• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

הכנה לקראת שנת השמיטה - אב"ד תל אביב הגאון הגדול רבי אבישי טהרני שליט"א

הרב חיבר עשרות רבות של ספרים שכבר נדפסו. ועוד עשרות רבות שעדיין לא נדפסו.
אני מצרף לך כאן אחד מספריו. על הלכות מליחה שיכול להועיל בס"ד לכל הלומדים כעת דיני מליחה. [כמדומני שספר זה טרם נדפס]. ויש לו כזה כמעט על כל חלקי השולחן ערוך! ויש כמה מהם שכבר מוכנים להדפסה ממש כבר כמה שנים, אלא שהמכון שלו עושה עליהם הגהה מדוקדקת ביותר.
 

קבצים מצורפים

  • שֻׁלְחָן עָרוּךְ מליחה המשולב עם נותן טעם אלול תשע''ז.pdf
    2.5 MB · צפיות: 12
רוב הספרים הנדפסים ישנם באוצר החכמה. ויש גם את הספר ידבר עמים על הקורונה שמופץ לזיכוי הרבים. ויש עוד נדפסים ואין באוצר החכמה, ואין לי אותם בקובץ להעלאה.
 
הנה כאן בקישור הספר על הקורונה. מעניין מאוד. אגב הספר הזה יצא כבר בחודש אדר תש"פ. ממש כמה ימים אחרי שהתפשטה הקורונה כאן בארץ. ויש בו כ300 עמודים.
ההסבר לכך, שיש לו הרבה ספרים שהכין על כל מיני נושאים [אגב מרן היה עושה כך לפי עניינים בספרו שלחן המערכת שלא נדפס, ומשם היה מצרף למה שהיה צריך כל פעם לפי הענין, כך שמעתי בשמו של מרן שהשיב לרב פנחס זביחי בעל העטרת פז]. כמו גם ספר "מביני מדע", ששם מביא כל מיני מחקרים שונים ומראה שכבר חז"ל בכל מיני מקומות עמדו על זה... ועוד ספרים מעניינים. בס"ד.
https://forum.moreshet-maran.com/index.php?threads/ספר-ידבר-עמים-על-הקורונה-מאוד-מעניין.1069/
 
גם הספר המצורף לעיל הוא עדיין לא נדפס. וגם הספר המצורף כאן על כל הלכות ברכות הוא אינו נדפס עדיין הגם שמלאכתו הסתיימה לפני יותר משנתיים, ויש זה גם על שבת שעדיין לא נדפס ועוד.
וכבר נדפס על הלכות דיינים והלכות שטרות בחושן משפט והלכות חלה, והלכות תרומות ומעשרות ועוד.
 

קבצים מצורפים

  • עָרוּךְ עם נותן טעם הלכות ברכות יח אדר ב תשעט-1...pdf
    3.9 MB · צפיות: 9
בנותן טעם על ברכות עמ' תמב כתב שאף שלא נוהגים לברך שהחיינו על כלים, כל זה דוקא בכלים קטנים. אבל בכלים גדולים מברכים. וציין כמקור לספרו עסיס רמוני תשעה באב ס"א סעיף כ.
יש אפשרות להעלות את התשובה הזו?
 
חזור
חלק עליון