
WhatsApp-Image-2023-04-16-at-14.15.03-2000x2000c.jpeg
צילום: דוד כהן
EmailWhatsAppFacebookGmail

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, פרויקטור ההילולא, יוסי דייטש, ומפקד מחוז צפון במשטרת ישראל, ניצב שועאע (שוקי) תחאוכה, הציגו היום (ראשון) במסיבת עיתונאים במירון, את מתווה הילולת הרשב"י תשפ"ג במירון.
עיקרי המתווה:
-הגדלת מספר העולים למירון
-מתחם הילולא בגודל 110 דונם
-ההדלקה המסורתית על גג הציון
-התכנסות גם בבני עקיבא
-מאות סדרנים מהמגזר החרדי ישמרו על הסדר
-מהפכה בטיחותית בכל חלקי ההר
-הכפלה וסלילת דרך בורמה
-הרחבת דרך המהדרין ל-6 מטר והכשרתו לכהנים
-6 מתחמי התקהלות סמוך למתחם הציון
הגדלת מספר העולים
במסגרת המתווה, ולאור העבודות הנרחבות להכשרת דרכי גישה וחירום מרווחות וההתקדמות המשמעותית בהכשרת "מתחם ההילולא" המורחב בהיקף של כ-110 דונם, צפוי השנה מספר השוהים בו זמנית ברחבי ההר לעלות משמעותית מהשנה הקודמת. מספר העולים המדויק ייקבע לאחר השלמת העבודות והערכה הנדסית מעודכנת.
בתיאום עם משרד התחבורה, הוחלט להעלות את זמן השהייה לכל חוגג, בכדי לאפשר לכל עולה לשהות זמן משמעותי במקום הקדוש ולקחת חלק בהילולא, תוך הסברה על חובת הערבות ההדדית ועין טובה, והצורך לאפשר גם לאחרים את הזכות לעלות למירון ולהשתתף בהילולא, שתלוי בהבנה משותפת והימנעות משהייה ממושכת מידי במירון.
מתחם ההילולא המורחב
במהלך מסיבת העיתונאים נחשף "מתחם ההילולא" המורחב (מתחם 89), שיהיה מוקד העלייה המרכזי בל"ג בעומר. המתחם בגודל 110 דונם כולל 50 דונם חדשים של חניונים לתחבורה רבתית, ועוד 60 דונם של שטחי התקהלות.
במתחם יוקמו שטחי כינוס לאירועים, שבכל אחד מהם יוכלו להתכנס אלפי אנשים, עם טריבונות בטוחות ומקומות ישיבה. המתחם כולל בנוסף שטח חדיש ומרווח למנהג החלאק'ה, שטח לחלוקת מזון ושתיה כמנהג 'ח"י רוטל', רחבת ריקודים גדולה עם מוזיקה שתפעל לאורך כל ההילולא כמסורת במירון בכל השנים, ואוהל עם מקומות ישיבה לתפילה ולימוד.

צילומים: דוד כהן​






















פתח גלריה במסך מלא
WhatsApp-Image-2023-04-16-at-14.15.03-160x100.jpeg

WhatsApp-Image-2023-04-16-at-13.56.57-160x100.jpeg

WhatsApp-Image-2023-04-16-at-13.51.14-160x100.jpeg

WhatsApp-Image-2023-04-16-at-14.24.33-160x100.jpeg

WhatsApp-Image-2023-04-16-at-14.15.03-160x100.jpeg

WhatsApp-Image-2023-04-16-at-13.56.10-160x100.jpeg

WhatsApp-Image-2023-04-16-at-14.15.03-160x100.jpeg

WhatsApp-Image-2023-04-16-at-13.56.57-160x100.jpeg

WhatsApp-Image-2023-04-16-at-13.51.14-160x100.jpeg

WhatsApp-Image-2023-04-16-at-14.24.33-160x100.jpeg

WhatsApp-Image-2023-04-16-at-14.15.03-160x100.jpeg

WhatsApp-Image-2023-04-16-at-13.56.10-160x100.jpeg

WhatsApp-Image-2023-04-16-at-14.15.03-160x100.jpeg

WhatsApp-Image-2023-04-16-at-13.56.57-160x100.jpeg

WhatsApp-Image-2023-04-16-at-13.51.14-160x100.jpeg

WhatsApp-Image-2023-04-16-at-14.24.33-160x100.jpeg

WhatsApp-Image-2023-04-16-at-14.15.03-160x100.jpeg

WhatsApp-Image-2023-04-16-at-13.56.10-160x100.jpeg


בנוסף, במתחם ההילולא יוקצה שטח למעמד זיכרון ל-45 הנספים ז"ל באסון מירון לפני שנתיים, שם תיערך סעודת יום השנה בהשתתפות מאות מבני המשפחות, ויתקיים מעמד אזכרה לעילוי נשמת הנספים עם שירי חיזוק ותפילה.
מתחם ההילולא המורחב צפוי לשמש גם להדלקות של גדולי האדמו"רים, הרבנים וראשי הקהילות, ולצורך כך הוקצו שטחים מרווחים להדלקות והריקודים במתחם לאורך כל שעות היממה.
מתחם בני עקיבא
בהתאם להמלצות ועדת החקירה, גם מתחם בני עקיבא ייפתח השנה מחדש לשימוש העולים, ויוקצה לכינוסי קהילות. כחלק מהמתווה, הכניסה לבעלי כרטיסים לאירועים במקום בלבד.
מתחם הציון
מתחם הציון יפעל במתווה מיוחד, יכלול מאות סדרנים מתוך המגזר החרדי, בכל רגע נתון, שיאבטחו את כל המעברים, ויבטיחו בכל רגע נתון את שמירת הסדר והעמידה בתנאי הבטיחות. השוהים במקום יתבקשו על שמירה והתחשבות אחד מהשני בכדי למנוע מראש הגעה למצבי דוחק.
במטרה לשמר את המסורת המירונית, יוקצו שטחים בסמוך לציון לתפילה וריקודים, במקום החצר הצמודה לכניסה שתוקדש לאפשר כניסה בטוחה למערה. ב'חצר רבי אליעזר' (מתחם ההדלקה של תולדות אהרן בעבר) תופעל תזמורת לכל יממת ההילולא, במסורת בעלי המנגנים שהייתה נהוגה בחצר המערה בכל השנים.
ב'חצר הלל' (מתחם ההדלקה של תולדות אברהם יצחק בעבר) יוקם אוהל רחב ידיים, ממוזג ומרוהט, לתפילה ולימוד, עם מקומות ישיבה, בקרבת מקום לציון הקדוש. בסמוך יוקמו גם 2 מתחמים לטובת מנהג החלאק'ה, וכן יוקמו במקום מתחמים ואוהלים גדולים לציבור הנשים.
ההדלקה המסורתית והיחידה על גג הציון תיערך על ידי כ"ק האדמו"ר מבאיאן שליט"א, שימשיך במסורת אבותיו. מתחם ההדלקה יתחלק ל-2 מפלסים שיוכלו להכיל אלפי אנשים.
השקעה רבה הוקדשה במסגרת המתווה להבטחת בטיחות העולים לציון, למימוש המלצות ועדת החקירה ושיפורים אף מעבר לכך. עובדות אלו מאפשרות את הגדלת מספר העולים, אך מפאת קוצר הזמן העבודות להכשרה רוחבית של ההר יימשכו גם לקראת השנים הבאות, אז מכסת העולים צפויה לגדול אף יותר.
דרך בורמה ודרך הכהנים
במסגרת העבודות, דרך בורמה, שמקיפה את מירון מכיוון המושב, נסללה מחדש ורוחבה הוכפל, וכעת יתאפשר מעבר בטוח לכלי רכב מאושרים משני הצדדים, לקראת הפיכת הדרך לדו סטרית באופן מלא בשנה הבאה.
כביש החירום, שישמש בשגרה את העולים רגלית בדרך מהדרין, הורחב פי שלוש ועומד כעת על 6 מטרים, ויאפשר בעת הצורך תנועת כלי רכב ובשגרה מעבר בטוח למגיעים לציון – כולל הפיכת המעבר כולו לדרך כהנים, מה שמבטל את השימוש במעבר המוגבה והמסוכן שהיה במקום עד עתה.
סמוך למתחם הציון הוקמה דרך מעבר נוספת, שתחבר את חצרות הריקודים והתפילות ישירות לדרך מהדרין באמצע העלייה להר, ותקטין את כמות העולים למעלה ההר בדרך המרכזית.
המתווה גובש בחודשים האחרונים במסגרת עשרות פגישות שקיים הפרויקטור יוסי דייטש עם כל הגורמים הרלוונטיים, בראשם משטרת ישראל ומשרד התחבורה, לצד יתר הגורמים הממשלתיים, העירוניים, הציבוריים והפרטיים הקשורים להילולא.
במסגרת האחריות שהוטלה על הפרויקטור החל לפעול מערך דוברות והסברה, שיקדם קמפיין נרחב בכל הציבורים העולים למירון בל"ג בעומר, בכדי ליידע את הקהל בכל פרטי המתווה, הנחיות והבטיחות והמידע על אירועי ההילולא.
שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "עולי מירון היקרים, תנו בנו אימון. זה לא יהיה מושלם, אבל אם אנחנו נעבוד יחד, למען הצלחת מתווה ההילולא השנה, זה יהיה קרוב למושלם, וזה יביא אותנו למתווה מושלם בשנה הבאה, ובשנים שיבואו. זה לא יהיה מוגזם בכלל להגיד שמה שיקרה השנה במירון ישפיע משמעותית על כיצד תיראה הילולת הרשב"י בשנים הקרובות. בידינו הדבר".
מפקד מחוז צפון במשטרת ישראל, ניצב שועאע (שוקי) תחאוכה: "יש לנו שיתוף פעולה מלא, כולנו עם מטרה משותפת להילולא בבטחה ובשמחה. זה לא צריך לבוא אחד על חשבון השני, בעבודה נכונה, שאנחנו מובילים אותה ביחד, זה אכן יקרה. כשיש רצון טוב משני הצדדים, מגבשים פתרונות טובים להכל. אני פונה לבני המגזר החרדי, אנחנו יחד בדבר הזה. בואו נוכיח לכולם שאפשר לפעול ביחד".
פרויקטור ההילולא, יוסי דייטש: "פעלנו במשך חודשים בכדי להכשיר שטחים שיאפשרו להגדיל את מספר המשתתפים בהילולא, אנחנו נחכה להערכה ההנדסית בסמוך לל"ג בעומר, אבל מדובר ללא ספק בבשורה. מתחם ההילולא, שהוא חלק בלתי נפרד מהמסורת של מירון, יאפשר לנו לראות השנה מירון כמו שהכרנו במשך שנות דור. כעת זה תלוי בנו, הממונים ובכם הציבור, בכדי להבטיח שהשנה הוא רק הקדימון לעוד הרבה שנים שמחות במירון".
 
החידושים המרכזיים השנה הם שלושה:
1. גולת הכותרת זה הקמת "מתחם ההילולא המורחב" בתחתית ההר - איזור 89
2. העברת התזמורת המיתולוגית מחצר הציון אל הרחבה האחורית של תולדות אהרן לשעבר, כך שהכניסה הראשית לציון תהיה חלקה ופנויה.
3. הרחבה משמעותית של דרך המהדרין עד כדי 6 מטר והכשרתו גם לכהנים.

במהלך מסיבת העיתונאים נחשף "מתחם ההילולא" המורחב (מתחם 89), שיהיה מוקד העלייה המרכזי בל"ג בעומר. המתחם בגודל 110 דונם כולל 50 דונם חדשים של חניונים לתחבורה רבתית, ועוד 60 דונם של שטחי התקהלות.
במתחם יוקמו שטחי כינוס לאירועים, שבכל אחד מהם יוכלו להתכנס אלפי אנשים, עם טריבונות בטוחות ומקומות ישיבה. המתחם כולל בנוסף שטח חדיש ומרווח למנהג החלאק'ה, שטח לחלוקת מזון ושתיה כמנהג 'ח"י רוטל', רחבת ריקודים גדולה עם מוזיקה שתפעל לאורך כל ההילולא כמסורת במירון בכל השנים, ואוהל עם מקומות ישיבה לתפילה ולימוד.
 
נערך לאחרונה:
‏הילולת הרשב"י במירון השנה תהיה שונה. ההדלקות הגדולות ייערכו ב"שטח 89", בתחתית ההר. זו של האדמו"ר מבויאן סמוך לציון הרשב"י תמנה 6000 איש. הגדולות יהיו של הגר"ש עמאר (צפי: 10,000 איש), הגה"צ אלימלך בידרמן (נערכים 15,000), רחמסטריווקא (10,000). קרלין ידליקו במתחם בני עקיבא ויהיו עוד. (אליעזר שולמן)
 
חזור
חלק עליון